Mail + skärmen dimmas ner av sig själv?

Permalänk
Medlem

Mail + skärmen dimmas ner av sig själv?

Kan man på något sätt göra så att brev från en viss avsändare automatiskt hamnar i en egen mapp och inte direkt i inkorgen?

Typ jag skapat en mapp för alla mina flygresor.. skulle vara najs slippa sortera detta själv hela tiden. Vet de går ställa in skräppost och få de flytta sig auto men de går inte ha "2st skräppost" mappar så att säga.

En annan fråga när de gäller min nya alu macbook 2,4ghz är att de är lite irriterande att skärmen dimmas ner och upp rätt ofta men bara när jag har nätsladden i. Jag kan surfa och om sidan man är inne på är ljus så dimmas de ner auto och tvärtom för mörka sidor.. de är lite jobbigt då man tror man har fel på ögonen ett tag

/Northrider,

Permalänk
Hedersmedlem

1) Skapa en ny mailbox (i menyn med samma namn), sen går du till Preferences (Cmd-komma) och så "tabben" längst till höger.

2) (jag kör engelska) System Preferences -> Displays -> kryssrutan längst ned.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
1) Skapa en ny mailbox (i menyn med samma namn), sen går du till Preferences (Cmd-komma) och så "tabben" längst till höger.

2) (jag kör engelska) System Preferences -> Displays -> kryssrutan längst ned.

Tackar skall testa de!

Edit: Tackar funkar kanon!
De där med dimmningen funkar med men vill gärna ställa in så att den inte dimmar när man har strömsladden i men utan får den gärna göra de.

/Northrider

Permalänk
Medlem

Det borde ligga under energiinställningarna.
System Preferenses > Energy Saver
Välj inställningarna för de olika källorna.
Välj Show details för de olika källorna
Kryssa ur, för batteriet, slighty dim when using this power source.

Nu skall i alla fall inte skärmen dimmas när du kör batteri jämnt emot nätadapter.

Vet inte om nya macbook har mer inställningar för att dimma displayen. Har en gammal vit macbook.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flogiston
Det borde ligga under energiinställningarna.
System Preferenses > Energy Saver
Välj inställningarna för de olika källorna.
Välj Show details för de olika källorna
Kryssa ur, för batteriet, slighty dim when using this power source.

Nu skall i alla fall inte skärmen dimmas när du kör batteri jämnt emot nätadapter.

Vet inte om nya macbook har mer inställningar för att dimma displayen. Har en gammal vit macbook.

Snarare färre inställningar i så fall. där man ser dom båda olika källorna så finns de inget med visa detaljer eller liknande utan den där kryssrutan för dimma ner finns bara under skärminställningar och verkar bara gå ha på eller av oavsett om de är med eller utan nätsladd i.

/Northrider,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorthRider
Tackar skall testa de!

Edit: Tackar funkar kanon!
De där med dimmningen funkar med men vill gärna ställa in så att den inte dimmar när man har strömsladden i men utan får den gärna göra de.

/Northrider

Låt se om jag fattat det rätt. Du vill inte att skrämen ska gå i viloläge?
Isf kan du köra med http://lightheadsw.com/caffeine/
"Caffeine is a tiny program that puts an icon in the right side of your menu bar. Click it to prevent your Mac from automatically going to sleep, dimming the screen or starting screen savers. Click it again to go back. Hold down the Command key while clicking to show the menu."

Kör själv med det och tycker det funkar kanoners.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
Låt se om jag fattat det rätt. Du vill inte att skrämen ska gå i viloläge?
Isf kan du köra med http://lightheadsw.com/caffeine/
"Caffeine is a tiny program that puts an icon in the right side of your menu bar. Click it to prevent your Mac from automatically going to sleep, dimming the screen or starting screen savers. Click it again to go back. Hold down the Command key while clicking to show the menu."

Kör själv med det och tycker det funkar kanoners.

Nejdå.. vill bara inte skärmen skall tona ner och och upp titt som tätt när man sitter med nätsladden i. när man kör med bat så funkar de rätt bra men kanske för man normalt sätt kör på låg ljusstyrka då. vet inte om ljussensorn inte funkar så bra om man har hög ljusstyrka på skärmen.

/Northrider,

Permalänk
Medlem

har du ljuskällan bakom dig så är det lätt att skugga sensorn..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattoys
har du ljuskällan bakom dig så är det lätt att skugga sensorn..

Den är avstängd helt nu, mycket bättre.
Sitter annars kanske i ett mörkt rum och har exempel vit tröja på mig och då svajar styrkan hela tiden. De är lite dåligt att den skall vara så petig men men justerar ändå styrkan själv även när jag hade den aktiverad med

/Northrider,