Permalänk
Avstängd

Flytta Eject-knappen från DVDn?

Hur gör jag för att flytta ejectknappen från min dvdbrännare till t.ex tangentbordet?

Är inte hel handikappad när det kommer till det tekniska, så krävs det lite lödande är det inga problem.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

blir väl att öppna upp och ta bort eject knappen och löda dit 2 kablar som räcker upp till ditt tangentbord ? eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Flytta Eject-knappen från DVDn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Hur gör jag för att flytta ejectknappen från min dvdbrännare till t.ex tangentbordet?

Är inte hel handikappad när det kommer till det tekniska, så krävs det lite lödande är det inga problem.

Skapa en genväg till dvd:n på skrivbordet och sen kan du högerklicka för att sedan klicka på "mata ut".

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk

Eller kör denna .vbs fil:
http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=1017028 (finns längst ner)
Om jag inte är helt bakom flötet kommer den öppna alla cd/dvdspelare, men det borde å att trixa fram så det blir rätt. -Jag har bara en dvdspelare på min dator så det är svårt att testa.
Du kan ta bort meddelandet om du vill, likaså lägga den på skrivbordet.

Annars kan man låta knappen sitta kvar och koppla in en parallellt, för några år sedan runt 2004 följde jag en guide för hur man monterade en ny dvdspelare i något som man ej får nämna här. Iaf allt som behövdes för att öppna luckan var att koppla ihop två lödben på undersidan av dvdspelaren, vilket innebar att man bara behövde skruva av skyddsplåten.
-Tyvärr har jag ej kvar guiden och så blev bytet aldrig av, jag testade dock att öppna luckan via detta knep. Det är såklart olika på olika dvdspelare, men det gick på de flesta.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd

Finns tangentbord med det funktionen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Re: Flytta Eject-knappen från DVDn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Hur gör jag för att flytta ejectknappen från min dvdbrännare till t.ex tangentbordet?

Är inte hel handikappad när det kommer till det tekniska, så krävs det lite lödande är det inga problem.

Med EventGhost kan du göra det du efterfrågar. Jag använder EG mest för att styra TVn och recivern med en IR-sändare men det går i stort sett att göra vad som helst med programmet för att underlätta vardagen. Man gör små makron och binder till nåt som startar dem. T.ex som även syns på bilden trycker jag vänstra WIN-tangenten och S så startar den mitt Film-makro.

http://www.eventghost.org/wiki/EventGhost:About

Permalänk
Avstängd

smart program! testar direkt

editerar in en fråga:

Om jag sitter och spelar, t.ex CS och duckar samtidigt som jag plantar/deffar (ctrl E), skulle det innebära att läsaren öppnas om jag skulle binda eject till ctrl+e?

edit igen: hur ger jag macrot en tangent då? har lagt till ett macro som är öppna/stäng D: men sen fattar jag inte vad jag ska göra

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
smart program! testar direkt

editerar in en fråga:

Om jag sitter och spelar, t.ex CS och duckar samtidigt som jag plantar/deffar (ctrl E), skulle det innebära att läsaren öppnas om jag skulle binda eject till ctrl+e?

edit igen: hur ger jag macrot en tangent då? har lagt till ett macro som är öppna/stäng D: men sen fattar jag inte vad jag ska göra

Ja den matar nog ut luckan då får väl binda ett kommando som du inte avänder normalt.

Det finns två sätt antingen klickar du på "lägg till händelse" (blixten) lägger den i makrot och skriver t.ex Keboard.LCtrl+E, eller så klickar du bort bocken "logga endast tilldelade och aktiverade händelser" (som syns längst ner på bilden jag posta tidigare) trycker dem tanget du vill använda och sen drar du bara texten som kommer upp till det makrot du vill starta. Jag brukar lägga start kommandot högst upp i makrot men jag vet inte om man behöver det.

Permalänk
Avstängd

P1nGviN: jag läste PM, tyvärr är det inte så himla lätt att hitta en tangentbord med funktionen.

Jag har 2st tangentbord som har det men dom ligger hemma hos päronen och kan ej kolla märket på dom, kollar så fort det går.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

Tack gibler, ska testa.

Tack till dig också bomber3, men du behöver inte brådska, ska testa löda lite på min gamla DVD först

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Köp en mac ;P, då finns den funktionen inbyggd på tangentbordet!

hehe, mactaliban som jag är

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare