Mercenaries 2 - Upplösning

Permalänk
Medlem

Mercenaries 2 - Upplösning

Hejsan, har googlat och letat på forum utan resultat.

Går det på något sätt ändra upplösningen i spelet Mercenaries 2 till 1680*1050 då det inte verkar stödja 16:10. Har testat att ändra i config-filen utan framgång.

Spelet behöver oneklingen en patch...

Har för övrigt 22"-skärm och när jag sätter mej en bit bort så ser spelet mycket bra ut.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

jopp många upplösningar som inte finns , 1280x1024 finns inte heller.

har lirat spelet lite på pc och tycker att iden är riktigt bra .
men jag blir så arg när inte ens första skottet man avfyrar träffar precis där man siktar ( huvet t.ex ) och att ha kvar auto-aim på Pc är sååå jobbigt.
hittade inget i options för att stänga av det heller . aimet klistras ju på gubbarna så att man inte kan kolla runt för tusan. tänk om man vill skjuta på bilen eller bensintunnan bredvid gubbarna !
nä de går inte för att siktet sitter som magnet så fort man kommer nära en elaking.

hade spelet varit på cryengine 2 ( minus system kraven ) eller cod 4's motor så hade det varit ruskigt kul skulle jag tro.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Tänk dej med GTA IV's motor "Euphoria", då hade spelet varit grymt, efter att ha spelat nu i en stund har jag klarat hälften av spelet genom att spränga saker... det känns rätt så enformigt. Så nu på senare tid har jag kört lite "Grand theft auto" men känslan finns inte, man kommer inte in i några hus, äcklig ragdoll, alla skriker "ENEMY BEHIND THE WALL!" hela tiden och AIn är ärligt talat: Dum i huvet! Det är ju bättre AI i Half-life än i detta spel, och det är samma bilar och samma människor överallt... och civila människor kan inte dö?

Själv kör jag med 360 kontroll så auto-aim stör mej inte så mycket. Men det här spelet får mig att vilja ha GTA IV till pc ännu mer!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vad fan, har jag missat släppet av spelet.. FAN, det är väl till PC?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Vad fan, har jag missat släppet av spelet.. FAN, det är väl till PC?

Jajjamann. Det släpptes i fredags.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har själv en 24" (1920x1200) skärm och blev väldigt irriterad att spelet inte stödjer alla upplösningar.

Om du har ett Nvidia kort så kan jag tipsa om att lägger man till upplösningar under Custom resolutions i drivrutinsinställningarna så kan man få några till att välja mellan ingame. Bästa för mig blev att köra 1920x1080 och ställa in drivrutinerna på "Scaling with fixed aspect ratio" så man får svarta kanter uppe och nere. Inte en perfekt lösning men bra nog.

Vill man ha 1680x1050 så kan man lägga till 1680x945.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cimlite
Har själv en 24" (1920x1200) skärm och blev väldigt irriterad att spelet inte stödjer alla upplösningar.

Om du har ett Nvidia kort så kan jag tipsa om att lägger man till upplösningar under Custom resolutions i drivrutinsinställningarna så kan man få några till att välja mellan ingame. Bästa för mig blev att köra 1920x1080 och ställa in drivrutinerna på "Scaling with fixed aspect ratio" så man får svarta kanter uppe och nere. Inte en perfekt lösning men bra nog.

Vill man ha 1680x1050 så kan man lägga till 1680x945.

Bytte till ATI idag.

Jag fick till kantutjämningen hyffsat nu i alla fall, så det ser ut som 2x med 8x på. -.-

Det är snygg grafik på karaktären och en del fordon osv, men "snipers" som hänger ut ur hus ser ut som om dom skulle vara från Hitman - Codename 47, och det är bara pinsamt för utvecklarna. Och åter igen... fysikmotorn som dom har knepat ihop själva är värdelös, och fortfarande... varför dör aldrig civila fast man kör över dom, spränger dom, skjuter dom, slår dom!? Vart ska jag leka sadist nånstans tills GTA IV?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem. Jag har en tv som skärm till min PC och jag råkade välja en upplösning som min tv inte stödjer så nu får jag ingen bild när jag startar spelet.

Går det på något sätt att ändra tillbaka till standard upplösningen så att jag kan fixa tillbaka allt?

EDIT: LÖSTE DET