Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Zulu från 1964. Inte den bästa film jag sett.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Resident Evil: Degeneration

Det här är förmodligen en film som är omöjlig att uppskatta om man inte är ett fan av spelserien. Är man det finns det dock massvis med underbara detaljer att lägga märke till. Överlag bra animerat förutom vid vissa scener där dom uppenbarligen inte använt motion-capture vilket ser väldigt ryckigt ut. Finns en sekvens mot slutet där Leon gör en massa parkour moves där man kände igen sig från 4:an. Snygga ljuseffekter och plus i kanten för att det är samma röstskådespelare som i spelen.

8/10

Håller med om att den är bra animerad, men inte mer än så. Röstskådespeleriet är under all kritik, samt att det är dåligt syncat med animationen. Handlingen är helt borttappat, och det är otroligt mycket som inte stämmer. Samt att karraktärerna framstår som dumma när de väljer att stå still när en grupp med infekterade kommer mot dem. Dock får jag väll medge att den var smått underhållande då jag gillar spelen.

Betyg: 4/10

Visa signatur

En fisk...

Permalänk

Tomten är far till alla barnen
9/10
Svart komedi i topp-klass perfekt så här i juletider. Skådespelarna presterar perfekt i sina olika Shakespeare-aktiga karaktärer. Handlingen speglar på ett satiriskt sätt den syn svensken har på familjen nu för tiden.
Den bästa scenen är när Janne (Peter Haber) skriker "men dö för helvete tomtejävel", jag skrattar lika mycket varje gång

White Noise
3/10
Jag vet inte varför jag ens fortsatta kolla på den här dyngan. Kanske för att jag ville veta vad som skulle hända i slutet? kanske för att jag inte hade något bättre för mig? kanske för att jag var för bakfull för att ens bry mig? Kanske för att jag trodde den skulle bli bättre längre in i filmen?
I början av filmen möts man av texter att det görs vetenskapliga studier på ERF-fenomen. Redan då insåg jag nästan att det skulle vara en kass film. Försöker dyngan övertyga mig att övernaturligt skrock som spöken finns? Nä fyfan. Inte ens värt att hyra den här filmen!

28 Days Later
8/10
En riktigt mysig skräckrulle som har sina "hoppa-till-av-chock" när virus-smittade, ilskna zombies dyker upp. Tycker verkligen om början där hela London är öde och evakuerat, huvudpersonen går förvirrad och ropar och musiken tonar sakta men säkert upp stämningen.

O Brother, Where Art Thou?
10/10
Verkligen perfekt ny-version av Homeros epos Odysséen. Den här filmen har en speciell plats på min filmhylla

Permalänk
Medlem

Body of Lies

Såg den på bio eftersom jag trodde efter att sett trailern att det var världens actionrulle. Blev lite besviken eftersom det inte var det, men jag kom över det och njöt av den iaf. 7/10 dock ingen nödvändig biofilm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
.REC !

Ja menar sån skräckfilm som gör att man knappt kan kolla på den. Jag har hört att The Exorcist skulle vara det, men... jag hade inga problem att se den. Kanske inte konstigt då jag är 19 år.

REC. använder sig av sån där peek-a-boo-"skräck", saker som kommer upp helt plötsligt. Det är klart man hoppar till när man inte är beredd på nånting? Vissa saker i REC. var dock jäääävligt predictable, man visste 5 sekunder innan vad som skulle hända och när en zombie skulle hoppa fram osv...

Det känns som om man måste vara 10 år gammal för att man verkligen ska uppskatta en skräckfilm och dess syfte att skrämma en. När jag var liten blev jag skiträdd när jag såg Halloween och Dracula, hade jag kollat på dem filmerna idag hade jag bara tänkt "Mmmmm... NEXT!".

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Hedersmedlem

1-Ichi 5.5/10

En B-prequel till Ichi the Killer. Helt okej..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Garden State - Har sett denna filmen tidigare men såg den för andra gången nyligen och den var lika bra som jag minns den. Klockren.
9/10

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Ja menar sån skräckfilm som gör att man knappt kan kolla på den. Jag har hört att The Exorcist skulle vara det, men... jag hade inga problem att se den. Kanske inte konstigt då jag är 19 år.

REC. använder sig av sån där peek-a-boo-"skräck", saker som kommer upp helt plötsligt. Det är klart man hoppar till när man inte är beredd på nånting? Vissa saker i REC. var dock jäääävligt predictable, man visste 5 sekunder innan vad som skulle hända och när en zombie skulle hoppa fram osv...

Det känns som om man måste vara 10 år gammal för att man verkligen ska uppskatta en skräckfilm och dess syfte att skrämma en. När jag var liten blev jag skiträdd när jag såg Halloween och Dracula, hade jag kollat på dem filmerna idag hade jag bara tänkt "Mmmmm... NEXT!".

Jag delar din frustration, ingen skräckfilm skrämmer mig längre. Det som kommer nära är väl sitta ensam hemma, 5.1 ljud och lite Silent Hill eller Dead Space. Det är obehagligt...

Film gör verkligen inte susen längre.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Hedersmedlem

The Mutant Chronicles - 7/10

För mig som är ett fan av rollspelet är det här kärlek.. kanske inte helt sann men det är en sjysst Hollywood-action.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
The Mutant Chronicles - 7/10

För mig som är ett fan av rollspelet är det här kärlek.. kanske inte helt sann men det är en sjysst Hollywood-action.

vadå.. riktiga rollspelet "Mutant"?.. rollspelet man säger vad man ska göra och kastar tärningar?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

1408 (3/5)

http://www.imdb.com/title/tt0450385/

Klart sevärd skräckis om en kille som checkar in på ett hotellrum, där fasansfullt många gäster har dött. John Cusack gör en bra insats, likaså Samuel L Jackson.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zydar
1408 (3/5)

http://www.imdb.com/title/tt0450385/

Klart sevärd skräckis om en kille som checkar in på ett hotellrum, där fasansfullt många gäster har dött. John Cusack gör en bra insats, likaså Samuel L Jackson.

Den filmen är helt okey. dock trodde jag alla sett en vid det här lagret ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
vadå.. riktiga rollspelet "Mutant"?.. rollspelet man säger vad man ska göra och kastar tärningar?

Riktigt rollspel ja, men det som heter Mutant Chronicles: http://en.wikipedia.org/wiki/Mutant_Chronicles

Det finns några andra 'Mutant' också utan relation till detta som du kanske förväxlat med..

Edit: Target games gjorde ju alla Mutant-spel uppenbarligen.. men de är inte relaterade storymässigt
http://en.wikipedia.org/wiki/Mutant_(role-playing_game)

Edit2:

Skinwalkers 5/10

Bra: Kul med varulvs-rulle. Bra med action.

Dåligt: Varulvarna var väldigt klena.. lite löjliga. Det eviga daltandet med känslor, tvekande idioter... gnaaaah! Hade den handlat om riktiga varulvar skulle den 13-åriga killen blivit svald hel istället för att få ett litet rivmärke på halsen.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Hur många riktiga varulvar har du stött på?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Eagle eye - 4/10

Hmm en superdator som bestämmer sig för att styra hela världen och mörda presidenten... njae inte min typ av film precis...

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Hur många riktiga varulvar har du stött på?

Fyra!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

KOmmer inte ihåg, men kommer ihåg en film och det var house of the 1000 corpses.

Permalänk
Medlem

Serenity - 8/10

Se denna film! Tv-serien den kommer ifrån är också riktigt bra, går under namnet Firefly.

Permalänk
Hedersmedlem

The Red Shoes 7/10

Härlig koreansk thriller/skräck med bra twist, surrealism, drama etc.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Frontier(s) - 6/10

Väldigt våldsam och på franska. Ungdomar blir fast hos några sjuka nazistbönder utanför Paris nånstans. Överregisserad och lite överspelad i vissa scener. Lite klyschig också, men våldet var jäkligt nice så det vägde upp allt det andra.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Twilight 3/10
Filmen handlar om en 17årig flicka om träffar en vampyr med en tonårskropp, hon upptäcker snart att det är något konstigt med honom och blir förälskad. Iaf så uppstår såklart ett problem som jag ej ska avslöja...

Det hela kunde ha gjorts till en bra film, bara mysteriet att han var vampyr kunde ha blivit en bra film, här tyckte jag det var dåligt gjort. Problemet som jag ej nämner, tycker jag håller låg nivå på flera sätt. Både hur problemet uppstår och resten..

Nå smaken är olika och enligt imdb statistik så gillar kvinnor filmen bättre: http://www.imdb.com/title/tt1099212/ratings (medel = 7.9. Median = 9) Vilket troligen hade varit tvärtemot, om det hade varit en kille som träffat en kvinnlig vampyr. (kanske en film för daten? Om man är kille)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Såg delar av John tucker most die i slomo

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Cass, såg den igår, rätt så bra faktiskt:)

Edit: Haha fullmoon, inte nog me att den e kass som den e. I slowmo skulle jag nog ta livet av mig:D

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miFFhoe
Cass, såg den igår, rätt så bra faktiskt:)

Edit: Haha fullmoon, inte nog me att den e kass som den e. I slowmo skulle jag nog ta livet av mig:D

Det är rätt kul faktist och kolla på B filmer i slomo. man kollar lite och surfar irc osv medans man hör ljudet i bakgrunden. låter helt underbart. Tjejerna låter som killar och killarna låter otroligt höga

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kalefornia, bra rulle helt klart sevärd.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Det är rätt kul faktist och kolla på B filmer i slomo. man kollar lite och surfar irc osv medans man hör ljudet i bakgrunden. låter helt underbart. Tjejerna låter som killar och killarna låter otroligt höga

Haha alla har vi olika intressen;)

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Hedersmedlem

Exte: Hair Extensions 6.5/10

Vrickad japansk rulle. Skräck-liknande. Jag ska gifta mig med Chiaki Kuriyama när jag blir stor.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Transporter 3

Synd att den var lite speedad i biljakterna

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Frontier(s) - 6/10

Väldigt våldsam och på franska. Ungdomar blir fast hos några sjuka nazistbönder utanför Paris nånstans. Överregisserad och lite överspelad i vissa scener. Lite klyschig också, men våldet var jäkligt nice så det vägde upp allt det andra.

Tack för tipset!

Frontiers 7.5/10

Texas Chainsaw Massacre i mörkaste Frankrike med nazistfamilj. Kan det bli bättre? Franskarna kan det här med film.
Liknande samma känsla som Haute Tension.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Wall-E. 6/10 Trevlig och mysig men ändå inte så bra som jag trodde den skulle vara.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305