Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
Imorrn blir det little big planet.
ska hämta ut mitt ex efter lektionerna är slut och påbörja en personifiering av sin sackboy.

Samma här

Permalänk
Medlem

Metal gear finns nu på Europeiska PSN också.

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem

just det det är ju torsdag idag.

värt att snurra igång maskinen för att kolla in vad som finns

det var ju lite trevlig saker men 45 spänn för en t-shrit i lbp var inte särsklit lockande. synd bara att den var rätt snygg av bilden att dömma

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Undrar hur lång garanti man har på ps3an? Fick ett år från eb games, finns väl garanti från Nordiskfilm eller Sony?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

2års granti har man väl på all elektronisk utrustning i Sverige.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
2års granti har man väl på all elektronisk utrustning i Sverige.

Var det inte 3 dessutom?

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem

Om jag inte missminner mig så är garantier frivilliga. Däremot har man 3 års reklamationsrätt. Inom 6 månader efter köp måste dessutom säljaren visa att felet inte var ursprungligt.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Ett år ger dom flesta, ska man hävda garanti efter det så måste man bevisa att det är ett ursprungligt fel, vilket kan vara djävligt svårt.

Permalänk
Medlem

ok, det är så att min kompis var hemma hos mig och sa att hans ps3 inte var lika tyst som min. Vi gick över till honom och den lät bra mycket högre än vad min ps3 gjorde. Vi mailade Nordisk Film....och fick svaret

Citat:

Hej,

Tack för ditt e-mail, tyvärr så låter det som att din Playstation konsol har drabbats av ett hårdvaru fel.

För att få detta åtgärdat så ska du ta kontakt med butiken där du har köpt ditt PLAYSTATION® och be butiken skicka in ditt PLAYSTATION® till service.

Har du långt till butiken så kan du ta kontakt med närmsta återförsäljare och fråga dem om hjälp med att skicka in din PLAYSTATION® maskin.

Butiken kommer att behöva din PLAYSTATION® konsol och ett kvitto som visar när du har köpt ditt PLAYSTATION®.

Beklagar det som har hänt men detta är tyvärr detta de enda vi kan göra för att snabbast lösa problemet

....men problemet är att garantin har gått ut, han köpte den runt september 2007.

Vi gick ner till eb games och frågde om vi skulle kunna skicka den, dem sa att garantin hade gått ut men de skulle ringa NF och fråga vad de skulle göra. Oturligt nog hade NF stängt, vi skulle återkomma på måndag.

Om NF inte vill ta emot den vad ska vi göra....på mailet står de att man kanske råkat ut för hårdvarufel. Sen är NF medvetna om liknade problem. Tror ni att man kommer kunna reklamera?

Kan även lägga till att han har haft problemet med fläkten ända sen han köpte den, men han trodde att det var normalt att fläkten varvade vid spelande.

tips, råd.....?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
2års granti har man väl på all elektronisk utrustning i Sverige.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av molis
Var det inte 3 dessutom?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Om jag inte missminner mig så är garantier frivilliga. Däremot har man 3 års reklamationsrätt. Inom 6 månader efter köp måste dessutom säljaren visa att felet inte var ursprungligt.

http://www.konsumentratt.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel...
http://www.konsumentratt.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel...

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
ok, det är så att min kompis var hemma hos mig och sa att hans ps3 inte var lika tyst som min. Vi gick över till honom och den lät bra mycket högre än vad min ps3 gjorde. Vi mailade Nordisk Film....och fick svaret

....men problemet är att garantin har gått ut, han köpte den runt september 2007.

Vi gick ner till eb games och frågde om vi skulle kunna skicka den, dem sa att garantin hade gått ut men de skulle ringa NF och fråga vad de skulle göra. Oturligt nog hade NF stängt, vi skulle återkomma på måndag.

Om NF inte vill ta emot den vad ska vi göra....på mailet står de att man kanske råkat ut för hårdvarufel. Sen är NF medvetna om liknade problem. Tror ni att man kommer kunna reklamera?

Kan även lägga till att han har haft problemet med fläkten ända sen han köpte den, men han trodde att det var normalt att fläkten varvade vid spelande.

tips, råd.....?

Får man fråga hur högt den väsnades? Min kommer upp i läge 2 vad jag än gör och stannar där (Den kör på läge 1 i ca 5-10 min sen byter den) Låter den som en hårfön eller? Det är väl läge 3 isånafall?

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem

Min gör upp på högsta läget efter ett tag, inget att oroa sig för.

Det är en 60GB köpt september 2007, köptes på förra höstlovet <3

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molis
Får man fråga hur högt den väsnades? Min kommer upp i läge 2 vad jag än gör och stannar där (Den kör på läge 1 i ca 5-10 min sen byter den) Låter den som en hårfön eller? Det är väl läge 3 isånafall?

läge tre är ganska vanligt...även vid filmtittande och tom när den är på menyn, tar väl cirka 15 minuter att den går till läge tre. Tror även att den gick till läge fyra(under en kort tid) när han körde killzone 2 betan, ska fråga....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sonyboj
Min gör upp på högsta läget efter ett tag, inget att oroa sig för.

Det är en 60GB köpt september 2007, köptes på förra höstlovet <3

Problemet är att den inte ska göra det....
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.101321

Sony har marknadsfört den som en tyst maskin, den ska inte gå över 22 decibel men den går över 22 decibel även om man bara sitter på menyn

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
ok, det är så att min kompis var hemma hos mig och sa att hans ps3 inte var lika tyst som min. Vi gick över till honom och den lät bra mycket högre än vad min ps3 gjorde. Vi mailade Nordisk Film....och fick svaret

....men problemet är att garantin har gått ut, han köpte den runt september 2007.

Vi gick ner till eb games och frågde om vi skulle kunna skicka den, dem sa att garantin hade gått ut men de skulle ringa NF och fråga vad de skulle göra. Oturligt nog hade NF stängt, vi skulle återkomma på måndag.

Om NF inte vill ta emot den vad ska vi göra....på mailet står de att man kanske råkat ut för hårdvarufel. Sen är NF medvetna om liknade problem. Tror ni att man kommer kunna reklamera?

Kan även lägga till att han har haft problemet med fläkten ända sen han köpte den, men han trodde att det var normalt att fläkten varvade vid spelande.

tips, råd.....?

Det låter otroligt att NF inte skulle ta emot den om de säger i mailet att det antagligen beror på hårdvarufel eftersom reklamationsrätten säger att affären eller märket (PS3 - NF eller Sony) ska byta ut eller laga varan om det är ett fel från fabrik, vilket det är om det är ett hårdvarufel.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sonyboj
Min gör upp på högsta läget efter ett tag, inget att oroa sig för.

Rätt inställning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Det låter otroligt att NF inte skulle ta emot den om de säger i mailet att det antagligen beror på hårdvarufel eftersom reklamationsrätten säger att affären eller märket (PS3 - NF eller Sony) ska byta ut eller laga varan om det är ett fel från fabrik, vilket det är om det är ett hårdvarufel.

Edit: Nu läste jag genom ditt svar ordentligt....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plutt
Rätt inställning

hehe....:D

Men han är lite orolig att den väsnas så mycket....

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det att installera Linux på Ps3'an, svårt eller enkelt?
Och sen undrar jag hur man sparar sin information när man byter ut hårddisken?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Hur fungerar det att installera Linux på Ps3'an, svårt eller enkelt?
Och sen undrar jag hur man sparar sin information när man byter ut hårddisken?

Det är ganska enkelt, installerade själv Yellow dog när datorn gick sönder...inte mycket man kunde göra....klarade iaf göra skolarbeten och det gick att kolla på serier.

http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/502201

Enklast använder man ps3s inbyggda backup verktyg, då tar den backup på allt till en extern hårddisk eller flash minne. Om du bara vill ta backup på saves så kan du bara kopiera över dem till en extern enhet

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/artiklar/20081108/valkyria-chronicles/

recension på valkyria chronicles i vilken det nämns att man kan välja japanskt tal

det är nu ett givet köp över jullovet.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Försöker göra en liten statistisk undersökning här. Var vänligen kolla på denna film och berätta vilket av stegen eran ligger på.

http://www.youtube.com/watch?v=spDE6hvmi9A&feature=related

Min startar upp på ettan sen när jag sätter igång något spel fortsätter den köra på stadigt i tvåan. Inköpt för ca en månad sen på webhallen. 80Gb.

Jag tycker det är lite väl högt, bara andra läget alltså. =/

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
http://www.fz.se/artiklar/20081108/valkyria-chronicles/

recension på valkyria chronicles i vilken det nämns att man kan välja japanskt tal

det är nu ett givet köp över jullovet.

Kan nämna att engelska talet i spelet är väldigt bra faktiskt.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Är det någon som har prövat några såna här: http://www.spelkontroll.se/gioteck-real-triggers-p-1737.html?...

Köpte ett par för skojs skull. Lägger upp en liten mini recension sen när jag har fått dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Kan nämna att engelska talet i spelet är väldigt bra faktiskt.

jo det höll rätt bra kvalitet i demot men jag föredrar nog ändå att ha tal på japanska om det så är möjligt. dels för att det helt enkelt låter bättre än engelska i mina öron samt att jag pluggar japanska just nu och att det då inte skadar med lite extra hörförståelse.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

molis: Den där PS3an låter MYCKET mer än min i steg 2, det där lät ju som en dammsugare fast kvalitén på ljudet i filmen va ju inte heller den bästa. Osäker på om jag ens hört min på steg 3, skulle väll gissa på att jag har men aldrig stört mig på den i alla fall och jag sitter knappt en halv meter från min PS3. Jag har 40GB om det spelar någon roll.

Fanns det inget speciellt kommando som gör att man kan lyssna på alla steg, har för mig man skulle hålla in någon knapp vid uppstart av konsollen?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Har en US60GB. Den var tyst till en början men lät den rejält ett tag efter.
Lät den "folda" en helg, helt plötsligt sa det "klick" därefter är det ytterst sällan den går över steg 2.

De gamla 60GB har inte det läget kr0owe utan 40 och senare.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krullibull
Är det någon som har prövat några såna här: http://www.spelkontroll.se/gioteck-real-triggers-p-1737.html?...

Köpte ett par för skojs skull. Lägger upp en liten mini recension sen när jag har fått dom.

Köpte såna där från play.com i somras eller nåt sånt, känns lite ovant i början men efter någon timme så vill man inte köra utan iallafall. Det borde vara standardformen på knapparna utan tvekan men de känns lite dyra med tanke på vad man får, är endast två tunna plastbitar man fäster på knapparna, de är dock lätta att sätta fast och fungerar bra så det får vara godkänt

Permalänk
Medlem

den där sidan var ju mindre billig när det kom till spelen.
779 för dom flesta nyare titlar

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Nu har jag vart och hämtat Resistance 2 på posten, hoppas det lever upp till förväntningarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
ok, det är så att min kompis var hemma hos mig och sa att hans ps3 inte var lika tyst som min. Vi gick över till honom och den lät bra mycket högre än vad min ps3 gjorde. Vi mailade Nordisk Film....och fick svaret

....men problemet är att garantin har gått ut, han köpte den runt september 2007.

Vi gick ner till eb games och frågde om vi skulle kunna skicka den, dem sa att garantin hade gått ut men de skulle ringa NF och fråga vad de skulle göra. Oturligt nog hade NF stängt, vi skulle återkomma på måndag.

Om NF inte vill ta emot den vad ska vi göra....på mailet står de att man kanske råkat ut för hårdvarufel. Sen är NF medvetna om liknade problem. Tror ni att man kommer kunna reklamera?

Kan även lägga till att han har haft problemet med fläkten ända sen han köpte den, men han trodde att det var normalt att fläkten varvade vid spelande.

tips, råd.....?

Min kompis gick ner till Ebgames om att lämna in den på service men NF sa att garantin hade gått ut...så man måste betala 2300kr för att få den utbytt....

Edit: Han ringde till NF men de påstår att han kanske har tappat den. Han tog upp den här artikeln...

Citat:

Bullerproblem med PS3| 2007-03-29 05:58 - PC för Alla:
Kunderna rasar: "Playstation 3 väsnas bedrövligt mycket"

Av Joakim Bergström |

Upprörda kunder rasar nu mot Sony, sedan de drabbats av Playstation 3-maskiner med extremt högljudda fläktar. Felet tycks vara vanligt såväl i Sverige som i resten av världen. Hos distributören Nordisk Film har telefonerna gått varma.

Mottagandet av Playstation 3 efter den europeiska lanseringen har varit blandat. Men gemensamt för alla tester är att recensenterna gett tummen upp för den låga ljudnivån.

Men nu kommer det rapporter om att inte alla exemplar är speciellt tysta. På forumet Minhembio.se har ett stort antal användare kommenterat maskinernas stundtals mycket höga fläktljud, ett problem som också rapporterats på amerikanska forum.

Användarna skriver att "den låter mycket störande" och "vid filmtittande (blu-ray) låter den helt bedrövligt mycket". En person förklarar hur "fläkten verkar gå på lägsta ca 3-4 minuter (hörs lite). Efter det varvar den upp till läge två ett par minuter. Sedan efter det så verkar den gå på max, man hör den 10 meter bort i köket..."

Den svenska generalagenten Nordisk Film har också nåtts av kundreaktionerna.
– Playstation 3 har en fläkt i sig så det är klart att den låter lite. Den ska dock inte låta mer än 22 decibel, och är det så att den låter för mycket kan det vara ett maskinellt fel. Då får kunden gå tillbaka till butiken så skickas maskinen till vårt supportcenter. Visar det sig att det är fel på den får kunden givetvis en ny, säger Annica Bellander på Nordisk Film.

För att kunna jämföra olika Playstation 3 har Sony satt upp en teststation där de kommer att jämföra inskickade maskiner med sådana konsoler som företaget vet fungerar som de ska.

För dig som har en Playstation 3 som du misstänker låter alldeles för mycket, kan du höra av dig till Sonys support för Playstation, som nås på 08-58 78 22 25, eller vänd dig till stället du köpte maskinen på.

Men personen som han talade med nekade det....sa att han skulle lämna in ps3an hos pc för alla om att få den reparerad....:)
hahaha..:D Ganska roligt!!!!

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av screamcast
Köpte såna där från play.com i somras eller nåt sånt, känns lite ovant i början men efter någon timme så vill man inte köra utan iallafall. Det borde vara standardformen på knapparna utan tvekan men de känns lite dyra med tanke på vad man får, är endast två tunna plastbitar man fäster på knapparna, de är dock lätta att sätta fast och fungerar bra så det får vara godkänt

Ok, men det låter ju lite lovande då iaf. Räknar kallt med att jag blir minst 30% bättre i spel med dom här sen