Utmaning: Programmera add on i wow

Permalänk
Medlem

Utmaning: Programmera add on i wow

Hej alla som kan programmering!

Så här ligger det till. Jag är student vid Stockholms universitet där jag läser sociologi och statistik. I höst ska jag genomföra en studie där jag ska undersöka hur gillen fungerar i World of Warcraft. Jag planerar använda mig av en metod som kallas för social nätverksanalys.

Det jag behöver är en wow add on som gör följande:

Använder /who commandot för att registrera:

1. I vilken zon samtliga ur ett valt gille/gillen befinner sig.

2. Vad de heter i spelet

3. Vilken level de är

4. Vilken tid och vilket datum varje registrering gjorts

Dessutom vill jag att:

5. Programmet ska kunna göra detta automatiskt (dvs. jag lämnar datan på så för den jobba själv)

6. Informationen ska sparas i en excelfil

Är detta genomförbart? Vad tror ni?

Har en hemsida för mitt projekt www.virtuellsociologi.se

Permalänk
Medlem

var ett tag sen jag wow:a men om jag minns rätt går inget att göra automatiskt. Man måste trycka på en knapp...
Men iövrigt borde det gå. spara i en excellfil kanske är svårt men det går ju att göra något litet program för att läsa från textfiler och slänga in i excel

petra hälsar

Visa signatur

LAN i stockholmv9
http://www.hazard.nu

Permalänk
Medlem

haha hälsa tillbaka!

Permalänk
Medlem

Att den jobbar medans du lämnar datorn är säkert mot blizzards ToS och lär resultera i banning, smartare är att du sprider add-onen till några vänner som alla får köra den och sedan kombinera datan.
Det bör inte vara svårt att göra en sån add-on, tyvärr har jag inte kvar WoW så jag kan inte hjälpa dig med det.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

du kommer att få problem med punkt 5 och 6.

Annars är det du söker nästan gjort.
Det addonen heter CensusPlus

som genererar denna statestik