SweClockers granskar Kameraexperten

Permalänk
Medlem

Men varför förskottsbetalar man någonsin?! Äger man inget visakort? Vill man spara 25kr i avgift?

Visa signatur

Dator 1: C2D E6600 2,4ghz, 2gb 800mhz, 74gb raptor + 2x320gb, 8800gts 320mb

Permalänk
Medlem

Rätt lätt för dom att "sälja" massa varor, sen köpa en vara dyrt, och skicka till random kund, bara för att få bra kritik.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av priv
Men varför förskottsbetalar man någonsin?! Äger man inget visakort? Vill man spara 25kr i avgift?

Men kom igen nu, släpp sargen, Visa och MC betalning är förskottsbetalning. Citat: "Vid beställning från Kameraexpertens e-handelsplats sker betalning till Kameraexpertens antingen med direktbetalning, med kontokort eller förskottsbetalning."

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Medlem

Jag kollade upp styrelsen till butiken precis. Ofta brukar man kunna se på en person privatekonomi om de är bluffare eller inte. Är det så att de har ett kriminellt avseende är det troligtvis inte första gången de begår bedrägeri, och då syns det.
I detta fallet har styrelsemedlemmen ingen betalningsanmärkning eller något annat på sig som ser konstigt ut, inte heller är han dömd för skatt eller ekobrott!
Det är inte alls ovanligt att företag har förlängt räkenskapsår. Även om det inte inger ett speciellt stort förtroende....

Visa signatur

EP-8k7a 1,2 T-bird GEFORCE 3 64MB 100 GB, 512DDr, Xcard,32xBrännare, DVD,2 enermax 120mm, 2 enermax 80mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRock
Jag kollade upp styrelsen till butiken precis. Ofta brukar man kunna se på en person privatekonomi om de är bluffare eller inte. Är det så att de har ett kriminellt avseende är det troligtvis inte första gången de begår bedrägeri, och då syns det.
I detta fallet har styrelsemedlemmen ingen betalningsanmärkning eller något annat på sig som ser konstigt ut, inte heller är han dömd för skatt eller ekobrott!
Det är inte alls ovanligt att företag har förlängt räkenskapsår. Även om det inte inger ett speciellt stort förtroende....

Skulle väll inte vara helt förvånande om en "bollkalle" användes?

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Jisses va folk klagar på grafiken.

OK!... ja vet gammaldags uppbyggnad.. och?
Dom har iallfall ingen äcklig reklam.
Sen små snygga loggor för varje varusort, iaff på DET ligger Komplett i lä om du frågar mig.

ps. nä har inte gjort sidan.

Permalänk
Citat:

* Svenska manualer och menyer

Våra produkter är svensk sålda. Produkterna har därmed svenska manualer och menyer.

Så står det i deras köpinfo.. verkar lite konstigt när mannen i telefonen uppgav att de köptes i stora partier från europa?

Upptäckte dessutom att de har utövat alla svenskalärares mardrömm. Särskrivning! jag satte det i fet stil så att även de som inte vet vad jag pratar om hittar det.

Visa signatur

Jag stavar inte fel, tangenterna sitter bara inte på rätt ställe!
Datorn: |Asus Rampage Extreme| |Intel Core 2 Extreme QX9650 @4.2GHz | |Corsair Dominator 1800Mhz 8Gb DDR3(4x2Gb)| |2xHIS Radeon HD4870| |300Gb WD VelociRaptor +1,53 TiB HDD| |Corsair 1KW PSU
Skärmar: |LG W2452V-PF 24" (Full HD)| |LG M228WA-BZ 22"| |LG 32LB75 32" LCD-TV|

Permalänk
Medlem

Min flickvän köpte kamera där för några månader sedan. Jättebilligt och snabb, gratis frakt gav intryck om en kanonbra butik. Skumt detta.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Min flickvän köpte kamera där för några månader sedan. Jättebilligt och snabb, gratis frakt gav intryck om en kanonbra butik. Skumt detta.

Ponzi ( http://en.wikipedia.org/wiki/Ponzi )
Skapa intrycket av en mycket bra erbjudande för att locka fler kunder...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nattmackan
Vette tusan hur bra sätt det är att luras på. Det kräver ändå rätt mkt logistik att sätta upp och köra den här typen av företag. Finns det ngt företag som till dags dato har haft den här typen av funktion? Ne.sup.rst.re var väl rätt genomskinligt och dåligt skött redan från dag ett?

Comprol körde den här i byn och det funkade rätt bra, hehe.

Visa signatur

AMD Athlon64x2 6400+ 3.4Ghz, Geforce 8800GT, 4gb DDR2 800Mhz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRock
Jag kollade upp styrelsen till butiken precis. Ofta brukar man kunna se på en person privatekonomi om de är bluffare eller inte. Är det så att de har ett kriminellt avseende är det troligtvis inte första gången de begår bedrägeri, och då syns det.
I detta fallet har styrelsemedlemmen ingen betalningsanmärkning eller något annat på sig som ser konstigt ut, inte heller är han dömd för skatt eller ekobrott!
Det är inte alls ovanligt att företag har förlängt räkenskapsår. Även om det inte inger ett speciellt stort förtroende....

Ni är värre än en syjunta Förlängt räkenskapsår är i princip standard om man startar ett bolag sent på året. Varför skulle det vara oseriöst? Verksamheten är troligen i sin linda, s varför ta på sig kostnaden att sätta upp ett bokslut efter en måndag, med kostnad för revisor, etc? Finns inget oseriöst med det. Förklara dig!

Bluffare har säkerligen ofta bluffat förut, särskilt med ett så här omfattande försök - förutsatt att det är en bluff. Det är inte detsamma som att målvakterna är belastade på ngt sätt. de kanske till och med är tvingade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dricksprit
Men kom igen nu, släpp sargen, Visa och MC betalning är förskottsbetalning. Citat: "Vid beställning från Kameraexpertens e-handelsplats sker betalning till Kameraexpertens antingen med direktbetalning, med kontokort eller förskottsbetalning."

Visa och MC är inte förskottsbetalning, får du inga varor så får du pengarna tillbaka av kortutgivande bank. Är det ett kreditkort så behöver du inte betala "räkningen". Direktbetalning är dock som ett förskott, dessa pengar kan bli svårt att få tillbaka vid tex. en konkurs.

Visa signatur

| Asus P6T DELUXE V2 i7 | 2 x Gigabyte GTX 460 OC - SLI | Core i7 970 | Corsair Hydro H50 | Corsair 750W TX | 6x2GB Corsair DDR3 1600MHz | Creative X-Fi Fatal1ty FPS | Intel X25-M SSD 160GB G2 | Windows 7 Home Premium x64 | Cosmos S 1100 | Acer TFT 23.6" GD245HQ 120Hz |

Permalänk
Medlem

Det känns så typiskt bedrägeri när de skickar ut de första beställningarna och sen går under jorden.

Alla bilder, och även sidan (pingade runt lite) är hostade av ett företag som verkar sälja tjänster för att skapa just e-handelssidor. Incordia | Smartstep - http://www.smartstep.se/
Fattar inte riktigt, och jag orkar inte sätta mig in i det.
Om någon orkar/vill/vågar kan den ju kolla med Incordia hur det är med Kameraexperten.

Mest spännande är alla de små stavfel som Kameraexpertens hemsida, och även de andra små fina buggarna.

Det luktar Valdis och Medison

Visa signatur

Death is just a heartbeat away.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Charles66
Visa och MC är inte förskottsbetalning, får du inga varor så får du pengarna tillbaka av kortutgivande bank. Är det ett kreditkort så behöver du inte betala "räkningen". Direktbetalning är dock som ett förskott, dessa pengar kan bli svårt att få tillbaka vid tex. en konkurs.

Sålänge det är Visa eller Mastercard kreditkort så stämmer det - men eftersom kreditkort i Sverige fortfarande är rätt ovanligt så har de flesta vanliga debitkort med Visa eller MC anslutning - dessa är ej säkrade på det sättet.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Min käre far beställde en iPod därifrån för några veckor sen men fick ingen. Då avbeställde han och blev lovad pengarna tillbaka dagen efter. Han har inte fått tillbaka några pengar och ingen svarar i telefon.

Visa signatur

Core 2 Duo T7200, 2048MB 667mhz, ATI x1700

Permalänk
Medlem

http://www.allabolag.se/5567191365/befattningar får man fram befattningshavarna i bolaget.

http://www.ratsit.se/ får man fram på vilken adress de är folkbokförda.

http://privatpersoner.eniro.se/ får man fram mobiltelefonnumret till den ordinarie styrelseledamoten.

Dock svarar ingen i den telefonen, men man kan ju alltid söka honom på adressen. Antingen via brev eller personligt besök.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlper
http://www.allabolag.se/5567191365/befattningar får man fram befattningshavarna i bolaget.

http://www.ratsit.se/ får man fram på vilken adress de är folkbokförda.

http://privatpersoner.eniro.se/ får man fram mobiltelefonnumret till den ordinarie styrelseledamoten.

Dock svarar ingen i den telefonen, men man kan ju alltid söka honom på adressen. Antingen via brev eller personligt besök.

... och har personen dold adress så kan du alltid gå till www.birthday.se och söka på personen, därefter välja "karta" så länkas man nämligen till eniros kartor men inget döljs utan personens adress pekas ut på kartan.

Permalänk
Medlem

Det här är inte kul läsning när min mammas kille har beställt ett nikon 14-24mm för ganska många tusen riksdaler... hoppas han får det. Då även jag tycker det är kul. Det är som så många säger är att dom har haft bra kundrecensioner på t.ex prisjakt och alla har fått sina varor snabbt och så vidare, o nu blir det så här? Jag får inte ihop det, deom skrev att dom byte ägare för ett tag sedan och efter det ska dom ha bättrat sig ordentligt, men nu kanske dom har bytt tillbaka.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsundelin
... och har personen dold adress så kan du alltid gå till www.birthday.se och söka på personen, därefter välja "karta" så länkas man nämligen till eniros kartor men inget döljs utan personens adress pekas ut på kartan.

Det är ingen dold adress, utan en gata i centrala Sundbyberg utanför Stockholm.

Permalänk
Medlem

Första tanken som slår mig är stöldgods. Därav kan dom ha lägre priser och även problemet att dom inte levererar (man kan ju inte alltid ha stöldgods i lager så att säga). Om dom öppnar butiken när dom har ett litet lager så blir det självklart inga problem medleveranserna, därav bra omdömmen ett tag iaf. Men vad vet jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delita
Första tanken som slår mig är stöldgods. Därav kan dom ha lägre priser och även problemet att dom inte levererar (man kan ju inte alltid ha stöldgods i lager så att säga). Om dom öppnar butiken när dom har ett litet lager så blir det självklart inga problem medleveranserna, därav bra omdömmen ett tag iaf. Men vad vet jag.

Det vettigaste du skrev i din post va nog sista meningen.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delita
Första tanken som slår mig är stöldgods. Därav kan dom ha lägre priser och även problemet att dom inte levererar (man kan ju inte alltid ha stöldgods i lager så att säga). Om dom öppnar butiken när dom har ett litet lager så blir det självklart inga problem medleveranserna, därav bra omdömmen ett tag iaf. Men vad vet jag.

Är du seriös?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Domifuling & Axne^^

Vad är det som skulle vara så osannolikt med det? Än så länge så har ingen här inne en aning vad som har hänt med butiken. Jag var också inne på den linjen som Delita hade i början, den kanske inte är den mest troliga. Men det är då inte osannolikt.

Visa signatur

Senior

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Avstängd

kameraexperten är en klassisk bedragar grej.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4029155.ab

Hoppas inte nån har lagt nån större beställning där. Pengarna är nog borta...

Permalänk
Medlem

Beställde en Sony a-350 från kameraexperten i måndags, visste att det kanske inte var bästa stället men beställde på postförskott.
Eftersom de fortfarande inte skickat eller behandlat ordern utan bara skickat en orderbekräftelse så har jag mailat dem ett par gånger och bett om att avbeställa.
Ska ringa dom imorgon också, springer väl över till datagrottan och köper kamera där istället..

Visa signatur

[Jag har coola grejer, jag lovar!]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av artist
Domifuling & Axne^^

Vad är det som skulle vara så osannolikt med det? Än så länge så har ingen här inne en aning vad som har hänt med butiken. Jag var också inne på den linjen som Delita hade i början, den kanske inte är den mest troliga. Men det är då inte osannolikt.

Varför inte gå på linjen att "Än så länge så har ingen här inne en aning vad som har hänt med butiken" istället för att hittepå?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk

Kul att det finns xbox 360, wii och playstation 3 flikar på sidan men inte funkar

Och ja, kan lika gärna vara stöldgods om inte det inte går att kontakta dom och fråga vart tusan ens pengar har tagit vägen ?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"