Hemsida/torrent/lagring i ett?

Permalänk
Medlem

Hemsida/torrent/lagring i ett?

Hej allesamman.
Finns det någon enhet som man kan koppla upp på nätet där det finns möjlighet att köra hemsida/torrent-program och som ren lagring, allt-i-ett?
Som jag har det nu så har jag en server ståendes där hemma som tuggar på utan problem, grejen är bara att jag försöker få ner elkostnader och har kommit till datorerna.
Grejen med servern är också att den har en fläkt i nätagget, som iofs är väldigt tyst, men som blåser ut en massa varmluft, och då mitt andra intresse är akvarier så vill jag gärna få ner temperaturen i luften också, vilket jag inbillar mig att en enkel enhet gör, typ en NAS med möjlighet att köra hemsida samtidigt.
Så finns det någon som kan tipsa om en lämplig produkt som inte kostar skjortan?
Tack på förhand.
Mvh/ Jimmy.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Hedersmedlem

Thecus enheter stödjer Apache (HTTP-server), men vet inte hur det är med de dyrare modellerna. N3200 och N5200 stödjer det iaf. De har även stöd för Torrent-klienter.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Tack Herman!
Tittade in på deras hemsida, men såg ingen återförsäljare i Europa, bara i sydostasien och Australien/Kina/Japan typ...
Nåja, får leta vidare lite till antar jag.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Hedersmedlem

Thecus säljs av de flesta större återförsäljare, spana in bästa priset på www.prisjakt.nu till exempel.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Qnap kan vara ett bra alternativ kanske ?
http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=92
Eller något liknande...

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem

Skaffa en strömsnål dator istället.

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem

D-Link DNS är bland dom billigare, med lite trixande och lite linux kunskap kan man få till webserver stöd och i senaste fw finns Bittorrent. Drar ca10-15w med en hårddisk.
Skulle dock rekommendera en nyare(dyrare) typ Qnap om du vill ha allt klart "out of the box".

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem

Tack allesamman.
Ja, en Qnap med stöd för Apache hade varit den ultimata lösningen iofs. Eller om jag fixar ihop en lite strömsnålare dator så klart.
Iofs så är servern rätt så strömsnål som den är idag också, men det kan ju så klart ordnas med bättre komponenter.
Jag får tacka för ert engagemang och får se min fråga som besvarad.
Mvh/ Jimmy.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Även Synology DS207+ har stöd för Apache. Den har fått väldigt bra recensioner med. Är själv i farten att skaffa mig en NAS och DS207+ blir nog mitt val.

http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_nas/Itemi...

/Hoff

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p