Permalänk
Medlem

Ringde magnus nu på morgonen och enl honom så var min dator färdigtestad och klar i går! jag frågade när den skickas

öhhhhhh den borde /bör jag tror den skickas i dag sa han dom verkar ha noll koll!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kry1_rygar
Ah okej, tack då vet jag ^^

Har du vart nöjd med din Zepto 6515WD annars? Har den hållt sig bra?

Både och faktiskt. När jag först fick den hade den strul med tangentbordet vilket de åtgärdade snabbt (dom hade fått en felaktig leverans där tangentbordet kunde glappa).

Sedan var det strulfritt i ett år tills hela datorn bestämde sig för att lägga av helt. Hade garanti kvar så jag skickade in den och det slutade med att dom bytte ut allt utom hårddisken tror jag. Moderkort, skärm, grafikkort, dvdspelare.

Reperationen tog längre tid än vad jag hade velat eftersom jag använder den som arbetsdator men som plåster på såren fick jag en 50GB USB slim drive.

Sedan har den fungerat felfritt i över 2 år, och då har jag ändå släpat med den genom en 12 månaders vistelse i Australien.

Öppnade upp den förra veckan för att rensa ut eventuellt damm och designen gjorde det väldigt lätt att komma till fläkten och utblåset (2 skruvar och ett plastlock bara för att lätta på tangentbordet och sen var man framme). Och tack vare en skyddande gummirem så hade nästan inget damm alls hamnat i vägen mellan fläkt och utblås. En sådan hade behövts på flickvännens HP laptop som var igenproppad med damm

Så blandad kompott där men nu när det gått 3 år så får jag säga att överlag har erfarenheten varit positiv. Därför kikade jag nu på en Nox men vet inte om jag pallar med sånt strul med supporten

Visa signatur

GGS-Data M860TU Corsair-GTS, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), P9500, 2GB DDR3, 250GB 7200rpm, 9800M GTS

Permalänk

Johan303 : Ah okej, men det verkar ju som om du fick bra support iallafall.. Hoppas inte att min krånglar iallafall, iallafall inte efter det första året. Men jag brukar vara väldigt väldigt försiktig med allt, laptopen tar jag knappt aldrig med mig utan har den mest för att den tar lite plats.

Visa signatur

TravelMate 290E | [Intel Celeron M 1.3 GHz] | [256+1024 mb RAM] |
| [64MB Intel 82852/82855 GME] | [40 GB + 320 GB extern] |

Permalänk
Medlem

fan va gött , kollade mailen nu och har fått att den är på väg med ups nu. detta uppdaterades kl 3 hos ups datorn skall skickas till ibm här i irland där jag jobbar , någon som vet hur det är med leveranser osv hos ups ? hade varit gött å ha den innan fredag eller helgen rättare sagt. borde hinna det tycker man

hoppas bara den funkar som den skall nu då!

Permalänk
Medlem

Jag sitter i London och fick min nexus i måndags. Den skickades i onsdags så lite tid tar det nog till irland.

Permalänk

såg att dom har julklapps erbjudande på NOX A15 nu iallafall...

Konfiguration 4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ

320GB 5400rpm SATA Hårddisk

Zepto Zpro2 / NBG / 300Mbit

DVD-RW / CD-RW SATA

Keyboard Nexus/Nox SE BLACK

WXGA 1280x800 + NVIDIA® 9650M GT 512MB GDDR3

6 Cell Nox/Nexus

Miljöavgift

ODD-Bezel - Black

Onlinerabatt Nexus A15 Power

Intel C2 DUO P8600 – 2,40Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts

MS Windows Vista Home Basic 64bit - SE + Office testversion

Leverans: 9 dagar 11.329,95 KR inkl. moms

Permalänk
Medlem

Vart ser du det? Kan inte hitta något vart rätt sugen på att slå till när de va sådär "bra" pris.

Permalänk
Medlem

Vill i mitt bittra och cyniska tillstång höja ett varningens finger för "julklapp"... Såvida ni inte firar jul i mars eller motsvarande...

Min beställning lades 5 september och det har "lovats" leverans inom två veckor i princip sedan dess så jag skulle se mig om efter andra "julklappar"...

Permalänk
Inaktiv

sånt här stör mig väldigt, dom kommer med nya "bra" erbjudanden hela tiden trots att de inte ens fått iväg alla sina nuvarande ordrar. känns som de inte bryr sig ett dugg om folk får sina datorer eller inte.

jaja, nåt positivt iaf, konfade precis upp en likadan order som jag beställde i början på augusti o nu var den över 2000 spänn dyrare... alltid något att glädjas åt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 246mag
sånt här stör mig väldigt, dom kommer med nya "bra" erbjudanden hela tiden trots att de inte ens fått iväg alla sina nuvarande ordrar. känns som de inte bryr sig ett dugg om folk får sina datorer eller inte.

jaja, nåt positivt iaf, konfade precis upp en likadan order som jag beställde i början på augusti o nu var den över 2000 spänn dyrare... alltid något att glädjas åt...

vad är det att glädjas åt?

hade ju fått tillbaka 2000 om du kunnat konfa likadant och fått den 2000 billigare

inte läst policyn?

gjorde jag innan jag handlade, därför fick jag även en 7200rpm 250gb och 1600 ist för 1200 när jag hade beställt och upptäckte att det gick att få billigare =P

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milkab
vad är det att glädjas åt?

hade ju fått tillbaka 2000 om du kunnat konfa likadant och fått den 2000 billigare

inte läst policyn?

gjorde jag innan jag handlade, därför fick jag även en 7200rpm 250gb och 1600 ist för 1200 när jag hade beställt och upptäckte att det gick att få billigare =P

Så du menar att ja hade fått den ytterligare två tusen kr billigare nu? när ja lade min beställning kosta den 14000, nu kostar den nästan 17000. hur menar du att ja hade tjänat på o göra en beställning nu? så du menar alltså att ja hade fått den för 12000 nu, bara för att den var billigare i augusti?

Förstår inte riktigt vad du menar

Permalänk

Behöver få svar på en fråga grabbs! (och töser?) xD

Fick ett mail ifrån Zepto Computers idag där det stod så här:

"Tack för din beställning hos Zepto Computers – er order skickas idag."

Betyder detta att de skickat min dator då? För i måndags hade jag fått det här mailet:

"Tack för din beställning hos Zepto Computers.

Den förväntade leveranstiden framgår av den bifogade orderbekräftelsen (vänster kolumn). Observera att varan lämnar Zepto Computers detta datum.

Det krävs Adobe Reader för att kunna läsa den bifogade pdf-filen.
Den kan laddas ner gratis hos Adobe på http://www.adobe.se/products/acrobat/readstep2.html

Vi levererar med UPS. Ett mail kommer att skickas till din angivna e-post adress med kollinummer och kontaktuppgifter till UPS så fort datorn har lämnat Zepto.
Du kan läsa mer om hur leveransen fungerar på vår hemsida: http://www.zepto.se/Information/Default.aspx?informationid=33...
"

Vore väldigt tacksam för svar då det är väldigt svårt att fråga Zepto själva eftersom de aldrig svarar >:[

EDIT: Glömde tillägga att i pdf-dokumentet som jag fick i dagens mail så stod det:
"Datum: 20.11.2008 och Förfallodag: 20/11-2008"
Vad menas med det?

Visa signatur

TravelMate 290E | [Intel Celeron M 1.3 GHz] | [256+1024 mb RAM] |
| [64MB Intel 82852/82855 GME] | [40 GB + 320 GB extern] |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kry1_rygar
Behöver få svar på en fråga grabbs! (och töser?) xD

Fick ett mail ifrån Zepto Computers idag där det stod så här:

"Tack för din beställning hos Zepto Computers – er order skickas idag."

Betyder detta att de skickat min dator då? För i måndags hade jag fått det här mailet:

"Tack för din beställning hos Zepto Computers.

Den förväntade leveranstiden framgår av den bifogade orderbekräftelsen (vänster kolumn). Observera att varan lämnar Zepto Computers detta datum.

Det krävs Adobe Reader för att kunna läsa den bifogade pdf-filen.
Den kan laddas ner gratis hos Adobe på http://www.adobe.se/products/acrobat/readstep2.html

Vi levererar med UPS. Ett mail kommer att skickas till din angivna e-post adress med kollinummer och kontaktuppgifter till UPS så fort datorn har lämnat Zepto.
Du kan läsa mer om hur leveransen fungerar på vår hemsida: http://www.zepto.se/Information/Default.aspx?informationid=33...
"

Vore väldigt tacksam för svar då det är väldigt svårt att fråga Zepto själva eftersom de aldrig svarar >:[

EDIT: Glömde tillägga att i pdf-dokumentet som jag fick i dagens mail så stod det:
"Datum: 20.11.2008 och Förfallodag: 20/11-2008"
Vad menas med det?

Tack för din beställning hos Zepto Computers – er order skickas idag

jag tolkar det som om den skickas idag.
inte att den är skickad, utan skickas

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Tack för din beställning hos Zepto Computers – er order skickas idag

jag tolkar det som om den skickas idag.
inte att den är skickad, utan skickas

Ja men är det datorn eller är det ordern som kommer fram till Zepto idag? För om det är odern som kommer fram till Zepto idag så har det ju gått fruktansvärt segt.

Och jag kollade nyss mitt saldo på min internetbank och jag har fått tillbaka de pengarna som jag betalade med, det verkar oerhört skumt. Jag betalade med VISA-kort :S

Visa signatur

TravelMate 290E | [Intel Celeron M 1.3 GHz] | [256+1024 mb RAM] |
| [64MB Intel 82852/82855 GME] | [40 GB + 320 GB extern] |

Permalänk
Medlem

hmm det va skumt sa kärringen å hällde i diskmedel.

du får prova och ringa till dom då? =/&

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
hmm det va skumt sa kärringen å hällde i diskmedel.

du får prova och ringa till dom då? =/&

Jo jäkligt skumt alltså. Ska ringa så fort deras lunchrast har tagit slut. Har dock hört att det kan ta sin tid att komma fram >_<

Visa signatur

TravelMate 290E | [Intel Celeron M 1.3 GHz] | [256+1024 mb RAM] |
| [64MB Intel 82852/82855 GME] | [40 GB + 320 GB extern] |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inzom1a
Vart ser du det? Kan inte hitta något vart rätt sugen på att slå till när de va sådär "bra" pris.

det står ju där direkt när du kommer in på deras hemsida så har du ju erbjudandet!!! jag har lagt till nått på den jag klistra upp här!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 246mag
Så du menar att ja hade fått den ytterligare två tusen kr billigare nu? när ja lade min beställning kosta den 14000, nu kostar den nästan 17000. hur menar du att ja hade tjänat på o göra en beställning nu? så du menar alltså att ja hade fått den för 12000 nu, bara för att den var billigare i augusti?

Förstår inte riktigt vad du menar

hehe
ne jag menar att hade den kostat 10000 nu hade du fått tillbaka 4000, eller snarare varor för 4000, tror det är inom 3 månader de har det.

Är för att om man lägger en beställning, och 1 månad senare drar de igång en kampanj, kan man känna sig lätt lurad, så därför får man igen pengarna

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milkab
hehe
ne jag menar att hade den kostat 10000 nu hade du fått tillbaka 4000, eller snarare varor för 4000, tror det är inom 3 månader de har det.

Är för att om man lägger en beställning, och 1 månad senare drar de igång en kampanj, kan man känna sig lätt lurad, så därför får man igen pengarna

aha, då missuppfatta du väl bara mitt första inlägg då:) den är dyrare nu än när jag beställde, så min beställning ja gjorde i augusti blev ju billigare, hänger du med :)? Fick faktiskt tillbaka pengar när ja såg att dom sänkt priset på den dator väska ja beställde, så på det viset är dom ju bra

Permalänk

Ringde Zepto nu och väntade i 32 minuter på att jag skulle få snacka med någon Zepto-nisse men jag gav upp. Otroligt dålig support måste jag säga :S

EDIT: OMG! Fick svar av Zepto nu när jag använde deras formulär på hemsidan och jag ska få datorn imorgon förhoppningsvis! Ingen aning om varför jag får den så snabbt, beställde den ju för en vecka sedan o.o

Visa signatur

TravelMate 290E | [Intel Celeron M 1.3 GHz] | [256+1024 mb RAM] |
| [64MB Intel 82852/82855 GME] | [40 GB + 320 GB extern] |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboFinnen
det står ju där direkt när du kommer in på deras hemsida så har du ju erbjudandet!!! jag har lagt till nått på den jag klistra upp här!!

Hmm, nix? Finns ingen kampanj som liknade din "/, det jag gillar ännu mindre är deras rullande bilder med kampanjer i början. När man trycker på dessa kommer man bara till sidan för att konfigurera själv och inte något erbjudnade sida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kry1_rygar
Ringde Zepto nu och väntade i 32 minuter på att jag skulle få snacka med någon Zepto-nisse men jag gav upp. Otroligt dålig support måste jag säga :S

EDIT: OMG! Fick svar av Zepto nu när jag använde deras formulär på hemsidan och jag ska få datorn imorgon förhoppningsvis! Ingen aning om varför jag får den så snabbt, beställde den ju för en vecka sedan o.o

Kan inget annat än att gratulera dig:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adamftw
Kan inget annat än att gratulera dig:)

Tackar

Får den antagligen så tidigt bara för att det är en Nexus och inte en Nox. Postar dock här ändå eftersom Nexus-tråden känns ganska så död >_<

Håller på att bränner BIOS-skivan nu så att jag har allt klart tills imorgon
Nu blir det fest på krogen ikväll! xD

Visa signatur

TravelMate 290E | [Intel Celeron M 1.3 GHz] | [256+1024 mb RAM] |
| [64MB Intel 82852/82855 GME] | [40 GB + 320 GB extern] |

Permalänk
Medlem

Jag antar att noxen har blivit dyrare efter oktober när den nya "modellen" kom, den man kunde få tv-kort och docka till. Undrar hur mycket de skiljer sig i övrigt. Undrar varför man har skyndat så mycket att man inte kunde lansera den "riktiga" produkten från början...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hencke
Jag antar att noxen har blivit dyrare efter oktober när den nya "modellen" kom, den man kunde få tv-kort och docka till. Undrar hur mycket de skiljer sig i övrigt. Undrar varför man har skyndat så mycket att man inte kunde lansera den "riktiga" produkten från början...

De nya, dockningsbara modellerna kommer ha bokstaven B istället för A (B14, B15 osv), och vad jag kan se är det desvärre A-modellerna som gäller fortfarande.

Om det nu är så att priserna har gått upp ändå kan det kanske bero på att dollarn har gått upp en del i värde senaste månaderna.

Permalänk
Medlem
Citat:

MALMO STURUP, SE 21/11/2008 4:09 UTE FÖR LEVERANS

Nu jävlar!

Kan man förvänta sig det senaste BIOS på de nya burkarna eller måste man uppdatera? Vad tror ni?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NEFF
Nu jävlar!

Kan man förvänta sig det senaste BIOS på de nya burkarna eller måste man uppdatera? Vad tror ni?

Gött!!! Vi blir glada pöjkar :D?

Jag undrar detsamma alltså, men jag har förberett och bränt ut den senaste bios på skiva...

Visa signatur

TravelMate 290E | [Intel Celeron M 1.3 GHz] | [256+1024 mb RAM] |
| [64MB Intel 82852/82855 GME] | [40 GB + 320 GB extern] |

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara hur man ska bränna och installera BIOS? Har ingen aning vad jag håller på med här

Permalänk
Medlem

Jadu, på min xps behöver jag bara dbl klicka på exe filen så sköter den sig själv sen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

finns ingen exe fil på den senaste bios =/ bara en massa boot filer eller vad det nu är... försökte kopiera hela mappen på skivan men det verkar inte funka när jag väljer boot from dvd drive :/ den bara startar windows då.