Spring ut och titta på månen (månförmörkelse)

Permalänk
Avstängd

Spring ut och titta på månen (månförmörkelse)

Tjena, hittade ingen tråd om det här på forumet så jag tänkte att jag postar en.

Det är månförmörkelse (jorden skymmer månen) just nu, kommer hålla på i lite mer än en timme framöver.
Ut och titta!

Permalänk
Avstängd

sprang ut på balkongen och kikade, men blev lite besviken då hela månen inte är täckt ...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
sprang ut på balkongen och kikade, men blev lite besviken då hela månen inte är täckt ...

Det är tyvärr inte en helt fullständig månförmörkelse... men den kan nog bli lite mer komplett om några minuter.

Permalänk
Medlem

tyckte de va läckert jag tack för informationen!

Permalänk
Medlem

Sprang också ut och kika tack för tipset

Permalänk
Medlem

Var ute och kollade förut efter tips från kompis

Permalänk
Medlem

Yes, hämtade precis flickvännen från en kompis. Såg det också. Lite halvfränt faktiskt

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Coolt! Försökte fota lite men här är det tyvärr så disigt så jag tror inte det blev så bra. Häftigt vilket som

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Just nu skulle man haft bättre kamera än skiten jag har i mobilen

Fett objektiv och ett stativ vore inte fel!

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem

Är det slut nu??? orkar inte gå ut o kolla om det e slut

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Nä det är inte slut, gick ut och tittade.
Det var en syn man inte ser varje dag

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Testpilot

Ajdå, glömde helt bort att det var idag men hade läst om det tidigare. Ingen som har några fina bilder på förmörkelsen?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Såg också det igårkväll när jag var ute med en polare, rätt coolt

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Jag visste inte om det men vi var ute när det var i gårkväll så jag såg det iallafall.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Hedersmedlem

Såg det igårkväll. Tyvärr var det ganska mulet fram till slutet av månförmörkelsen så det blev inga superbilder...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Den partiella solförmörkelsen för ett par veckorsedan var cool. Det var en snygg fin tugga ur solen. Man såg det perfekt med ett svetsglas styrka 13-14

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox