Permalänk

Datorn vill inte starta...

Hejhej!

Jag klockade min dator lite idag och när jag höll på att klocka "sakta men säkert" så slutade datorn att fungera...
Den kommer förbi startskärmen och bios men sen när den ska starta windows så kommer de upp:

-----------------------------------------------------------------------------------------
Windows has encountred a problem communicating with a device connected to your computer.

This error has be caused by unplugging a removable storage device such as an external USB drive while the device is in use, or by faulty hardware such as a hard drive or CD-ROM drive that is failing. Make sure any removable storage is properly connected and then restart your computer.

File: \Boot\BCD

Status: 0x00000e9

Info: An unexpected I/O error has occurred.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Vad ska jag göra ? jag har kollat så att hårddisken och cdn är ikopplade rätt och jag använder ingen extern hårddisk...

HJÄÄÄÄLLLP!

MVH Johan

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Medlem

Har du resetat CMOS?

Permalänk

Japp, har även tagit ut batteriet och startat sen satt in de igen och startat om den...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1mda
Har du resetat CMOS?

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Medlem

har du 2 stycken grafikkort så testa ett annat.

Kan även råda dig att du plockar isär hela datorn och sätter ihop allt försikitgt och kollar om någon komponent av slumpvis kan ha trippat ut. eller en kabel som inte sitter som den ska , det finns alltid en förklaring till att datorn gör som den gör. kanske det är dags att byta lithium batteriet och testa . om inte kan hårddisken kraschat eller så kan systemet hamnat i varnings läge. oftast ska det bara vara ta ut litium batteriet och starta för utan litium batteri så är allt återställt till noll, det är som en säkerhet och det är batteriet som i 9 av 10 fall som tar stryk innan datorn.
som sagt testa dig fram koppla ur alla komponenter och koppla in försiktigt och se till så allt blir rätt. rensa från damm osv.

Lycka till och hoppas det löser sig för dig!

med vänliga hällsningar,
SeargentScar

Over And out.

Visa signatur

[E8500 3,16ghz@4,5Ghz] [ MSI X48C Platinum] [ 4 Gig ddr2 @ 1066 mhz Corsair XMS2 ] [ BFG GeForce GTX280 OC2 1024 GDDR3 ] [ hdd-1 300 7200 RPM* ] [ Hdd-2 600 7200RPM* ] [CM RealPower 620*][ThermaltakeLCS Vatten kylning][ 6 X 120 Blue fans ]

You're all a bunch of slack-jawed faggots 'round here! This stuff'll turn you into a goddamned sexual tyrannosaurus. Just like me!"

Permalänk

Har du fler hdd's i datorn så testa att koppla ut den ena...

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk

Jag har bara ett grafikkort så de är inte de som krånglar, men jag har tagit ut allt från datorn och rengjort m.m. har även bytt sata sladdar och utag på moderkortet men de vill inte fungera... jag får väll köpa ett nytt batteri sen får jag kolla om jag kan få tag i en till hårddisk så man kan kolla om de är den ja har i som har kraschat.

men om systemet har hamnat i varningsläge hur ska man då göra ?
För jag kommer in i bios och allt men de är ju inte windows som vill starta.

Tack för hjälpen

MVH Johan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SeargentScar
har du 2 stycken grafikkort så testa ett annat.

Kan även råda dig att du plockar isär hela datorn och sätter ihop allt försikitgt och kollar om någon komponent av slumpvis kan ha trippat ut. eller en kabel som inte sitter som den ska , det finns alltid en förklaring till att datorn gör som den gör. kanske det är dags att byta lithium batteriet och testa . om inte kan hårddisken kraschat eller så kan systemet hamnat i varnings läge. oftast ska det bara vara ta ut litium batteriet och starta för utan litium batteri så är allt återställt till noll, det är som en säkerhet och det är batteriet som i 9 av 10 fall som tar stryk innan datorn.
som sagt testa dig fram koppla ur alla komponenter och koppla in försiktigt och se till så allt blir rätt. rensa från damm osv.

Lycka till och hoppas det löser sig för dig!

med vänliga hällsningar,
SeargentScar

Over And out.

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk

formatera om hårdisken kan kanske ha blivit fel på filerna på hårdisken av klockningen. råkade jag ut för en gång

Permalänk

Det är säkert det... Råkade också ut för det och det krävs (tydligen) inte mycket för det!

Visa signatur

Rampage II Gene. i7 920 @ 3.6GHz, Noctua, Dominator @ 1606, Asus GTX580

Permalänk
Medlem

kan också bero på hårddisken ja fel på drivrutiner har du flashat nyligen ditt moderkort? om du inte gjort det så är det nog det första du bör göra när du fått igång den, om systemet hamnat i varningsläge brukar man bara behöva ta ut litium batteriet och starta för då är allting som det var i fabrik. sen ska det bara vara sätta i och starta igen så ska det funka. men hårddisken brukar ta stryk ibland när man klockar och startar om datorn ett X antal gånger innan man är nöjd så filen bootas på fel sätt och när dne är halv bootad och startas om halv bootad och startas om blir det till slut att filen skadas och inte läses igen.
testa instalera om den om det inte går i din dator testa i en annan, men om du inte får igång datorn utan hårddisk är jag tveksam om det är hårddisken. men testa digl ite fram det är det bästa man kan göra i det läget.

Med vänliga hällsningar,
SeargentScar

Over And Out.

Visa signatur

[E8500 3,16ghz@4,5Ghz] [ MSI X48C Platinum] [ 4 Gig ddr2 @ 1066 mhz Corsair XMS2 ] [ BFG GeForce GTX280 OC2 1024 GDDR3 ] [ hdd-1 300 7200 RPM* ] [ Hdd-2 600 7200RPM* ] [CM RealPower 620*][ThermaltakeLCS Vatten kylning][ 6 X 120 Blue fans ]

You're all a bunch of slack-jawed faggots 'round here! This stuff'll turn you into a goddamned sexual tyrannosaurus. Just like me!"

Permalänk

Nu flera timmar senare och efter mkt strul me olika hårdiskar så har jag äntligen fått igång en hårdisk med xp. Ni hade nog rätt att den hårdisken jag använde innan inte gillade att ja starta om datorn om och om igen.
Så nu håller jag på att ta dom viktigaste sakerna från den hårdisken och ska sedan formatera om den och se om den fungerar

Tack för hjälpen allesammans, utan er hjälp hade den hårdisken legat i papperskorgen nu XD

MVH Johan!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SeargentScar
kan också bero på hårddisken ja fel på drivrutiner har du flashat nyligen ditt moderkort? om du inte gjort det så är det nog det första du bör göra när du fått igång den, om systemet hamnat i varningsläge brukar man bara behöva ta ut litium batteriet och starta för då är allting som det var i fabrik. sen ska det bara vara sätta i och starta igen så ska det funka. men hårddisken brukar ta stryk ibland när man klockar och startar om datorn ett X antal gånger innan man är nöjd så filen bootas på fel sätt och när dne är halv bootad och startas om halv bootad och startas om blir det till slut att filen skadas och inte läses igen.
testa instalera om den om det inte går i din dator testa i en annan, men om du inte får igång datorn utan hårddisk är jag tveksam om det är hårddisken. men testa digl ite fram det är det bästa man kan göra i det läget.

Med vänliga hällsningar,
SeargentScar

Over And Out.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mingemansson
Det är säkert det... Råkade också ut för det och det krävs (tydligen) inte mycket för det!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbomuts
formatera om hårdisken kan kanske ha blivit fel på filerna på hårdisken av klockningen. råkade jag ut för en gång

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Medlem

Hände förra veckan att jag inte fick nån bild, slutade med att jag tog lös allt och plockade ihop igen så funka det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vino
Hände förra veckan att jag inte fick nån bild, slutade med att jag tog lös allt och plockade ihop igen så funka det

Ja de gjorde jag också två ggr.... men de gjorde ingen verkan

Mvh johan

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E