Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur snabb processor klarar mitt moderkort?

Permalänk
Medlem

Hur snabb processor klarar mitt moderkort?

Hej. Jag är sugen på en mindre uppgradering. Jag har inte råd just nu att köpa helt nytt så jag tänkte försöka bygga ut min dator så pass mycket det går.

Mitt moderkort jag har just nu är ett MSI K8N SLI Platinum med en AMD X2 4400 processor.

Här är en länk till hemsidan:

http://global.msi.eu/index.php?func=proddesc&prod_no=169&main...

Under CPU support står det att den klarar en 4600 men stämmer det verkligen? Jag är lite sugen på att köpa en 6000. Vad tror ni? kommer det fungera?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Re: Hur snabb processor klarar mitt moderkort?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roxx
Hej. Jag är sugen på en mindre uppgradering. Jag har inte råd just nu att köpa helt nytt så jag tänkte försöka bygga ut min dator så pass mycket det går.

Mitt moderkort jag har just nu är ett MSI K8N SLI Platinum med en AMD X2 4400 processor.

Här är en länk till hemsidan:

http://global.msi.eu/index.php?func=proddesc&prod_no=169&main...

Under CPU support står det att den klarar en 4600 men stämmer det verkligen? Jag är lite sugen på att köpa en 6000. Vad tror ni? kommer det fungera?

Tack på förhand.

tyvärr kmr det inte funka för du har ett socket 939 moderkort och 6000+ är en socket AM2 och 939 processorer finns nästan inte att få tag på längre..

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Aj då är det så illa. Tack för hjälpen i alla fall. Då får jag väl behålla min gamla processor.

Permalänk
Avstängd

Tradera sålde en Opteron 185 dual core 2.6 GHz senast jag kollade. Det är en av de snabbaste man kan få tag på till socket 939

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64