Prince of Persia, förstår inte :S

Permalänk
Medlem

Prince of Persia, förstår inte :S

Hej sweclockers

Jo jag behöver hjälp med spelet Prince of persia!

Jag har fasnat här : http://www.speedyshare.com/812827792.html

Och jag förstår inte hur jag ska kommer till henne, har försökt i flera veckor :S as konstigt fattar ingenting :S

Så snälla hjälp mig, beskriv hur man kommer upp dit eller ni kanske vet nån sida som ger tips och vissar hur man gör

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_beast*
Har du provat www.gamefaqs.com ?

aa gjorde de nu, men tyckte inte de fanns nån direkt hjälp där :/

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte ihåg riktigt hur det såg ut men gissar att du ska vända dig om för att hitta rätt.
Ta dig upp på den högre nivån, och ta dig runt där uppe tills du kommer fram till stället där hon står.

Ser ut på dumpskottet som att du bör ta dig runt medsols där uppe.

Edit: Gissar nått sånt här:

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Jag kommer inte ihåg riktigt hur det såg ut men gissar att du ska vända dig om för att hitta rätt.
Ta dig upp på den högre nivån, och ta dig runt där uppe tills du kommer fram till stället där hon står.

Ser ut på dumpskottet som att du bör ta dig runt medsols där uppe.

Edit: Gissar nått sånt här: http://img61.imageshack.us/img61/2144/gissningmh4.th.jpg

Jag har faktist provat de där några gånger men de verkar inte vara så man ska göra :/ sen är de ju en påle som står upp på ett ställe där ine och om man kommer upp på den kan man ta sig till henne. Men de är en illusion så man ramlar bara ner :/

De här är ett av dom svåraste spelen jag har lirat tror jag :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe33
Jag har faktist provat de där några gånger men de verkar inte vara så man ska göra :/ sen är de ju en påle som står upp på ett ställe där ine och om man kommer upp på den kan man ta sig till henne. Men de är en illusion så man ramlar bara ner :/

De här är ett av dom svåraste spelen jag har lirat tror jag :S

Det finns ingenstans där du kan hoppa och Elika kan rädda dig vidare då?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Det finns ingenstans där du kan hoppa och Elika kan rädda dig vidare då?

Ja precis, du vet att om man trycker på e så kommer Elika och kastar en vidare? Antagligen så du ska göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sneth
Ja precis, du vet att om man trycker på e så kommer Elika och kastar en vidare? Antagligen så du ska göra.

Nej de går inte att ta hjälp av henne :/ man ska ju till hon den där bossen för att hon typ har fängslat elika

Permalänk

Om du kollar till höger i bilden som finns upplagd i mitten av banan. Du ska ta den högra vägen från där du står just nu. Ser du den lutande backen längst till höger? Där kommer du att landa, för att sedan hoppa vidare till kanten, och sedan upp dit bossen står.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

Det var några veckor sen jag klarade spelet. Men om jag inte mins fel så är där 2 ställen som man kan hoppa upp på och dessa ledar till 2 punkter där hon spawnar. Det du ska göra är att hoppa upp på den sidan där hon är och sen slå på henne så kommer hon spawna på nästa, och så gör du samma där. Detta leder till att hon spawnar i mitten(om jag inte mins fel) och så börjar fighten. (Har dock inte detta 100 % i minnet så kan vara fler omgångar med samma sak, dvs slå på hennes illusion tills hon startar fighten).

Dock så mins jag att på ett ställe så fick jag typ "skruva" mig runt till henne. Svårt att förklara men hon stod på andra sidan väggen och jag kunde inte nå henne på annat sätt än att hoppa ut för stupet och skruva mig in till där hon stod, vet inte hur jag ska förklara det på ett bättre sätt. ;D

Permalänk

På den runda "plattformen" där Elika står går det ut träpålar från själva "plattformen" som man kan springa och hoppa ifrån testa dom så ska du se att du tillslut kommer fram.
Till vänster nu första gången och hoppa sedan som evil penguin ritade med rött.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3, PSU: Fractal DesignNewton R2 800W,
Moderkort: AsRock Z68 Extreme3 Gen 3, CPU: Intel® Core i5-2500K, (Noctua NH-U9B SE2)
GPU: Powercolor GeForce GTX 680 2GB Reference,
RAM: Corsair VENGANCE DDR3 16GB, HDD: Samsung SSD 830 Series
Ljudkort: Asus xonar Essence STX, Högtalare: Coirsair SP2500 Lurar: Denon AH D600

Permalänk
Medlem

Det finns en väg medsols och om jag inte minns fel så rakt över från den finns en som tar dig motsols. Bara prova båda så märker du vilken som är rätt.

Som vanligt skall man nå henne tre gånger innan man får fightas på riktigt

Permalänk
Medlem

Det finns en påle du klättrar upp på. Sen är det klart. Följ bara vägen. Jag klarade precis det där. Inga konstigheter.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|