Bärbar dator med dubbla skärmar

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att den där extra skärmen gör under för batteritiden...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Man kan alltid installera den i en skåpbil så man har den med ut i fält när man fotar eller gör annat som kräver lite mer kraft annars vet jag inte då batteritiden måste vara horribel..

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Trotts att jag är Thinkpad fanboy tänker jag inte försöka övertyga någon annan om hur bra de är, jag vet - förlust till dem som inte vet

Redigt grym desktop replacement iaf.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Bra pokerdator.

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Källor behöver ju var och en av oss för att tolka sanningen, med undantag för wikipedia.

Källa på det?

Permalänk
Medlem

Sen är ju frågan om man inte kan vänta tills man kommer hem för att redigera bilderna.. 72% av Adobe RGB är ju ingenting av vad vanliga TFT-skärmar klarar.

Men visst är den häftig. Om den vägt 2kg mindre och varit billigare skulle den kanske vara intressant.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan1W
Källa på det?

Wikipedia? Specifiera dig...
Syftar du på wikipedia är det för att det är vanliga svenssons som srkiver.
Hela iden med sajten.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem

borde inte 1920 x 1200 vara lite väl stort för en 17" ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Kan tänka mig att den där extra skärmen gör under för batteritiden...

En liten miniskärm är nog ingenting mot ett quadra grafikkort eller en quad-cpu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Sen är ju frågan om man inte kan vänta tills man kommer hem för att redigera bilderna.. 72% av Adobe RGB är ju ingenting av vad vanliga TFT-skärmar klarar.

Precis, för det är alltid bättre med stora siffror...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
Lenovo har haft samma design i 10 år nu.. Dessutom blir deras datorer bara fetare och klumpigare.

Typ som x60 serien, S10, X200s och X300?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Detta är inget nytt, finns en speciallaptop jag känner till med dubbla skärmar som en Nintendo DS. Varav den där tangentbordet egentligen borde vara är en Touchscreen som går att använda som ritbord eller virtuellt tangentbord. Båda på 17"

Kommer inte ihåg vad denna vackra skapelse heter, dock så var/är den väldigt dyr och italiensk tror jag?

Menmen, Lenovo's lösning på två skärmar är helt åt helskotta onödig och dålig.

Helt åt helskotta dålig är åtminstone det tangentbordet du pratar om

Jag ser inget fel med denna. Mer än att det är en desktop-replacement som jag aldrig (i dagsläget i alla fall) skulle köpa. Men skulle jag köpa en desktop-replacement bärbar så skulle jag helt klart kolla in denna, om jag vore beredd att lägga pengarna på det.

Den här datorn slår ju de allra flesta stationära hårt på fingrarna vad gäller 3D prestanda (nej, inte spel kanske men det är en arbetsmaskin). Visst får man en bättre stationär för samma pris men men. Den extra skärmen vore guld, finns ju någon stationär med det också. Har länge varigt sugen på att köpa en liten miniskärm vid sidan av men de är så löjligt dyra alternativt så är ingångarna begränsade till komposit/s-video eller liknande.

Finns ju någon stationär skärm med en liten miniskärm också, bortsett från att själva skärmen var kass (om jag minns rätt) så vore den intressant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Precis, för det är alltid bättre med stora siffror...

Vad försöker du få sagt med det?
72% av Adobe RGB är inte mycket hur du än vrider och vänder på det. Jag påstår inte att skärmen är dålig, bara att den inte täcker det behov man har som fotograf/grafiker etc.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Vad försöker du få sagt med det?
72% av Adobe RGB är inte mycket hur du än vrider och vänder på det. Jag påstår inte att skärmen är dålig, bara att den inte täcker det behov man har som fotograf/grafiker etc.

Att ett bredare färgåtergivningsspektrum inte alltid är att föredra...

Visst finns det bättre, oavsett gamut, och exakt vad denna duger / inte duger för ska jag inte uttala mig om men det varierar nog kraftigt - antagligen ett av de bättre alternativen för bärbara datorer och det är nog allt som krävs för att den ska få stor användning. Hela datorn är ju gjord för fotografer,grafiker m.fl.

Lite mer info. (denna har inte två skärmar men verkar vara samma förutom det)
http://www.notebooks.com/2008/08/11/thinkpad-w700-lenovo-intr...

Missade först att den har inbyggd wacom och kalibreringshårdvara

Awesome

Permalänk
Medlem

En rejäl workstation må jag säga. Förstår dock inte hur det kan finnas någon större marknad för sådana här monster. Kanske om man använder den på kontoret och sedan vill ta sina extremt CPU krävande arbeten hem? Det är ju inget man vill släpa runt på några större sträckor iaf

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
Lenovo har haft samma design i 10 år nu.. Dessutom blir deras datorer bara fetare och klumpigare.

Designen kan man ju tycka vad man vill om, själv gillar jag den mer än Acers julgranslampor men smaken är ju som baken som sagt. Sen är jag tveksam om en XPS med cool LED-belysning på locket eller en häftig Zepto med subwoofer, Geforce 9800M GTX SLI med en massa gigahertz yadayada klarar en sån här grej:

http://www.youtube.com/watch?v=-CrpUU3cCPE

Påstående två är tyvärr helt fel, Lenovos lineup av ultraportabla står sig bra i konkurrensen om du frågar mig med X61,X200,X200s,x200t,x300,x301 ja förutom netbooken S10 då.

Men som nån sa tidigare här, Thinkpad är inte för alla, men jag tillhör i alla fall fanclub:en

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
borde inte 1920 x 1200 vara lite väl stort för en 17" ?

Har en 17" laptop med 1920×1200 och tycker att det är underbart, sitter inte särskilt nära heller och tycker inte alls att det är jobbigt, men det är helt klart en vanesak.
Jag har en 24" med samma upplösning till min stationära dator, men jag tycker att saker blir rätt stora så 2560×1600 vore att föredra till 24" tycker jag, men det fungerar ändå.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Wikipedia? Specifiera dig...
Syftar du på wikipedia är det för att det är vanliga svenssons som srkiver.
Hela iden med sajten.

Tror nog han va ironisk, allt detta källa hit källa dit.

Back to topic, det skulle inte sitta fel att ha 2st en på vardera sida, skulle ju se riktigt galet ut.

En sån här tex

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Tror nog han va ironisk, allt detta källa hit källa dit.

Back to topic, det skulle inte sitta fel att ha 2st en på vardera sida, skulle ju se riktigt galet ut.

En sån här tex
http://web.comhem.se/wxd/swec/tripple-screen-laptop.jpg

http://web.comhem.se/wxd/swec/tripple-screen-laptop2.jpg

Haha... dom där var bland de brutalaste jag sett... Ser mig själv sätta mig på ett trendigt latte-hak i vasastan bredvid en reklamare med mediaglasögon och en macbook och smälla upp den där!

On Topic: För CAD-ingenjörer, arkitekter, fotografer etc. på resande fot måste denna lenovon vara helt optimal! Verkligen genomtänkt och ett fantastiskt arbetsverktyg!

Folk som säger att den är ful/onödig här på forumet är ursäktade med att dom troligtvis inte har insikt i arbetslivet och ser en dator endast som statussymbol/spelmaskin...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Haha... dom där var bland de brutalaste jag sett... Ser mig själv sätta mig på ett trendigt latte-hak i vasastan bredvid en reklamare med mediaglasögon och en macbook och smälla upp den där!

On Topic: För CAD-ingenjörer, arkitekter, fotografer etc. på resande fot måste denna lenovon vara helt optimal! Verkligen genomtänkt och ett fantastiskt arbetsverktyg!

Folk som säger att den är ful/onödig här på forumet är ursäktade med att dom troligtvis inte har insikt i arbetslivet och ser en dator endast som statussymbol/spelmaskin...

haha jo exakt han skulle krypa ihop och packa sin mac och smyga iväg...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
Lenovo har haft samma design i 10 år nu.. Dessutom blir deras datorer bara fetare och klumpigare.

Kan tyckas men jobbar du med datorerna som jag så behåller de dragen för en Thinkpad men utvecklar designen.
W** serien är t.ex pianosvart på ovansidan av locket vilket jag antar är för att göra den mer tidsenlig. Och snyggt är det men inte lika praktiskt som tidigare då de hade gummerat locket. De använder även annan plast i chassit som är mer smidig eller vad man ska säga. Men som sagt dragen finns helt klart där när datorn är öppen, stängd ser du knappt att det är en TP. Men det är ju bara att se på bilindustrin där alla märken med tradition har några designdrag som de alltid har med till nästa modell men utvecklar designen (Volvos grill t.ex)...

Och som redan påpekats, X300 gör ju direkt att din "fetare och klumpigare" kommentar fallerar, även om vissa av deras modeller är klumpiga kan du inte generalisera...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Kan tyckas men jobbar du med datorerna som jag så behåller de dragen för en Thinkpad men utvecklar designen.
W** serien är t.ex pianosvart på ovansidan av locket vilket jag antar är för att göra den mer tidsenlig. Och snyggt är det men inte lika praktiskt som tidigare då de hade gummerat locket. De använder även annan plast i chassit som är mer smidig eller vad man ska säga. Men som sagt dragen finns helt klart där när datorn är öppen, stängd ser du knappt att det är en TP. Men det är ju bara att se på bilindustrin där alla märken med tradition har några designdrag som de alltid har med till nästa modell men utvecklar designen (Volvos grill t.ex)...

Och som redan påpekats, X300 gör ju direkt att din "fetare och klumpigare" kommentar fallerar, även om vissa av deras modeller är klumpiga kan du inte generalisera...

Japp, visst är de så, tror många Thinkpad-kunder skulle bli skeptisk (bla jag!) om de lanserade en högblank vit variant utan trackpoint, med plastgångjärn och lampor som blinkar i takt med musiken :). Ska man vara petig så är de dock SL-serien som har högblanka lock, W-serien är bara en värre variant (skärm+graffekort) av T-serien som är deras främst business-serie.

Permalänk
Medlem

öum.. ska lenvo datorer vara tåliga på något sätt? fanns ju endel filmer på youtube, spec den som nån länka :O...
Dom är ganska fula när dom e öppna men annars ganska clean design tkr jag.. dock är den som jag har väldigt, "glappig" lr vad man ska säga, sitter inte riktigt ihop på vissa ställen..

http://web.comhem.se/wxd/swec/tripple-screen-laptop.jpg

Ja dendära lär man ju ha skottkärra för att ta med sig, fast det så ju ut som man kunde "packa" ihop den till en väska

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
Japp, visst är de så, tror många Thinkpad-kunder skulle bli skeptisk (bla jag!) om de lanserade en högblank vit variant utan trackpoint, med plastgångjärn och lampor som blinkar i takt med musiken :). Ska man vara petig så är de dock SL-serien som har högblanka lock, W-serien är bara en värre variant (skärm+graffekort) av T-serien som är deras främst business-serie.

Tack, tänkte SL skrev W
Och ja jag hoppas de inte glider ifrån deras tradition allt för mycket, bra att de utvecklar så de länge inte tappar i kvalitet...

Permalänk
Medlem

ser ju ut att vara en riktigt trevlig arbetshäst det där, kan nog tänka mig att dom allra flesta som reser och bor mkt på hotell och utför mkt jobb på resande fot ser en hel del nytta med den där. 2 skärmar är ju trots allt bekvämt ur många synpunkter. På hotell osv är strömtillförsel inget riktigt problem heller.

Ingen maskin man släpar med sig på fiket för att göra nåt smått på men det är nog inte tanken med den heller.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

Jävligt mustig idé Personligen tycker jag dock att Apple tribook-konceptet är ett strå vassare Och jag är ingen mac-användare eller mac-fantast ;P

http://dvice.com/archives/2008/12/apple_tribook_n.php

Permalänk
Medlem

O fan det kan ju vara nått.. Men den stora frågan är hur det kommer funka..=)

Visa signatur

________________________________________________________
Dator: Alienware M17X10
Processor: Intel Core i5, RAM: 4 Gig, Grafik: ATI Radeon HD 4870 1Gig, Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Avstängd

Allt under 10kg är bärbart, har man problem med det så bör man kolla sin kost och hälsa.

*bort*

Inte det uttrycket tack // SWE|OggE

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Kanske någon finner användning för dylikt ?

Jag tycker väl att iden är bra men hur praktisk är den
hela datorn blir ju klumpig så att kalla den för bärbar ?

Snarare släpbar, håller med de andra om att lenovo´s design är trist
typ tidlös kollar man på en dell xps så är det ju typ en ferrari i jämförelse

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Det finns två sorters laptopanvändare. Dom som använt Thinkpads och vet vad det innebär och följaktligen älskar sin padda och dom som aldrig suttit vid en och har en massa kommentarer kring deras design.

Thinkpads är konstruerade med ergonomi som ett av prioriteringsmålen. Den är helt överlägsen. Då ändrar man inte på det hur som helst. Det måste bli bättre och dom ligger mycket nära det perfekta av vad som går att åstadkomma idag. Att dom sen är byggda som stridsvagnar med magnesiumchassi etc vilket gör att dom tål nästintill hur mycket stryk som helst är ytterligare en sak som gör att dess ägare älskare dom.

Den där burken är ju riktad till ett par yrkesgrupper, fotografer och caddare ute i fält, båda har nytta av en "sämre" sidoskärm där dom kan ha verktygen. Det gör oxå att dom kan ta betalt för den och då är syftet uppnått för Lenovo. Sen har Lenovo maskiner för dom som vill ha ultraportabla, vanliga laptops, desktopreplacement så att säga att dom bara blir fetare och fetare är att tala om hur okunnig man själv är om Lenovos bärbara sortiment.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karaff
Trotts att jag är Thinkpad fanboy tänker jag inte försöka övertyga någon annan om hur bra de är, jag vet - förlust till dem som inte vet

Redigt grym desktop replacement iaf.

jo säger detsamma, enda felet med min thinkpad är att komponenterna börjar bli slöa.

ser ut som ny, känns som ny, använd som fan, 4 år gammal.

batteri håller 1.5 h, och det är 4 år gammalt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Det finns två sorters laptopanvändare. Dom som använt Thinkpads och vet vad det innebär och följaktligen älskar sin padda och dom som aldrig suttit vid en och har en massa kommentarer kring deras design.

Thinkpads är konstruerade med ergonomi som ett av prioriteringsmålen. Den är helt överlägsen. Då ändrar man inte på det hur som helst. Det måste bli bättre och dom ligger mycket nära det perfekta av vad som går att åstadkomma idag. Att dom sen är byggda som stridsvagnar med magnesiumchassi etc vilket gör att dom tål nästintill hur mycket stryk som helst är ytterligare en sak som gör att dess ägare älskare dom.

Den där burken är ju riktad till ett par yrkesgrupper, fotografer och caddare ute i fält, båda har nytta av en "sämre" sidoskärm där dom kan ha verktygen. Det gör oxå att dom kan ta betalt för den och då är syftet uppnått för Lenovo. Sen har Lenovo maskiner för dom som vill ha ultraportabla, vanliga laptops, desktopreplacement så att säga att dom bara blir fetare och fetare är att tala om hur okunnig man själv är om Lenovos bärbara sortiment.

Mangesiumchassin?

Magnesium använjds ju visserligen i motorblock men aldrig för sig självt utan med aliminium runt om. Ända redigt bra med magnesium är vickten annars är det ju inte ens lika hålbart som aluminium. Det är förbaskat oädelt så tål inte några syror eller vatten nåt vidare utan nån form av behandling. Ren magnesium och syre är ju som sagt igen höjdare.

Svårt å se vad magnesium skulle göra bättre än säg aluminium chassin i form av hållbarhet eller kolfiberchassi som är starkare och lättare än båda.

Men kanske lite of topic.

Sedan tänker jag inte gå in på någon ndiskution om denna laptop är använd bar eller ej då det säkert fins en målkrupp. Vet inte om en fotograf behöver en quad processor osv eller om dom bara är otåliga.

Oavset tycker jag 5Kg för en bärbar dator är mycket. En sak å släpa på det i 10 minuter men testa 25-30 minuter att ha den i näven. Axelrem hjälper ju en del men för eller senare får man ont i dom med. Inte pga av att folk är otränade utan att många inte dagligen släpar saker på axlarna.

3kg nåt väger min gammla relik och tycker det är på gränsen till vad den bärbar ska väga. Efter det får dom skicka med hjul och koppel för då är det släpbart.