Ny på world of warcraft

Permalänk
Medlem

Ny på world of warcraft

Hej har nu spelat i 5 veckor och har blivit level 54 med min shamman.

nu är det så här jag har satt ut minna talents som dps och jag vet inte vad jag ska ha för saker.
jag undrar vad för saker jag ska ha om det ska va med strength och stamina eller saker med mycket crit för jag vill skada mycket.

har jag blandat i hop det så får ni gärna förklara.

Ni kan också för klara vad man ska satsa på om man är healer eller elemental och vad gör agility?

Ursäkta om det är felstavat

Mvh Erik

Visa signatur

Kille som är intreserad av datorer.

Permalänk
Medlem

Du kan alltid föra musen över agility, så får du detaljerad information om just den statten.
Just agility för shaman höjer din Crit chance och dodge chance. (större chans att critta och större chans att "dodge;a en attack från motståndaren."

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasseboy
Du kan alltid föra musen över agility, så får du detaljerad information om just den statten.
Just agility för shaman höjer din Crit chance och dodge chance. (större chans att critta och större chans att "dodge;a en attack från motståndaren."

1 Agility ger även 1 Attack power

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
1 Agility ger även 1 Attack power

Inte för shaman. Det ger däremot armor också.

Permalänk
Medlem

Bluetiger, 1 Agility ger visst 1 Attack Power för shamaner...Kollat in nyaste patchen?

Permalänk
Medlem

Som sagt, agility är numera väldigt attraktivt för enhancement shamaner. Jag har också fått för mig att strength numera bara ger 1AP istället för två som innan, kan någon bekräfta?

Talenten i enhancement trädet som gör att man får upp till 100% av mängden intellect i AP rekommenderas också. Hunter gear, tro det eller ej, är numera alltså vad man vill ha som shaman.

Permalänk
Sötast

Nybörjare på world of warcraft och level 54 på 5 veckor?
Snacka om att det spelet har gjorts mycket lättare att levla.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Nybörjare på world of warcraft och level 54 på 5 veckor?
Snacka om att det spelet har gjorts mycket lättare att levla.

Ja så är det nog, men samtidigt kan jag ju tänka mig att för casual players är detta bara bra. Andelen människor som orkar nöta samma sak månad efter månad för att åstadkomma minsta lilla är tämligen begränsad.
Dom allra flesta spelar ju trots allt inte 24/7 ;).

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kompressor
Ja så är det nog, men samtidigt kan jag ju tänka mig att för casual players är detta bara bra. Andelen människor som orkar nöta samma sak månad efter månad för att åstadkomma minsta lilla är tämligen begränsad.
Dom allra flesta spelar ju trots allt inte 24/7 ;).

Jodå, det är många som spelar den mesta av deras vakna tid.

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie

Ja tyvärr e det ju så.... Vissa har inte hört talas om skola eller jobb...

Visa signatur

AMD 6000+ 3 Ghz, Radeon HD3870 512 MB, 2048 MB DDR RAM

Permalänk

det låter väldigt bra... har de gjort det snabbare för vägen mellan 60-70 oxå? eller bara vägen till lvl60?

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie

Nu är ju många i det här sammanhanget ett väldigt skevt begrepp, eftersom spelarbasen är såpass stor. Självklart är det "många" som spelar dygnet runt. Börjar du däremot räkna procentuellt blir bilden en annan, och det var det jag försökte påpeka.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleidol
det låter väldigt bra... har de gjort det snabbare för vägen mellan 60-70 oxå? eller bara vägen till lvl60?

Det är snabbare det också.

Permalänk

20-60 är snabbare inte 60-70

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Dem har kortat ner exp som behövs till nästa lvl över 60, så det går betydligt fortare att levla 60-70 numera.

Dom skalade av 30% från 60 till 70.

Så fort Queue-times på Al'Akir (är över 1k i quen nu) går ner till under en timme så ska jag fortsätta dualboxa upp 2 chars med 300% exp i raketfart igen

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

okej... Låter heltklart nice har tyvärr inte råd med 2 mmorpgs (spelar war oxå)... har spelat wow förr

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Hedersmedlem

För shamaner efter 3.0.2-patchen:

1 strength = 1 attack power (ap)
1 agility = 1 ap + crit
1 intellect = 1,1 ap

Detta gör att strength inte längre är prio för shamaner, vilket det var innan patchen. Så satsa på agi och intel.

Visa signatur

» Hedersmedlem: Fd Ledarmoderator & Redaktör
» Läs reglerna
» Medlem på swec i över 10 år!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cht
För shamaner efter 3.0.2-patchen:

1 strength = 1 attack power (ap)
1 agility = 1 ap + crit
1 intellect = 1,1 ap

Detta gör att strength inte längre är prio för shamaner, vilket det var innan patchen. Så satsa på agi och intel.

Värt att nämna är att man får endast ap av intellect talented.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum