Maximerade fönster med Explorer och filmer som laggar.

Permalänk
Medlem

Maximerade fönster med Explorer och filmer som laggar.

Precis satt ihop en ny dator o installerat Vista Buisness 64bit. Sen har jag lite problem när jag t.ex startar en film eller provat kolla på Joost. Det laggar som tusan. Startade en film igår me VLC..laggade..startade den me WMP - laggade...startade den me VLC igen o funkade klockrent. Nu laggar det bara igen..hela tiden.
Nån som vet varför det kan vara så?

Ett annat lite mindre problem som jag stör mig på är när jag sitter o surfar med explorer och högerklickar på en länk o väljer "Öppna i nytt fönster" eller så så blir den nya fönstret litet och jag måste maximera det...kan man inte få det maximerat direkt när man öppnar nytt fönster?

Dator:
Duo Core 3.3GHz
4GB Ram
O för tillfället NVIDIA PCX 5300 i väntan på nytt.

Varför blir det på detta viset? Ibland flyter det på men 75% så laggar det som tusan.

Ingen som har nån ide? Testade lite och om jag startar Media Playern först o sen VLC ovanpå den så laggade inte VLC längre..

Permalänk

Hmm ett kanske fungerande alternativ till explorer där.
Maximera det nya fönstret, minimera det, ta upp det och stäng det.. Prova öppna nytt fönster igen?

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

maximera fönstret. Sen för att explorer ska komma ihåg hur det var så stänger du ner det samtidigt som du håller inne ctrl