Permalänk
Medlem

Felande CPU-klient

Hej alla medfoldare!

Jag hade en gång en kvick dator som jag foldade för ett annat lag med. Den krachade tyvärr och medans jag väntar på någon som har delar som jag kan testa med så har jagh min reservdator upp and running då tänkte jag börja folda för sweclockers

Specs :
- AMD Athlon 2500+ barton
- 1024 Mb ddr
- Sapphire A9600xt

Jag hittade inget annat program än en gammal CPU-klient för enkelkärniga processorer, och det funkar tydligen sådär :S

Nere i Aktivitetsfältet står det CPU - F@H: working (100/5000) efter att ha haft det uppe ett tag. ( tog en låång tid innan han hittade server förövrigt)

Nu till problemet.

Då jag högerklickar och väljer display (för att se om man ser några proteines) så utför programet en förbjuden åtgärd och kommer att avslutas. Någon som vet felet och finns det någon annan klient för CPU eller GPU? det är ju en slö dator, men kommer troligtvis köra det på fler datorer sen. De blir ju några poäng

Hjälp uppskattas! Mvh 1mike20

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

Re: Felande CPU-klient

Hej medfoldare! ^^

Kör du med v6.20 av den enkelkärniga klienten? Viewern/displayen är nämligen buggig på den, men den är på Pande gruppens ToDo-list. Vill du absolut ha viewern igång så kör med v5.03 istället tills de har fixat v6.20. Older Clients.

Permalänk
Medlem

Men den enda 5.03 som är igång där är ju graphical client? såklart jag ska köra GPU också! men det jag sökte var CPU

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

"graphical client" är inte samma som GPU-klient i det här fallet. Klicka på Frågetecknet(?) vid klientfilen och kolla filmguiden så ser du vad det handlar om.

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte det då det stod "text client" på den andra. Men nu foldar jag på, tack för hjälpen!

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

Så bra att det löste sig:)

Happy folding!

Visa signatur

Folding@Home: 1x8800GTS | 1xQ6600 | 10xE2210 | 1xXeon E5120 |
SweClockers hjälper Stanford University att finna lösningen till svåra sjukdomar. Häng med oss nu!
#foldingatsweclockers