Stalker ClearSky Release ?

Permalänk

Nu har jag äntligen lyckats få spelet att fungera efter ominstallation av Vista! Undrar bara vad felet var innan men det lär jag väl aldrig få veta

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Slayer
Nu har jag äntligen lyckats få spelet att fungera efter ominstallation av Vista! Undrar bara vad felet var innan men det lär jag väl aldrig få veta

Grattis!

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Grattis!

Tackar tackar

har bara lite problem med att överleva ute i träsken nu. så fort jag fått en skottskada eller lite strålning på mig så börjar jag förblöda sakta men säkert. Spelar ingen roll hur mycket bandage o första hjälpen jag tar så stannar inte blödningen ändå.. hur ska jag bära mig åt?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Konstigt. Säker på att du använder rätt knapp? Man får använda olika antal bandage för att få stopp på blödningen beroende på hur allvarlig skadan är. Sällan behöver man mer än tre bandage.
Du råkar inte ha en artifact på dig annars som har +bleed?
Angående radioaktivitet så är det bara antingen vodka eller sprutor som hjälper, inte bandage eller "första hjälpen".

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Om någon tagit sig till sista banan med nyaste patchen får ni hemskt gärna maila en save till mig. Tagit mig till sista men där har det börjat krascha rejält, och nya patchen sabbar ju alla saves.

svps9820@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Har spelat en bit nu, kommit till red forest, men jag har fortfarande inte lyckats få tag på en artifact... Problemet ligger i att jag inte förstår hur man ska få tag i dem UTAN att dö, jag förstår hur man hittar dem men inte hur man får tag i dem.

Sedan undrar jag hur långt spelet är, hur långt till är det efter red forest?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Konstigt. Säker på att du använder rätt knapp? Man får använda olika antal bandage för att få stopp på blödningen beroende på hur allvarlig skadan är. Sällan behöver man mer än tre bandage.
Du råkar inte ha en artifact på dig annars som har +bleed?
Angående radioaktivitet så är det bara antingen vodka eller sprutor som hjälper, inte bandage eller "första hjälpen".

Har spelat lite mer nu och jo du har rätt 1-3 bandage räcker Måste ha fått strålning på mig dom andra gångerna jag inte lyckades få stopp på blödning.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av una
Har spelat en bit nu, kommit till red forest, men jag har fortfarande inte lyckats få tag på en artifact... Problemet ligger i att jag inte förstår hur man ska få tag i dem UTAN att dö, jag förstår hur man hittar dem men inte hur man får tag i dem.

Dom ploppar fram när du kommer riktigt nära dom. Jag tycker det är lättast att leta artifacts på natten med nightvision, för då är dom svåra att missa när dom ploppar fram. Men drygt nog så måste man typ stå i anomalien för att detta ska hända. Så det gäller att snabbt hitta den och sen springa ut till säkerhet direkt.

Sen finns det även artifacts som förflyttar sig runt i ringar också, och dom är riktigt svåra att få tag på, men dom är värda mer Så om du får utslag på din mätare så kan det vara värt att prova stå still en stund och se om signalen förändras. Skulle den göra det så kan det vara en rörlig artifact och då får du försöka tajma ditt försök att springa in i skiten och fånga den när signalen är som starkast.

Jag gillar verkligen detta nya artifact-letandet Mycket mer utmanande och tidskrävande, så det liksom blir som en sysselsättning på sidan om när man tröttnat på att skjuta folk och göra uppdrag. Särskillt på natten är det bra då man ogärna stormar banditer i mörkret när man inte ser något och har mutanter springades överallt. Innan låg det ju artifacts och skräpade på marken överallt som man plockade upp när man sprang förbi, vilket inte var lika roligt eller gav det utmanande intrycket som NPC's ständigt pratade om. Nu blir det mer "OH SHIT, en artifact! Denna ska jag fan ha", och så ägnar man en bra stund åt att försöka komma åt den. Najs

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag körde in patchen och spelar om allt igen - alltid något man kan förbättra

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Fick tag i skiten till sist.

Underbart vackert...!

http://www.youtube.com/watch?v=aWkkAFx8wU0

Kommer watch in high quality när som helst nu. Nej det är nästan eller ingen spoiler bara i swampen.

Permalänk

jag har joinat duty ,och jag har precis talat med forester och han sa att jag måste gå till ett ställe men på vägen är det en freedom roadblock och jag vet inte hur jag ska komma förbi de är för många för att döda och eftersom jag är duty så skjuter dom mig så fort dom ser mig någon som vet hur jag ska komma förbi?

Permalänk
Medlem

Har du pratat lite med duty, kanske dom får för sig att anfalla om du pratar med rätt person? Eller så kanske du får ta en annan väg.

Permalänk
Medlem

Save, kan inte du posta din ini fil? Har nämligen likvärdig dator och vill gärna köra så optimalt så möjligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Fick tag i skiten till sist.

Underbart vackert...!

http://www.youtube.com/watch?v=aWkkAFx8wU0

Kommer watch in high quality när som helst nu. Nej det är nästan eller ingen spoiler bara i swampen.

Söt hund där i slutet ^^

Permalänk
Medlem

Ursäkta denna IQ befriade frågan, men vad står NPC för?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtenzion
Ursäkta denna IQ befriade frågan, men vad står NPC för?

Non Player Character

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtenzion
Ursäkta denna IQ befriade frågan, men vad står NPC för?

Non player character
Alltså en datorstyrd karaktär.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
Save, kan inte du posta din ini fil? Har nämligen likvärdig dator och vill gärna köra så optimalt så möjligt

Här: http://www.workingart.se/misc/sweclockers/user.ltx
Sunshafts är avstängda, annars är allt maxat, har även lagt till F1-F3 som byta kameravinkel.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Här: http://www.workingart.se/misc/sweclockers/user.ltx
Sunshafts är avstängda, annars är allt maxat, har även lagt till F1-F3 som byta kameravinkel.

Har du lust att utveckla kameravinkelbytet? Är det något man har någon nytta av? För ett FPS spel ska väll spelas med just FPS kameravinkel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Slayer
Undrar vad det kan vara som gör att spelet inte vill starta för mig. Ingen som har några idéer?

Har också haft det problemet, testa att installera om och välj att lägga spelikonen på skrivbordet, hjälpte mig:)

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Fick tag i skiten till sist.

Underbart vackert...!

http://www.youtube.com/watch?v=aWkkAFx8wU0

Kommer watch in high quality när som helst nu. Nej det är nästan eller ingen spoiler bara i swampen.

Fin video och låt!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

har läst att den inte funkar på vista x64 varför??

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparco
har läst att den inte funkar på vista x64 varför??

Var har du läst detta ?!?!

Nu blir jag orolig, köpte precis Clear Sky via Steam och kör Vista x64...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Här: http://www.workingart.se/misc/sweclockers/user.ltx
Sunshafts är avstängda, annars är allt maxat, har även lagt till F1-F3 som byta kameravinkel.

Tackar och bugar

Permalänk

Vista 64

Citat:

Ursprungligen inskrivet av underbird
Var har du läst detta ?!?!

Nu blir jag orolig, köpte precis Clear Sky via Steam och kör Vista x64...

Jag kör Vista 64, fungerar helt ok.

Permalänk
Medlem

kärnkraft olycka Under behandling hehe ))

va gott .

Jag har också beställt spelet .

Jag Börja spela vanliga stalker i lördags ,
Det passar sig utmärkt att spela förgående kapitel .
Några dagar för nästa expansion.

jag saknar coop läge med jätte stor serv för 50 tal spelare i singel player.
Som man hade kunnat springa i hopp med sin kompisar.

Tips dra hemma stor moden till vanliga stalker 1 gb .
Mod är till dator med kraft full grafikort.

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av underbird
Var har du läst detta ?!?!

Nu blir jag orolig, köpte precis Clear Sky via Steam och kör Vista x64...

Senaste cracken funkar inte med x64 Vista =P Så man får väl köra med skivan i helt enkelt Har inte fått mitt än så jag vet inte om man ens behöver skivan för att lira...

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Senaste cracken funkar inte med x64 Vista =P Så man får väl köra med skivan i helt enkelt Har inte fått mitt än så jag vet inte om man ens behöver skivan för att lira...

Det finns inget crack till "EFIGS" ännu. Bara en temp-fix som är tagen från den ryska. Så vi får nöta lite på skivan allihopa om vi inte köper det från STEAM såklart.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

hur mkt snyggare är det i dx10 än dx9
och skulle det flyta fint i 1680x1050 16xAF 8xAA DX 10 Maximum med
q9500
4gb ram 800 mhz
4870 512

Antar att det borde göra det men måste kolla ju

Permalänk

jag är fortfarande vid freedom roadblocken och kan inte komma förbi , men efter ett tag så kommer en emission och spelet crashar, jag har patchat det och det stod att patchen skulle fixa det här men nej.