Intel GMA X3100 - HD-material

Permalänk
Medlem

Intel GMA X3100 - HD-material

Blir lite osäker. Stöder x3100 hd-uppspelning?

Lite info som jag inte kan tolka:

MPEG-2 Hardware Acceleration - VLD + iDCT + MC -
VC-1 AccelerationMC - (for WMV9 only)

Någon som sett test någonstans?

Det verkar som nvidias 8000m serie får rätt mycket spö av atis hd-serie vad gäller hd-uppspelning (iaf angående bildkvalite) Så då borde man lika gärna kunna köra på x3100 om man inte ska spela på den (på laptopen)?

Eller är det värt att vänta på x2400, x2600?

Har förresten x3100 stöd för hdmi etc?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Huh?
Blandar du ihop AMDs x-serie med Intels (värdelösa) GMA-kort?

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Inaktiv

det där är väl intels (kassa) integrerade stöd för Direct-3dimensionell v.10 fast det kommer nog integreras in i ett moderkort så det är ett mycket dåligt grafikchip och kan du knappt spela något spel som är nyare än 5 år.

Permalänk
Medlem

Mmm, jo vet att det suger. Ska inte spela alls. Ska köpa bär_bar till studierna men som jag skall använda som htpc (720p) när den inte är biblioteket.

Men jag ville bara verifiera att intels x3100 inte är ett alternativ. Är köpkåt men får helt enkelt köra på nvidia eller vänta på att fler bärbara med HD2x00 anländer.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Intel GMA X3100 Dynamic Video Memory Technology 4.0,

Är det inte möjligt att spela något spel med sämre krav på detta ? typ Cs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grimmen1
Intel GMA X3100 Dynamic Video Memory Technology 4.0,

Är det inte möjligt att spela något spel med sämre krav på detta ? typ Cs

funkade inte utan fps drops för mig iaf :S

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

Här är en väldigt prisvärd bärbar från Fujitsu-Siemens. Kostar 8k på komplett men finns nog för 7 på netonnet tror jag.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=361746

Den har ett ATi HD 3470 samt ett Ati HD3200 inbyggt, dvs hybrid CFX (Alltså AMDs 780G nordbrygga). tydligen ska man kunna "stänga av" det separata kortet och bara köra med det inbyggda när man vill spara ström, och när man vill gama lite så är det bara att slå på 3470-kortet.

Annars är det rätt ok processor och bra minne

Permalänk

Funderar själv på att köpa http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=359926 och använda HDMI till min LCD LG Full hd tv, och kanske lira lite wow på den, tror ni man kan få en fps på 40 i wow med den datorn?

Permalänk
Avstängd

Asså jag skulle vilja komma över en bra laptop med en upplösning på minst 75hz.... men det står aldrig hz'en på speccen på laptopsen..

17 tums skärm minst... är mäkta trött på min vanliga burk..