Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koSmiQ

De siktar på att ha alla datorer levererade innan Onsdag nästa vecka.

Det hoppas jag fan! beställde min nox med 9650 26/8 och är RÄTT lack när fanskapet skjuts upp hela tiden! trist att det inte finns några riktiga alternativ vad gäller utseende och prestanda kombinerat.

Visa signatur

men ja!

Permalänk
Medlem

Jag har fått samma besked från både Magnus och Peter (vid olika tillfällen, en gång per mail och en gång per telefon) att grafikkorten ska vara i Polen, på väg och att de ska anlända till Zepto imorgon (fredag).

Känns som att det kan stämma, håller tummarna. Jag beställde min laptop 23/9 så jag har också väntat ett tag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milkab
okej

nu börjas det (känns det som)
Helt plötsligt för 5timmar sedan så bosstade fläkten upp till max, och har kört maxad sen dess... har testat startat om, låtit datorn vara avslagen en stund eller bara låta den stå...

spelar ingen roll, den är maxad.

har inte uppdaterat bios, känns inte som att fläkten ska vara maxad därför dock, hjälper det att dra in nya grafikdrivare, igen?

andra tips uppskattas också

edit:
Någon som känner till något bra cpu temp prog som funkar till vista 64bit

Testa att ta loss batteriet och strömsladden och trycka på power on, och kanske låta batteriet vara ur några minuter och testa sedan att lägga i batteriet och strömmkabeln pånytt. Det har hjälpt en del andra, hoppas det hjälper dig. Den andra "universallösningen" verkar vara att ta loss ram-kammarna och sätta tillbaka dem.

Permalänk
Medlem

Zepto har knäckt mig, fick min mythos för ca 5 veckor sedan och upptäckta att ena högtalaren var defekt samt att tangentbordet var skramligt på vänster sida, ja skickade in datorn och efter 5 veckor så fick jag tillbaka min dator igår och visst hade de bytt ut högtalarna men det andra felet var inget fel enligt dom och nu visade det sig att även högersidan rasslar när man trycker på tangenterna samt att knapparna F9 och F10 sticker upp och inte ligger jämt med de andra. Upptäckte att felet ligger i att tangentsbords plattan inte ligger emot metall plattan under vilket skapar lite luft och och att tangenterna upplevs lite skramligt när man trycker på dessa. Idag ska jag ringa magnus och häva köpet vill ha en dator med byggkvalitet för 11 tusen.
Hur är era tangenter? böjer sig tangentbordet neråt när ni trycker lite hårdare på det? när ni trycker snabbt och lätt , låter det skramligt då?

Tacksam för svar snabbt!

Visa signatur

See you when hell has frozen...
Zepto Mythos

Permalänk
Medlem

^

Äkta zepto kvalitet och support
Eller så köper men Asus eller Acer datorn och får den dagen efter med fantastik kvalitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spawnbadboy

Eller så köper men Asus eller Acer datorn och får den dagen efter med fantastik kvalitet.

Nu är det dock så att inte mindre än 3 av mina polare har haft Acer, samtliga har brunnit, så det finns nog endel övrigt att önska där också...

Permalänk
Medlem

Har följt denna tråd i bakgrunden sedan jag blev intresserad av Noxen i början av Augusti.

Beställde min i slutet av augusti och fick den första veckan i oktober, så ca en och en halv månads leveranstid vilket var standard vid den tidpunkten.

Använder datorn dagligen och den har inte haft någon av alla dessa "barnsjukdommar" som det pratas om här. (Ta i trä..) Det som är lite tråkigt är just att högtalarna är lite diskanta, men det är rätt standard för laptops.

Fläkten går mycket och åter en del, men det är något jag hade väntat mig och har förståelse för, det är mycket prestanda på liten yta, vilket har konsekvensen att kylning är viktigt. Dessutom är Noxen riktigt sval och skön jämfört med min gamla Acer.

Tycker det är tråkigt att det finns personer som har fått "måndagsexemplar" som inte fungerar som de ska, det är något som Zepto borde testa på en premium-modell som nox/mythos serien, hade det varit en billig budgetdator hade jag väntat mig sådant.

Det du nämer om tangentbordet har jag inga problem alls med M8ght. mitt tangentbord har inget "löst skrammel" alls, utan de sitter fast och har en skönt "dämpande" känsla när man skriver. Ditt problem är något Zepto borde åtgärda tycker jag.

Skrev det här för att Zepto har fått mycket skit för diverse saker i denna tråd, en del berättigat, men även hel del för saker som ligger utom deras kontroll t.ex. med underleverantörer som inte håller leveranstider.

Allt som allt, det tog en stund för datorn att komma, men det är lätt den bästa dator jag har ägt, smidig, läcker och kraftfull. Har fått en hel del "wow, fan va' snygg dator!" när man har tagit fram den bland kompisar, vilket också är ett plus

Lycka till till alla er som väljer att välja en Zeptodator, de är bra datorer enligt min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NEFF
Nu är det dock så att inte mindre än 3 av mina polare har haft Acer, samtliga har brunnit, så det finns nog endel övrigt att önska där också...

Från Gemstone serien?
De gamla var skit ja men deras datorer från gemstone serien har bara fått bra betyg från kunderna

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Frepe
[B]Har följt denna tråd i bakgrunden sedan jag blev intresserad av Noxen i början av Augusti.

Det du nämer om tangentbordet har jag inga problem alls med M8ght. mitt tangentbord har inget "löst skrammel" alls, utan de sitter fast och har en skönt "dämpande" känsla när man skriver. Ditt problem är något Zepto borde åtgärda tycker jag.

^^^^^^^^^
Tack för infon, verkar som min mythos är måndags exet som la grunden för måndags exemplaret. Bra beskrivet. Det är ett mjukt dämpande ljud mitt i tangenterna men när jag trycker ut mot kanterna saknas det och skallrar emot plåten under. Så tråkigt att jag måste skicka in den igen men Peter på kundtjänst lovade att de hade fått bukt med reperations tiderna och det inte skulle ta 5 långa veckor som det nu gjorde. Vill ju gärna ha kvar min dator men om de inte åtgärdar problemt så ska jag återkalla köpet direkt!

Visa signatur

See you when hell has frozen...
Zepto Mythos

Permalänk
Medlem

Alla zepto sidor nere?

Edit: uppe igen.

Permalänk
Medlem

Hej, har stora problem med bios 3331 update'n till Nox 15. Har lydit allt till punkt och pricka. Bränt skitet på en dvd med ashampoo burning studio. Sedan startade jag upp datorn med hjälp av skivan, och tillslut fick man meddellandet att man skulle stänga av datorn och att uppdateringen skulle fortsätta när man satt på datorn igen. Om den fortsatte med update'n eller inte vet jag inte men hursomhelst tog det c:a 15-20 minuter tills man kom in på windows och det gör det VARJE gång jag startar datorn, förutom det så har vissa grejjer slutat fungera, exempelvis optiarc cdläsaren går att öppna o sätta skiva i men det går inte att öppna filerna eller nånting när man väl är i windows, hela enheten hittas inte ens i "Den här datorn". Sen står det också att batteri inte är ikopplat i datorn, och en del andra fel. Saken är den att bios uppdateringen har gått åt skogen o har sabbat vissa saker, hur kan jag antingen göra detta ogjort eller hur gör jag om det på "rätt" sätt...
Väldigt beroende på ett svar. Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seek3r
Hej, har stora problem med bios 3331 update'n till Nox 15. Har lydit allt till punkt och pricka. Bränt skitet på en dvd med ashampoo burning studio. Sedan startade jag upp datorn med hjälp av skivan, och tillslut fick man meddellandet att man skulle stänga av datorn och att uppdateringen skulle fortsätta när man satt på datorn igen. Om den fortsatte med update'n eller inte vet jag inte men hursomhelst tog det c:a 15-20 minuter tills man kom in på windows och det gör det VARJE gång jag startar datorn, förutom det så har vissa grejjer slutat fungera, exempelvis optiarc cdläsaren går att öppna o sätta skiva i men det går inte att öppna filerna eller nånting när man väl är i windows, hela enheten hittas inte ens i "Den här datorn". Sen står det också att batteri inte är ikopplat i datorn, och en del andra fel. Saken är den att bios uppdateringen har gått åt skogen o har sabbat vissa saker, hur kan jag antingen göra detta ogjort eller hur gör jag om det på "rätt" sätt...
Väldigt beroende på ett svar. Tack på förhand.

Prata med zepto är nog det bästa du kan göra.

Permalänk
Medlem

Svarar zeptoexperten på era mejl? Har gått nästan 2 veckor som dom svarade på mitt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidh
På den beskrivningen så får jag ett liknande pip/tjut kort och återkommer med olika mellan rum dock rätt ofta kanske varje timme. Jag har en 200Gb 7200 RPM. Det är ett rätt högt ljud och låter nästan som det kan komma från en högtalare. Känns som att pipet inte är ett bra pip och jag har ingen aning om vad det är. Är det fler som har det ljudet/pipet eller vet vad det beror på? Man vill ju inte gärna skicka tillbaks datorn och få vänta jätte länge.

Samma disk, samma pip, fast i en nexus. Som med allt som återkommer så vänjer man sig, men det för ju definitivt mina tankar till någon av de X antal hårddiskar som skurit och brunnit och luktat härdsmälta så jag tror minsann att det är hårddisken som gör det och inte högtalare. Än så länge tickar ju burken på, bra anledning att lära sig att göra regelbunden backup kanske

Permalänk
Medlem

Det är så kul att sitta här och läsa efter att man lämnade tillbaka sin zepto för återbetalning. Bästa glädjen är skadeglädjen.

Bästa ordspråk förresten

!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NEFF
Så vad korna skiter och Zepto säger lägger jag i samma hög. Kanske skulle köpa en HP DV7-1195 i butik istället...

Permalänk
Medlem

Jag har haft min nox sen slutet av augusti nu. Inte haft några problem alls. Mina högtalare är skitbra, har polare som har macbook, macbook pro och någon HP, mina högtalare skramlar ingenting i jämförelse. Fläktarna är inga större problem för mig längre sedan jag ändrade till 90 grader i Bios. Tangentbord och annat fungerar bra.

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
Går det inte att köra det på bättre? Det spelet verkar ju inte så krävande ändå..

Laggar det om du höjer inställningarna?

Prövade köra allt på ultrahigh, var inte en dröm precis:P fick typ 10 FPS när mycket hände på skärmen.

Nu återigen till mitt hårddiskproblem Installerade om Vista och körde in alla nya drivers men problemet kvarstår så det var inte pga något mjukvarufel.

För er som inte vet vad jag snackar om är det så att min hårddisk ger ifrån sig någon knasig slinga av ljud som den upprepar om och om igen och datorn går sjukt segt. Några idéer om vad det kan vara eller hur man fixar det?

Permalänk

Fick min dator i fredags (beställde 6'e augusti..), och kan bara säga att jag är GRYMT nöjd. Måste nog säga att det faktiskt var värt att vänta så pass länge. Eftersom dom verkar fått ordning på leveranserna skulle jag tom sträcka mig så långt att rekommendera den till andra.

Snabbrecension.
+ Utseendet
+ Prestandan
+ Kvalitetskänslan
- Högtalarna är faktiskt inte bra.. alls..
- Inget "lås" till locket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
Jag har haft min nox sen slutet av augusti nu. Inte haft några problem alls. Mina högtalare är skitbra, har polare som har macbook, macbook pro och någon HP, mina högtalare skramlar ingenting i jämförelse. Fläktarna är inga större problem för mig längre sedan jag ändrade till 90 grader i Bios. Tangentbord och annat fungerar bra.

Samma här, skitnöjd! Håller dock inte med om högtalarna, men jag använder alltid hörlurar så jag bryr mig inte så värst.

Permalänk
Medlem

Pratade med Zepto igen och de bygger datorer med 9650M GT-korten för fullt och har även börjat skicka datorer.

Beskedet om att allt ska vara levererat till mitten av veckan verkar de inte kunna hålla då jag fick beskedet att inom de närmaste dagarna ska min dator komma som jag beställde runt löning i september.

Permalänk
Inaktiv

Ringde för att kolla upp min order med det nya grafikkortet idag, som jag lade för minst två månader sedan, och verka som någon av misstag tagit bort den... Magnus gjorde skulle göra en ny order o lägga till nån sorts "brådskande"-stämpel på den. Har ännu inte fått nån orderbekräftelse, o får jag inte det inomr en timme så ringer jag igen. Faaan va störande.

Hoppas bara dom bygger min dator snabbt som fan nu, för beställde det nya grafikkortet via telefon redan innan dom lade ut det på hemsidan.

*suck*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 246mag
Ringde för att kolla upp min order med det nya grafikkortet idag, som jag lade för minst två månader sedan, och verka som någon av misstag tagit bort den... Magnus gjorde skulle göra en ny order o lägga till nån sorts "brådskande"-stämpel på den. Har ännu inte fått nån orderbekräftelse, o får jag inte det inomr en timme så ringer jag igen. Faaan va störande.

Hoppas bara dom bygger min dator snabbt som fan nu, för beställde det nya grafikkortet via telefon redan innan dom lade ut det på hemsidan.

*suck*

Du får din dator som julklapp
alltså i december någon gång

Förstår inte hur folk står ut med zepto..

Permalänk
Medlem

Förväntningarna och kraven är skyhöga, och håller den inte måttet så åker den tillbaka snabbare än de kan säga "planerad leverans för din dator"...

Har den senast nästa vecka som det låter nu...

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla med er i den här tråden (efter att jag råkade skapa en egen) om någon har problem med att fläkten kör i intervaller.

I intervaller om ca 3 min drar fläkten igång mycket och lugnar sen efter ett tag ner sig igen? Även om datorn inte belastas utan bara står.

Sen har jag ett problem med att spela på den. Spel via steam som Tf2 och l4d demot startar bara kort och stängs sen ner. Hinner inte ens se något, tar kanske max 0.5sec.

Permalänk
Medlem

uppdaterat drivarna?

grafikkortet alltså

Permalänk
Medlem

Finns nu en till ny bios på zeptos ftp. version 3332.

Permalänk
Medlem

Har driver ver. 174.90 och uppdaterat directX samt nya BIOS

Permalänk
Medlem

En fråga till er som äger en Nox A15. Vad tror ni om Nox A14? Äger en 6224 just nu men funderar på att köpa en Nox A14.

Visa signatur

Dator: Zepto Znote 6224W Mobil: Samsung G800

Permalänk
Medlem

undrar hur det går med leveranserna!
min skulle enl beställningen ha skickats den 6:e har dock varken fått info om att den har skickats eller att den ej e färdig ännu ! mailade magnus men har ej fått svar -någon annan som beställde sin runt den 25e okt som vetnågon om sin beställning ?

Permalänk
Inaktiv

Beställde du den högupplösta eller den lågupplösa?

För om du beställde den högupplösta kan ja meddela att du får vänta säkert en månad till, dom är nämligen slut i lager. Jag skulle också fått min dator den här veckan, men när ja ringde o skulle kolla i tisdags så sa han att min order av misstag är borttagen.
Magnus gjorde en ny, o dagen efter ringde jag o kollade hur det gick med den, men då berättade han att den var slut i lager och erbjöd mig en Mythos istället. Helt jävla sanslöst. Mailade och krävde ersättning för att ja fått vänta o för att dom klantat till det så fruktansvärt genom att ta bort min order. Tror inte Zepto svarar på mail längre, för jag skickade både direkt till Magnus och genom deras "email-formulär" på hemsida, men har inte fått något svar än. Måndag eller tisdag ringer jag och skäller ut dom.

Det här börjar lika en fars, har aldrig varit med om liknande.