Permalänk

2 st skärmar

Tjabba. Jag har ett litet problem som ja undrar om någon här inne kanske har svaret på.

Nu till mitt problem. Det är så att ja har köpt en till dator skärm (En CRT) Som ja ska använda för att spela CS på. Jag har nu kopplat in den och min gamla TFT skärm och de har ju inte samma upplösning osv. Problemet är att ja skulle vilja "låsa" upplösningen på min TFT skärm så att den inte ändras när ja går in i cs.
Om ja tex ska se en film eller något annat på min TFT skärm och spelar samtidigt som jag vill lira cs så ändras upplösningen på min TFT skärm då jag startar cs, man ser då bara halva filmen.

Jag har fått "tag" på Ultramon, det va en person som tipsa mig om att det kanske kunde lösa problemet men jag har aldrig använt det förut och hittar inget direkt som skulle kunna lösa problemet.

Är detta ens möjlig ??

MVH Baronen

Permalänk

jag vet inte om det är möjligt men om det är möjligt så är det ultramoon du ska använda. finns typ inget bättre program när det kommer till dualview

Permalänk

Jag förstår inte problemet. När jag kopplar in två skärmar så har båda egen upplösning och den primära skärmens upplösning påverkar inte den sekondära skärmen.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-
Jag förstår inte problemet. När jag kopplar in två skärmar så har båda egen upplösning och den primära skärmens upplösning påverkar inte den sekondära skärmen.

Okey. Joo jag har också 2 olika upplösningar och det funkar fint ända tills jag skulle vilja spela Counter Strike i helskärm. Då ändrar min CRT om upplösningen till 640*480 eftersom jag har det i spelet. Och då kommer halva CRT skrivbordet över på min TFT skärm och halva TFT skärmens skrivbord försvinner då.

Jag skulle vilja låsa upplösningen på min TFT så att den inte ändrar sig.

Eller om man ska låsa CRT skärmens upplösning så den inte ändrar sig ? Men det måste den kanske eftersom ja har en annan upplösning i cs.

Hoppas du förstår nu. Problemet uppstår endast då jag startar ett spel.

Permalänk

Varför kör du inte samma upplösning i CS som på ditt skrivbord då? Jag menar din dator är väll inte så dålig att den inte klarar CS i den upplösningen din skärm har eller?

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-
Varför kör du inte samma upplösning i CS som på ditt skrivbord då? Jag menar din dator är väll inte så dålig att den inte klarar CS i den upplösningen din skärm har eller?

det är klart att den klarar, dock klarar inte skärmen 100HZ i allt för höga upplösningar.