Permalänk
Medlem

Trasig processor?

Hej, jag köpte ett nytt moderkort, processor och ram minnen. Jag satt ihop allt och test körde med ett äldre grafikkort och en IDE hårddisk. Det funkade flytande tills när jag råka komma åt hårddisken så att datorn slockna. Efter det så startade jag om den men det hände ingen till förutom att fläktarna snurra. Jag starta om flera gången och tryckte lite på vissa komponenter och kablar, men de funkade ej. Jag testad med ett annat nät agregat. Och då funkade det helt plötsligt. Så jag bytte tillbaka till det andra nät agget och körde igång och det funkade. Men då kom texten "operativ systemet kan ej startas" och då stängde jag av den och försökte sätta i CDn på samma kabel som hårddisken. Men då fick jag samma problem som förut att datorn startar men inget visas på skärmen. Så jag tog ur processorn och titta om det var något fel, men jag hittade inget. Men när jag skulle sätta tillbaka den i sin socket så gick den inte riktigt i, så dum som jag var så pressade jag i den. Men det hände forfarande ingenting, bara svart på skärmen. Efter många om starter så fick jag igång den så jag installerade om windows och drivrutiner. Sedan så stängde jag av och slog av ström knappen och sov. Dagen efter när jag vaknade så visade skärmen bara svart. Så jag har inte fått igång den sedan dess och nu när jag tittade på processorn så var ett stifft böjt, så jag böjde tillbaka och stifftet gick av Men jag stoppade tillbaka processorn och prov körde. Men det hände forfarande inget. Processorn blev iaf varm. Men det ända fel som jag skulle kunna tänka mig är att det är jord fel. Men jag vet inte vad som ska jordas. Det är inget fel på grafikkortet har jag konstaterat för jag har provkört det med ett annat kort.

Nya komponenterna:
Amd x2 6000+
Asus M2A-MX
Corsair

Gamla:
Maxtor 200gb
Geforce 6500

Visa signatur

hmm

Permalänk

Ja du, det stiftet som bröts av används säkert inte så det är nog inte därför den inte fungerar....

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

ok skönt att höra

Visa signatur

hmm