Permalänk
Medlem

Att göra under trista möten

Ibland kan möten på jobbet vara outsägligt tråkiga. Då kan det vara kul att klottra lite. Här är några konstverk jag skapade under ett maratonmöte förra veckan. Visa gärna upp era alster från tråkiga stunder.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Att "space out" är ganska så guld med. Tiden kan gå hur snabbt som helst, man tänker inte och med lite träning så kan man även se ut som om man lyssnar!

Permalänk

Jag brukar göra upp en lista på hur mötet skulle kunna effektiviseras och sedan tar jag ett snack med möteshållaren.

Fick precis ner ett måndagsmöte som brukar ta två timmar till att idag ta 45 minuter.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Jag brukar göra upp en lista på hur mötet skulle kunna effektiviseras och sedan tar jag ett snack med möteshållaren.

Fick precis ner ett måndagsmöte som brukar ta två timmar till att idag ta 45 minuter.

Lämpligt nick du har då

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Jag brukar göra upp en lista på hur mötet skulle kunna effektiviseras och sedan tar jag ett snack med möteshållaren.

Fick precis ner ett måndagsmöte som brukar ta två timmar till att idag ta 45 minuter.

Haha jag läste första raden och trodde det var ironi Men visst är det den mest effektiva lösningen.

Ja, det är väl två val man har. Få mötet att bli kortare eller fördriva tiden.

Permalänk
Medlem

Har tyvärr ingen scanner, men fyllde ett A4 helt och hållet med en bläckpenna ett möte, fanns inte en enda vit fläck kvar och man kunde inte se att det varit linjerat...

Chefen blev väl sådär glad när hon såg det, fast argare blev hon på jobbarkompisen som somnade 3 ggr på samma möte.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk

man kan ju roa sig att försöka sno folks pennor, papper. byta fika med varandra , skriva sockersöta lappar osv.

Eller så frågar man massa självklara saker så brukar de tröttnar och säger att 'mötet' är avslutat.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Sweclockers såklart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Fördriva tiden luktar det lite "gymnasietid" om
Möten är ju till för just viktig information och då bör man lyssna.
Iofs kan man ju lyssna medan man klottrar som Ilja

Haha, viktig information på möten, den var bra!

Jag spejsar ut, eller uppmuntrar alla innan någon hinner kritisera så man kan gå vidare till nästa punkt, eventuellt klipper jag alla jävligt kort när de avviker från agendan. Om det inte finns en agenda går jag inte dit.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
man kan ju roa sig att försöka sno folks pennor, papper. byta fika med varandra , skriva sockersöta lappar osv.

Detta gör att man kan förstöra för mötesdeltagare som faktiskt är intresserade av mötet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Detta gör att man kan förstöra för mötesdeltagare som faktiskt är intresserade av mötet.

Du tror inte tråden till största del är humor?
Givetvis så är inte ens allting som säga riktat emot en och dessutom är det oftast abra en lägesraport. hur det ahr gått med försäljning och vad företaget har som mål osv.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Du tror inte tråden till största del är humor?
Givetvis så är inte ens allting som säga riktat emot en och dessutom är det oftast abra en lägesraport. hur det ahr gått med försäljning och vad företaget har som mål osv.

Denna information bör vara intressant för alla som arbetar just nu kan jag tänka mig. Speciellt dem som har tyngre, praktiska yrken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Ja! Om det inte var det skulle möten inte finnas. Hur tror du det skulle se ut ifall ingen lyssnade på ett möte och sedan missar vital information viktigt för företagets överlevnad?

Möten är långt ifrån den enda kommunikationskanalen.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Jag brukar mest så "skäll" för att jag somnar titt som tätt :s

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Så då är möten helt onödiga då? Tycker det låter mer som folk är lata än att möten inte är viktiga!

Man får väl ta något sorts eget ansvar, det är inte "klassens timme" lågstadiet vi talar om.

Nej att säga att dom är helt onödiga tycker jag är fel. Dock mer eller mindre relevanta och intressanta.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Jag jobbar i Ryssland, om det är möjligt lägger jag möten på kvällen, i formen av en middag. Det har den fördelen att man åtminstone kan bli berusad, något som av de allra flesta är accepterat, av många rentav förväntat. När man väl är berusad blir de flesta möten mer trivsamma.

Nu går inte det alltid att göra så, därför har jag alltid med mig en uppgift jag kan pyssla med samtidigt (om det inte är jag som kallat mötet) som mötet pågår. Dessutom, agerar på samma sätt som jonasc, finns det ingen agenda gör jag antagandet att mötet inte handlar om något och således är onödigt.

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Ja! Om det inte var det skulle möten inte finnas. Hur tror du det skulle se ut ifall ingen lyssnade på ett möte och sedan missar vital information viktigt för företagets överlevnad?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Så då är möten helt onödiga då? Tycker det låter mer som folk är lata än att möten inte är viktiga!

Hehe, du bara måste jobba på kommunen eller vara mellanchef eller nåt
Jag har suttit igenom så jävla många värdelösa möten att det inte är sant.

Om ett möte har en bra ledare och det finns ordentliga punkter att ta upp så kan de fylla sitt syfte väl, det ger jag dig utan förbehåll. Så himla många möten hålls dock bara för att det är måndag.

På de arbetsplatser jag varit på har de flesta möten kunnat ersättas av informationsmail och korta möten i grupper om tre-fyra personer istället för 45 minuter runt ett bord med kaffefyllda människor som skiter fullständigt i diskussionen om servrar eller mjukvaruplattform som följer efter att COO berättat om var julfesten ska vara.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Re: Att göra under trista möten

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Ibland kan möten på jobbet vara outsägligt tråkiga. Då kan det vara kul att klottra lite. Här är några konstverk jag skapade under ett maratonmöte förra veckan. Visa gärna upp era alster från tråkiga stunder.
http://img218.imageshack.us/img218/5391/bilder1vm6.th.png
http://img267.imageshack.us/img267/8859/bilder2az5.th.png

du va duktig på att rita må jag säga:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Hehe, du bara måste jobba på kommunen eller vara mellanchef eller nåt
Jag har suttit igenom så jävla många värdelösa möten att det inte är sant.

Om ett möte har en bra ledare och det finns ordentliga punkter att ta upp så kan de fylla sitt syfte väl, det ger jag dig utan förbehåll. Så himla många möten hålls dock bara för att det är måndag.

På de arbetsplatser jag varit på har de flesta möten kunnat ersättas av informationsmail och korta möten i grupper om tre-fyra personer istället för 45 minuter runt ett bord med kaffefyllda människor som skiter fullständigt i diskussionen om servrar eller mjukvaruplattform som följer efter att COO berättat om var julfesten ska vara.

Kolla tråden "vad jobbar du med?" så ser du vad jag jobbar med (fotografering, fotomontage, layouter och diverse inom vindkraft)

Permalänk
Medlem

jag brukade nästan alltid somna på mötena

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Möten kan man kanske skippa om man inte är av vital vikt för företaget, men har du högre befattning än random anställd förväntas du ju dels vara inblandad i det som diskuteras samt förmodligen lägga upp planer för lösningar på diverse problem som uppkommit.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Hologram borde ju faktiskt vara den bästa lösningen?!

(ett stort papper på stolen)

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Ilja.. Du är bara för shön!

Det jag brukar göra på trista möten är att stänga igen öronen, tänka på något annat, fumla iväg i tankarna. Mmmmm, det är shönt det!

Bild2 längst ner till höger. Jag skulle kunna ge 100 kronor om din granne vid mötet fick se den bilden av misstag. Hur fan skulle han tänka.

Haha, tack Ilja, du har än en gång gett mig lite ljus i min trista vardag. Denna och tidningsartikeln (din avatar) är det jag syftar på.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Våra möten brukar bestå av frågesport och penis-ritande i aftonbladet. Ska komma ihåg att ta en bild nästa gång, om någon är intresserad. Vi börjar bli ganska skickliga.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Som tur är så har vi nästa bara telefonmöten på företaget, så med ett headset har man händerna fria att surfa runt eller jobba med annat...

Permalänk
Hedersmedlem

Ser man till att bli mötesledare istället för deltagare så går tiden lite fortare.

Har man lite roliga arbetskamrater så brukar de flesta möten kunna bli helt okej, dock kanske de inte alltid blir så effektiva eller handlar om rätt saker, men långtråkigt blir det i alla fall inte.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||