MP3-spelare med Lyrics-funktion?

Permalänk

MP3-spelare med Lyrics-funktion?

Hej

Finns det någon mp3-spelare som har "lyrics"-funktion? Typ som lyrics plugin till winamp/WMP. Dvs. att sångtexten till låten syns på displayen när man sätter på låten. Alltså om man lagt in lyrics som en textfil på mp3-spelaren då.

Finns det någon sådan?

(Om det inte finns har jag kommit med en fantastisk idé och jag vill ha 1% av intäkterna om någon marknadsför den)

Visa signatur

Metatrone

Permalänk
Medlem

Re: MP3-spelare med Lyrics-funktion?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metatrone
Hej
Finns det någon mp3-spelare som har "lyrics"-funktion? Typ som lyrics plugin till winamp/WMP. Dvs. att sångtexten till låten syns på displayen när man sätter på låten. Alltså om man lagt in lyrics som en textfil på mp3-spelaren då.
Finns det någon sådan?

(Om det inte finns har jag kommit med en fantastisk idé och jag vill ha 1% av intäkterna om någon marknadsför den)

Du får nog inga royalties från Apple i vart fall för det har funnits på Ipod i evigheter…
…även om det läggs in som metadata i ljudfilen i iTunes.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Okej, låter fint, lutar ändå åt en iPod. Lite frågor då: Ser man texten tydligt på displayen? Scrollas den ner automatiskt om den är lång?

Öht: funkar denna funktion bra?

Visa signatur

Metatrone

Permalänk
Medlem

Re: MP3-spelare med Lyrics-funktion?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metatrone
Hej

Finns det någon mp3-spelare som har "lyrics"-funktion? Typ som lyrics plugin till winamp/WMP. Dvs. att sångtexten till låten syns på displayen när man sätter på låten. Alltså om man lagt in lyrics som en textfil på mp3-spelaren då.

cowon/iaudio stödjer lyrics i sina mp3-spelare dock inte som en ren textfil vad jag vet. men istöllet för artist/låt osv så kommer texten upp så syncar man texten till låten så att den bläddrar vidare i texten av sig själv. fixas genom programmet "cowon ldb manager"

Permalänk

Iriver har det på endel spelare också, personligen har jag en clix2 och är supernöjd.

Visa signatur

| e2160@3200mhz | p6n sli v2 | 9600gt@690/1850/995 |

Permalänk
Medlem

tycker iaudios/cowons program var okej, där kunde man även på texten markerad samtidigt som det spelades upp så att man visste va de sjöng

Testad på Cowon D2

Permalänk
Medlem

Finns ju Lyrics player till mobil med om det kan vara av intresse? Java program!

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Finns en open source firmware som funkar till många spelare
http://www.rockbox.org/

Det finns ganska många kuliga tillägg man kan installera också.

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr