Permalänk

Tycker det är väldigt tråkigt att det inte är mer personer som uppskattar det jag försöker bidra med här.
Finns folk som läser men inte kommenterar. varför inte bara lägga in något i stil med att det ser bra ut eller varför går du inte så här istället osv osv.

Måste ju *** be folk på msn att skriva något krafs bara för att jag ska kunna posta itråden (dubbelpost spärren).

Iaf för de få personer som tycker om det jag gör så kommer det tre bilder till.

Då jag caddade fram plåten med tumstock (samtidigt datorn var inkopplad) så tycker ajg att måtten blev bra. kunde fått hålet för ljudportarna lite tajtar på höjden och hålet för lpt porten hade nog kunnat flyttas ner 1-2mm.

Det det ser bra ut. Dock missade jag något hål för att dra ut kablarna till knapparna i fronten mm.
Vilket måste kapas till.

Moderkortet måste fästas dessutom.

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ser bättre och bättre ut må jag säga, keep it going.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Den nya I/O-skölden ser j*vligt fin ut.

Lite tråkigt att inga verkar följa det här projektet som du säger.

Permalänk
Medlem

detta bygget är mycket trevligt tycker jag kommer bil jättebra tror jag

Permalänk
Medlem

ser nice ut, fin I/O plåt. kostar det mycket att få saker utskurna med en CNC (för jag antar det är det du använt?) eller är det bara att ha bra kontakter?

Visa signatur

Samsung 226BW || Mobo: Asus P5B || Processor: Core 2 Duo E6300 || Grafikkort: ATI Radeon HD 4850 || Ram: Corsair TWIN2X PC6400 4 GB || Ljudkort: Terratec Aureon 7.1 ||

Permalänk
Medlem

Haesil, Nu vet jag nte om han fick betala mera än porto då det var en så liten sak, men han skrev att det var kontakten sleepstreamer här på forumet som skurit ut den åt honom.

Ont, Snyggt, närmar sig slutet nu och verkar bli ett jäkla fint resultat!

Edit: Namn..:s

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olol
slipstream

Jag vill inte klaga eller klanka ner på nån men han heter inte slipstream utan sleepstreamer om inte jag nu minns fel ;). jodå fullmon jag kollar och skriver ;)...

låter snart som jag får ladda upp lego case version 2,0 den första versionen jag laddade upp i galleriet var inte en så stor hit... men har förbättrat den nu ;).

Permalänk
Medlem

hehe, kollar lite då och då! Men är kanske lite dålig på att säga:
Mycket intressant och ganska stiligt!

Jobba på Martin!

/zonar

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk

Hittade denna tråden nu och jag måste säga att jag är impad!

Jobba på

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Tycker det är väldigt tråkigt att det inte är mer personer som uppskattar det jag försöker bidra med här.
Finns folk som läser men inte kommenterar. varför inte bara lägga in något i stil med att det ser bra ut eller varför går du inte så här istället osv osv.

Måste ju *** be folk på msn att skriva något krafs bara för att jag ska kunna posta itråden (dubbelpost spärren).

//Martin

Har tittat igenom tråden flera gånger utan att kommenterat, och om du vill ha feedback så tycker jag att det är SKITFINT. Jag älskar små och tunna byggen, detta gillar jag verkligen.

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

S370 söleron går väldigt svalt vad jag märkt. Har en sån på ~460MHz i min brandvägg. Passivt kylt med nån gammal orb-kylare som jag tagit bort fläkten från. Ända fläkten i datorn är den i nätagget som går på 5V. Skittyst och CPUn blir bara ljummen. Men kan ju inte påstå att den har så krävande applikationer att köra just nu heller. Men ett tag körde den SETI@home med samma hårdvara och det funkade ju.

Jag tror du kan klara dig med dina småfläktar på låg spänning så de inte låter så mycket.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

ser bra ut!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Jävligt ballt bygge!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Sådär ja, nu börjar det hända något! Önskar bara du hade uppdaterat lite mer. Fast du kanske har ett liv vid sidan av detta bygget också, kom jag och tänka på

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ser Riktigt nice ut... Kan man inte få en helhets bild över allt som sitter i och funkar? undrade bara hur racket såg ut uppifrån utan case.

Du ska inte ha dioderna på framsidan som hdd leds å skit. det ska ju vara Bars"" liksom altså efter musiken winamp spelar. vet inte om du förstår men.. det skulle nog se coolt ut. eller kanske köra detta på lcd'n.

Mvh Ax

Visa signatur

4670K | Sniper M5 | 16gb Corsair Vengeance | 2x HD 5850 | SSD 840

Permalänk
Medlem

Feedback var beställd:

Gillar generellt allt som är 19" så grundpoängen får du, Sen är det ett äkta hembygge och inte bara montering av köpta delar, mera poäng.
Inget dj---a fönster i sidan eller blinkande fläktar, mer poäng
dessutom lite udda HW.

Sånt gillar jag

BRA JOBBAT

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Hittade nyss tråden. Ser jäkligt bra ut!

Visa signatur

Veni Vidi Vici

Permalänk

Riktigt fint!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Kom igen fullmoon, ser ju sjukt najs ut!

Hoppas att du finner kraft att fortsätta med bygget!

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

ser nice nu

Permalänk

Snygg lösning med hårddisken sådär.

Annars funderade jag på om det inte fanns någon chans att få till en belysning av LCD:n - känns som det skulle varit trevligt att ha om man skulle sitta vid datorn på kvällen nån gång...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
Ser bättre och bättre ut må jag säga, keep it going.

Tack Titta gärna in igen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelaxe
Den nya I/O-skölden ser j*vligt fin ut.

Lite tråkigt att inga verkar följa det här projektet som du säger.

Bättre att göra något redigt från början tycker jag Dock så verkar det som folk skriver lite i tråden nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir. tallefjant
Detta bygget är mycket trevligt tycker jag kommer bil jättebra tror jag

Roligt att höra!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haesil
ser nice ut, fin I/O plåt. kostar det mycket att få saker utskurna med en CNC (för jag antar det är det du använt?) eller är det bara att ha bra kontakter?

Man kan få sånna här jobb utskärda för någon hundra lapp och uppåt. mycket beror på hur mycket som ska skäras ut osv sen storlek på borr osv då det slits som fan. japp det är en CNC maskin. gymnasiet på din ort kan säkert fixa något liknande om du caddar fram en plåt och ge de lite fika bröd .

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olol
Haesil, Nu vet jag nte om han fick betala mera än porto då det var en så liten sak, men han skrev att det var kontakten Sleepstreamer här på forumet som skurit ut den åt honom.

Ont, Snyggt, närmar sig slutet nu och verkar bli ett jäkla fint resultat!

Edit: Namn..:s

Mjo, finns dock lite kvar att göra som alltid. mycket små pill som man igentligen inte behöver göra fast roligt om man gör det redigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
Jag vill inte klaga eller klanka ner på nån men han heter inte slipstream utan sleepstreamer om inte jag nu minns fel ;). jodå fullmon jag kollar och skriver ;)...

låter snart som jag får ladda upp lego case version 2,0 den första versionen jag laddade upp i galleriet var inte en så stor hit... men har förbättrat den nu ;).

Hehe. Lego har man ju massor av dock så är det svåra att ha tillräkligt i samma färg som sagt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zonar
hehe, kollar lite då och då! Men är kanske lite dålig på att säga:
Mycket intressant och ganska stiligt!

Jobba på Martin!

/zonar

Så sant man kollar lite trådar och tänker att jag skrivr nästa gång osv osv. till slut blir det bara alldrig av .

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Hittade denna tråden nu och jag måste säga att jag är impad!

Jobba på

Vore roligt om det var fler personer som började bygga igen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av supercoolakillen
Har tittat igenom tråden flera gånger utan att kommenterat, och om du vill ha feedback så tycker jag att det är SKITFINT. Jag älskar små och tunna byggen, detta gillar jag verkligen.

Mjo jag gillar små datorer med. dock så har jag svårt och bestämma om detta ska bli min primdator haha dock lite lö kanske men duger.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
S370 söleron går väldigt svalt vad jag märkt. Har en sån på ~460MHz i min brandvägg. Passivt kylt med nån gammal orb-kylare som jag tagit bort fläkten från. Ända fläkten i datorn är den i nätagget som går på 5V. Skittyst och CPUn blir bara ljummen. Men kan ju inte påstå att den har så krävande applikationer att köra just nu heller. Men ett tag körde den SETI@home med samma hårdvara och det funkade ju.

Jag tror du kan klara dig med dina småfläktar på låg spänning så de inte låter så mycket.

Fläkten för cpu'n är tempstyrd (Moderkortet) och snurrar knappt ens så svalt det är. Jag kan köra det passivt men jag tycker det blir lite för varmt så bättre att ha en fläkt på lågvarv där istället. dock har jag ju 800mhz dvs lite värmare men inte mycket load häller iofs.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
ser bra ut!

Tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Jävligt ballt bygge!

Tackar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Sådär ja, nu börjar det hända något! Önskar bara du hade uppdaterat lite mer. Fast du kanske har ett liv vid sidan av detta bygget också, kom jag och tänka på

Mjo jag själv hade gärna sett att jag uppdateradde mer dock så tar det tid att komma på hur man ska göra och sen måste man ha tid över till det osv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woodlauncher
Super!

Tackar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AX
Ser Riktigt nice ut... Kan man inte få en helhets bild över allt som sitter i och funkar? undrade bara hur racket såg ut uppifrån utan case.

Du ska inte ha dioderna på framsidan som hdd leds å skit. det ska ju vara Bars"" liksom altså efter musiken winamp spelar. vet inte om du förstår men.. det skulle nog se coolt ut. eller kanske köra detta på lcd'n.

Mvh Ax

Jag har funderat att ha lysdioderna som något liknande dock så är det enklast att koppla något över Lpt porten om jag ska ha sånt dock så har jag ju lcd'n där. fast det är ju inget som hindrar att man 'lånar' en lpt port av en annan dator. Dock så blir det nog RX och TX där som används.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mats42
Feedback var beställd:

Gillar generellt allt som är 19" så grundpoängen får du, Sen är det ett äkta hembygge och inte bara montering av köpta delar, mera poäng.
Inget dj---a fönster i sidan eller blinkande fläktar, mer poäng
dessutom lite udda HW.

Sånt gillar jag

BRA JOBBAT

Tackar. mjo jag har lite kärlek till 19" standadern. sen är det roligare att jobba med cad och sen få det utskärt så som man vill. visst vissa tycker det är lite fusk att jag låter en maskin göra grovjobbet. Dock så är det ju fortfarande jag som planerar allting ju. inga lysande fläktar osv. tror inte det finns 3.5mm lysande fläktar ens. bara någon led på framsidan plus displayen som sagt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zazool
Hittade nyss tråden. Ser jäkligt bra ut!

roligt att höra. titta gärna i mer allt efetrsom uppdateringar kommer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Riktigt fint!

Tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramsam
Kom igen fullmoon, ser ju sjukt najs ut!

Hoppas att du finner kraft att fortsätta med bygget!

Mjo har inte så mycket att göra sen är det ju kul att göra något eget som sagt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exittor
ser nice nu

Tackar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Snygg lösning med hårddisken sådär.

Annars funderade jag på om det inte fanns någon chans att få till en belysning av LCD:n - känns som det skulle varit trevligt att ha om man skulle sitta vid datorn på kvällen nån gång...

Ja jag tyckte själv att hårddisken förtjänade en liten specialare. dock om jag ens kommer nyttja funktionen vet jag inte mest en rolig grej som sagt.
För att sopila lite för dig så är jag faktist inne på min 3dje display till denna datorn. Hittade en som var belyst. dock måste jag fixa fram en trimpott bara

Hmm. måste vara nästan rekord i antal citeringar.

Iaf. Har målat plåten och borrat ett hål för Lpt kablen.
dock vågade jag inte ta ut den då färgen inte torkat ännu.
Har även några lådor till som man kan leka med. Dock är det osäkert om dessa kommer användas om inte ens kastas.
Bilden syns förövrigt jäkligt dåligt. ännu sämre då jag tvingades förminska bilden. Kommer bättre bilder

Ut över detta så har jag haft veckan och helgen fullt upp med att jobba och pendla plus att det vara lite folk här hemma i helgen.
Dock så har jag på börjat en ny display som sagt. Ska bara fixa en trimpott sen bör den kunna användas ( om jag nu inte är dum nog att mata in 12v på denna också ).

Tack för alla komentarer var väl lite bra och ryta till lite antar jag

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

fint, tycker iofs att plåten gjorde sig bra som omålad men den blir säkert bra i svart med

och tycker väldigt synd om dig som har massa datorer som bara ligger och väntar på att bli sönderpillade

Permalänk

Mjo. visseligen men tyckte det skar sig lite. sen är det alltid kul med lite färg

för er som vill ha en bar 'knightrider' när winamp spelar så är det detta ni behöver löda ihop.

Antagligen sätter ni motstånd för varje led eller ett gemensamt. jag rekomenderar dock ett för varje för att inte överbelaste motståndet.

Plugin finns att hitta på winamp's sida eller om man googlar eller tar youtube och söker på lpt led eller liknande. så hittar ni säkert plug in och även andra scheman.

Är du sugen på en låda som vill få ett bättre liv så ta det över Pm
Om någon mot för modan skulle råka ha en trimpott på 100ohm över så är jag intresserad!

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Aah, äntligen ny update, skämms lite att det tog över 24h för mig att se den, skyller på att jag varit upptagen i helgen och skola+kvällsjobb idag..

Men det ser fortfarande skit bra ut, och hoppas det håller samma goda kvalité hela vägen!

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

I/O plåten var väldigt fresh.

Permalänk
Medlem

Dags för nästa steg nu eller?
Själv jagar jag mysteriet med den autovaknande htpc:s för tillfället

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

Jodå jag har inte glömt bort det.

Har faktist väntat på en trimpott ska anlända;)

Någon som kan gissa vad detta är för något.

Ledtråd:

3 kablar in som används
3 komponenter på insidan
någon form av övervakare.

Gjorde ett lite tillfälligt skydd för grejorna och la de i en tändsticksask och snurrade lite tejp runt om.

Kommer anslutas till Comporten.

Dock vet jag inte då för att denna 'sak' och mina snabb knappar till winamp går över Pin 4 i comporten.
någon som vet exakt vad denna ger skickar för data?
Då jag trodde att winamp controllen inte nyttjade pine 4 så tänkte jag att jag kan nytta samma port till två olika grejor. men om nu de bägge nyttjar pine 4 så tror jag att jag kan få mycket fel.

Dvs att winamp börjar byta låt osv av sig själv när den andra skickar något där igenom.

Få se.

mer bilder kommer allt efetr som.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

IR-mottagare?

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]