INET - riktigt värdelösa...

Permalänk
Medlem

Bjornf, kan du vara snäll och berätta för mig hur du lyckas kontrollera ett trasigt moderkort på en minut? Tänker den först ska undersökas visuellt för yttre åverkan i form av knäckta komponenter/ben eller fukt/läckage, sen kopplas upp mot testrig för att testas (ifall det är enstaka komponenter som inte fungerar kan det också behövas en HDD och OS/Driver installation för att avgöra) och eventuella flashminnen undersökas så ingen tvingat in en felaktig BIOS el. likn. Kanske rent av är så att fabrikanten måste konsulteras eller produkten skickas till fabrikanten för undersökning. Allt detta menar du skulle klaras på en ynka minut... minst sagt imponerande.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk

Bjornf tycker det är konstigt att du berömmer Dustin. Sista gången jag handlade hos Dustin fick jag vänta 2 MÅNADER på ett godkännande att dom överhuvudtaget skulle ta in produkten. 2 veckor låter som en dröm.

Permalänk
Medlem

De kanske är så att man får leva med 2 veckor vad vet jag. Har bara ett fall med defekt produkt hos Dustin Home, de gick klockrent. Har massor med lite äldre exempel med Dustin (företag), inga problem där heller. Men nu när jag tänker efter så gick jag nog direkt på tillverkaren de flesta gångerna. Som privarperson är man lite mer utlämnad och får ofta väsentligt sämre service.

Nästa gång jag råkar ut för fel kommer jag eventuellt att köpa ett nytt ex direkt. Förhoppningsvis så kan man byta ut den trasiga varan mot ngt annat.

Oavsett vad man tycker om väntetider vid returer så kom Inet med osanningar när jag jagade på dem. Vid första samtalet så skulle dom kolla på mitt kort under dagen eller senast dagen efter. Vid andra så fick jag förklarat att dom tittade på kortet när dom fick tid, bara att gilla läget. Vid tredje så hade dom konstaterat fel, sedan flera dagar enl killen som ringde. Enda anledningen att jag inte fått ngt nytt kort var att kortet ej fanns på lager...vilket de gjorde. Sedan till sist så fick jag vänta en extra dag för att de glömde att skicka de...

KASS källarföretag som inte ens kan stava till service & goodwill!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjornf
De kanske är så att man får leva med 2 veckor vad vet jag. Har bara ett fall med defekt produkt hos Dustin Home, de gick klockrent. Har massor med lite äldre exempel med Dustin (företag), inga problem där heller. Men nu när jag tänker efter så gick jag nog direkt på tillverkaren de flesta gångerna. Som privarperson är man lite mer utlämnad och får ofta väsentligt sämre service.

Nästa gång jag råkar ut för fel kommer jag eventuellt att köpa ett nytt ex direkt. Förhoppningsvis så kan man byta ut den trasiga varan mot ngt annat.

Oavsett vad man tycker om väntetider vid returer så kom Inet med osanningar när jag jagade på dem. Vid första samtalet så skulle dom kolla på mitt kort under dagen eller senast dagen efter. Vid andra så fick jag förklarat att dom tittade på kortet när dom fick tid, bara att gilla läget. Vid tredje så hade dom konstaterat fel, sedan flera dagar enl killen som ringde. Enda anledningen att jag inte fått ngt nytt kort var att kortet ej fanns på lager...vilket de gjorde. Sedan till sist så fick jag vänta en extra dag för att de glömde att skicka de...

KASS källarföretag som inte ens kan stava till service & goodwill!

Tur att det finns folk som du som förgyller min fredag!

Handla på Dustin då! Jag förstår inte vad som är problemet. Inet är inte ens närapå lika stora och har inte lika mycket personal, lev med det eller handla någon annanstans.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Jag tycker DU är kass, antagligen tycker Inet det med om de läser tråden.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Älska inet!

Det saknades en S-ATA-kabel till mitt moderkort, jag mailade dem om detta och bad dem skicka en till mig. Döm till min förvåning när det igår damp ner ett brev med inte bara en, utan fyra st S-ATA-kablar.

Snabbt och snyggt dessutom.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt från inet sedan jag var 8 år gammal så 7 år nu och min pappa sedan de öppnat och har bara fått 2 gånger defekta saker och de bytter utom direkt utan att fråga

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjornf
Oavsett vad man tycker om väntetider vid returer så kom Inet med osanningar när jag jagade på dem. Vid första samtalet så skulle dom kolla på mitt kort under dagen eller senast dagen efter. Vid andra så fick jag förklarat att dom tittade på kortet när dom fick tid, bara att gilla läget. Vid tredje så hade dom konstaterat fel, sedan flera dagar enl killen som ringde. Enda anledningen att jag inte fått ngt nytt kort var att kortet ej fanns på lager...vilket de gjorde. Sedan till sist så fick jag vänta en extra dag för att de glömde att skicka de...

KASS källarföretag som inte ens kan stava till service & goodwill!

Innan du börjar gasta om lögner och källarföretag kanske du ska ta och börja använda vad du nu fått innanför pannbenet.

Du verkar tro att det är robotar som sköter RMA-hanteringen (även om vi bortser från 1-minuts-felsökningen som var ett minst sagt roande exempel). Vanliga människor kan faktiskt göra fel. Så vitt jag vet så loggas alla RMA-ärenden i en databas som supporttelefonisten sedan kikar i när en kund ringer och undrar hur det går med hans ärende.

What if teknikern som felsökte ditt moderkort var galet trött/[insert valfri annan anledning här] och råkade blanda ihop ditt mobo med någon annans när han skrev loggen? Jo, då kan det bli fel förstår du. När grabben sedan dagen efter upptäcker att han gjort fel så rättar han till det i databasen och du får då rätt svar när du ringer nästa gång.

Att kalla Inet för ett oseriöst källarföretag är fruktansvärt omoget gjort och saknar i princip all grund, så länge du inte har fler fakta som du kanske glömt att nämna, det är ju som sagt mänskligt

Men men, som någon annan redan konstaterat, handla då från Dustin om du nu dyrkar dem över allt annat. Vet dock att du bör ha haft en orimlig tur, även från dustin med sin enorma organisation, om dina rma-ärenden från dem gått så smidigt. Själv vart jag överlycklig när Komplett felsökte min hela burk (och då var inte ens alla komponenter köpta hos dem!) på ynka sju dagar!

Får be om ursäkt om jag repeterar folks tidigare åsikter, men grundlös svartmålning är så otroligt fult och fegt, speciellt när det sker så anonymt som här när företaget i fråga inte ens får möjlighet att svara dig!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Tur att det finns folk som du som förgyller min fredag!

Handla på Dustin då! Jag förstår inte vad som är problemet. Inet är inte ens närapå lika stora och har inte lika mycket personal, lev med det eller handla någon annanstans.

Word mate, Word.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjornf
KASS källarföretag som inte ens kan stava till service & goodwill!

källarföretag? Har du besökt dom någon gång? De är allt annat än källarföretag.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjornf
Som jag skriver tidigare så har jag genomfört hundratals köp via Dustin, där har returhanteringen fungerat klockrent.

Jag har slutat handla av dustin efter att de skickat en SonyEricsson K810 till mig som var DOA, det tog två månader att få den utbytt, DET var irriterande. Löjligt att börja gråta på ett forum efter 1 vecka!, du får vad du betalar för (vilket jag upplever att man absolut inte får hos dustin).

Visa signatur

Spel (2010): | Asus P5Q | Q9450 @ 3,6Ghz | OCZ DDR2 2x2048MB | 2xSapphire 6950 2GB CF | Corsair HX620W | Intel X25-G2 + VelociRaptor 150 | Fractal R3 | Dell 3007WFP-HC | Vista 64

WHS (2010): | Asus A8N32-SLI | Opteron 170 @ 1,4 Ghz - 1.1v | 2x512 OCZ Platinum Rev2 | no gfx | Tagan 480W | Raptor 74 + 2x2TB WD RE4-GP + 3x1TB Samsung F1 | Sonata 2 | WHS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjornf
Som jag skriver tidigare så har jag genomfört hundratals köp via Dustin, där har returhanteringen fungerat klockrent.

Varför skulle man inte kunna konstatera att en komponent är trasig på ngn minut?? Förutsatt att man har en riggad arbetsplats. Vet du vad du pratar om? Ja lämnade reservation för skumma halvdefekter. Men i de fall ngt är stendött är de inte allt för märkvärdigt...

Men om Dustin nu är så jävla bra, köp därifrån då?
Varför köpa från Inet som är så värdelösa enligt dig, när du kan köpa från Dustin som är så bra?
Ingenting att klaga över, än mindre göra en tråd på swec att det tar mer än 24h att du får ett svar.
Ge dig!

Permalänk
Medlem

Den här tråden känns meningslös nu bara massa offtopic nu..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Den här tråden känns meningslös nu bara massa offtopic nu..

Tråden var orimlig från start.
En person som tror att man felsöker ett moderbord på 1 min och anser att han skall få ett nytt inom 1 eller max 2 dagar och skapar en sådan här tråd när han upptäcker att det inte funkar så här i verkligheten ??

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Älskar hur alla radhusrevoltörer på SWEC aldrig har varit på en returavdelning i sitt liv. Folk har ingen aning om hur mycket jobb som kommer in ibland. Nej, jag tycker att man faktiskt gott får ta och vänta i dessa fallen. (detta riktas till personer som trådskaparen)

Sluta gråt och ta dig en sexa Stoli.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Blir så trött på all denna pajkastning utan underlag.

Inet kan göra fel som alla andra. Men min erfarenhet av Inet är bra.

Jag har beställt varor av dom i åratal och det har aldrig varit några problem.
Dom svarar snabbt på mail och har en bra servicetelefon.

Permalänk
Medlem

Om jag har ett garantiärende och jag inte fått nya grejor inom 1½ veckor beställer jag aldrig från den butiken igen. Alltså, 1-2 dagar på posten ner, 1 vecka max för att konstatera fel, 1-2 dagar å posten.

Permalänk
Medlem

Måste bara hoppas in och säga att jag älskar INET och att 1-2 veckor hade varit en stor dröm då det enligt mig räknas som snabbt gjort.

Själv sitter jag och väntar på en ny PS3 då min pajjade efter två månader och nu har jag suttit och väntat i snart 11 veckor på min nya.

Samt enligt svensk lag så får ett sådant här ärende ta upp till 3 månader innan kund har rätten på sin sida att bli sur och börja kräva att saker och ting sätts i rullning.

Så mitt råd till dig är att du lägger dig och sover en stund för att sedan kanske vakna upp i samma värld som alla andra lever i.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Max en vecka ska det behöva ta, allt beror ju på hur man tar personalen

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Päronsaft
Max en vecka ska det behöva ta, allt beror ju på hur man tar personalen

"Max en vecka"? Varför max en vecka? Det tar den tid det tar.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Varning för OT men vill ta en jämförelse

Vet inget om just RMA ärenden. Men kan dra paralleller till HPs stationära reperationsverkstad. Dom har kravet från att en defekt dator lämnar kunden ska den vara tillbaka inom 5 dagar, vilket innebär ca 1 o ½ dag hos teknikern, och då är det felsökning av hela datorn, beställa delen och byta delen (ev installera om OS) .. och förutom att han ska hinna men din dator ska han göra 7 andra per arbetsdag.. Alltså en timma per dator för allt, och nu snackar vi inga robotar ^^
Men som sagt inte riktigt samma sak men RMA, men en liten jämnförelse

Permalänk
Medlem

Som du sa en liten jämnförelse.

Dock så är hp STORA och även som du sa "reperationsverkstad" altså folk som jobbar heltid med den typen av ärende.

Dett är ett bra exempel på hur storleken är avgörande på just denna typen av ärende.

Dock inte alltid då Sony har 3 månader i sina avtal i Sverige och det är vad svenska lagen har som max tillåten tid.
Jag har snart väntat på min PS3 den tiden samt jag känner några till som okså snart väntat alla 3 månader.

(inget hammrande på din post bara en vidareutvekling. Jag förstår dock vad du menar, tror jag XD )

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattza
Varning för OT men vill ta en jämförelse

Vet inget om just RMA ärenden. Men kan dra paralleller till HPs stationära reperationsverkstad. Dom har kravet från att en defekt dator lämnar kunden ska den vara tillbaka inom 5 dagar, vilket innebär ca 1 o ½ dag hos teknikern, och då är det felsökning av hela datorn, beställa delen och byta delen (ev installera om OS) .. och förutom att han ska hinna men din dator ska han göra 7 andra per arbetsdag.. Alltså en timma per dator för allt, och nu snackar vi inga robotar ^^
Men som sagt inte riktigt samma sak men RMA, men en liten jämnförelse

Har jobbat med KS, och då har jag fått insyn i returhantering. Jag kan tyvärr säga att jag nog aldrig vart med om att HP fixat en dator på 5 dagar. Speciellt inte om de måste beställa reservdelar.

Grattis BjornF, du blev dagens mass-mail utskick, så att alla mina kollegor fick sig ett gott skratt.

/Mac

Ps. Oavsett hur stora företag är så kan det alltid komma in klumpar med produkter som skall genomgås, då blir det extra tryck på returavdelningen och det medför förseningar.Ds

Permalänk

Inet har bara gett mig bra vibbar. Har iochförsig aldrig reklamerat något till dem och det är först då man vet hur bra dom är.

Visa signatur

Dell XPS 9510, LG OLED48CX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattza
Varning för OT men vill ta en jämförelse

Vet inget om just RMA ärenden. Men kan dra paralleller till HPs stationära reperationsverkstad. Dom har kravet från att en defekt dator lämnar kunden ska den vara tillbaka inom 5 dagar, vilket innebär ca 1 o ½ dag hos teknikern, och då är det felsökning av hela datorn, beställa delen och byta delen (ev installera om OS) .. och förutom att han ska hinna men din dator ska han göra 7 andra per arbetsdag.. Alltså en timma per dator för allt, och nu snackar vi inga robotar ^^
Men som sagt inte riktigt samma sak men RMA, men en liten jämnförelse

På HPs business-modeller har du ofta ovanstående service, eller om du har ett serviceavtal. Hps vanliga konsumentservice har jag aldrig varit med om att det tagit mindre än 3 veckor (från att HP verkstaden fått in maskinen, oftast tar det längre tid). Har du 5 dagars service har man betalt extra för att få detta (orsaken till att business-modeller brukar vara lite dyrare).

Mvh
Thomas

Visa signatur

Fråga inte mig... Jag bara besöker den här planeten.

Permalänk

skrev i en tidiagare tråd om hp premium service.

min skärm pajjade 3 dagar senare kom en lasbil hem till mig och bytte skärmen.
sen pajjade den också (nån medfödd defekt) ringde och blev prioriterad 2 dagar så upprepades första proseduren.. denna skärmen funkar..

det är bra service, men den är inte gratis.

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Medlem

Njaa..Tror detta säger allt om hur Inet är som butik?
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=141

- 445 privata personer omdömen som ger Inet 9.33/10

Såna gnälltrådar finns det alltid, när nån tycker man inte blir behandlad kungligt och serverad på en silverfat.

Iallafall så litar jag mer på 445 personer omdömen om hur Inet är som butik än bara 1 person personliga gnäll över ett ärende.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|