Permalänk
Medlem

GTA IV problem!

Tänkte höra om någon haft detta problem eller vet något svar om det. Det är en kompis som har det här felet och har skrivit det här till Rockstar support därför är det på engelska.

ok , i have had a several problems when i try to launch Gta IV. I don't know why. when I run gta IV a black DOS command box comes up for a split second and the game doesnt start at all! what is happening!? I'm really desperate , and i bought the game from Steam. I have installed the game correctly and i have rebooted my computer several times. And i reinstalled my windows and reinstalled GTA IV.

Alltså han då han startar det får han bara fram en svar DOS kommando ruta i mindre än 1 sekund sen försvinner den.
Han har Service Pack 3 och netframework 3.5 osv

Någon som har nån ide ?

Tack på förhand:)

Permalänk
Medlem

Jag har ingen lösning på problemet, men att försöka spela GTA IV på PC är bara slöseri med tid. Det är verkligen tidernas sämst optimerade spel.

Min dator, som jag skulle säga är helt ok (e6600 @ 3,3 / 6gb ram / 4870X2) klarar inte av att köra spelet på absolut lägsta i allt. Avarage FPS kanske är typ 10, blåskärmar, låsning av datorn, kraschar till skrivbordet etc.

Supporten kommer be dig att installera ungefär halva internet, men helt ärligt, det kommer inte hjälpa dig, eller rättare sagt din vän.

Sad but true.

Sidnot: Det kan vara att dom släppt någon patch, har inte testat spelet på ett bra tag, isf ignorera mitt cyniska svar.

Visa signatur

|| i7 5820K @ 4400Mhz || 32GB Corsair 2400Mhz CL14 || Gigabyte RTX 3080 Ti || X99 SLI PLUS || Samsung 850 EVO 500GB || Acer Predator XB271HU G-Sync IPS || W10 64bit ||

Permalänk
Medlem

Okej , Han fick just till det behövdes bara installera om ett program . Själv spelar jag på betydligt sämre dator än dig och flyter på bra tycker jag på nästan högsta grafik . Så förstår inte riktigt varför folk klagar ända jag kan klaga på är skuggorna som enligt rockstar kommer åtgärdas i nästa patch.

Permalänk

e5200@ 3.5 4870, 4g ram avg liger nånstans runt 40, kör så högt jag får i 1440x900

har haft det problemet med, en lan polare med, hans fixade sig självt, jag instalerade om spelet

gta 4 verkar ju helt klart vara lite spök likt

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Ni som spelar det, äter spelet fortfarande minne?
Jag hade problem med att köra det eftersom spelet efter en stund dog med resc10 errorn (out of video memory).

Visa signatur

Här är internet.

Permalänk
Medlem

resc10 out of memory??!?

tror jag fått det, och har 6GB minne!

men i aktivitetshanteraren så tar den med vista ca 3 - 3.5 GB.

kör på texture - medium
render - Very High
högsta upplösning.
utan lagg överhuvudtaget. men borde gå bättre.

Visa signatur

| Lian Li PC-B25 | Intel core i7 920 2.6GHz | XFX GeForce GTX 280 1GB | Corsair 6GB 1333MHz | Corsair TX750W PSU | Samsung 7200rpm 750GB | Samsung 7200rpm 1000GB | Creative X-Fi Soundblaster |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JDE
resc10 out of memory??!?

tror jag fått det, och har 6GB minne!

men i aktivitetshanteraren så tar den med vista ca 3 - 3.5 GB.

kör på texture - medium
render - Very High
högsta upplösning.
utan lagg överhuvudtaget. men borde gå bättre.

det är troligt vis inte ramminet,

har aldrig fåt det felet men när jag kör på röt så kan spelet bli segt efter ett tag, har bara 512mb

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Avstängd

det är väl grafikortminnent.

Permalänk
Medlem

Jag har GForce 8800 GTS, 3 gig ram osv.
Det har funkat utmärkt ända tills i förrgår. Jag gjorde ett uppdrag som slutade med en film. Nu har jag fått massor av svarta block/pluppar/rutor över hela spelet. Tittar jag en bit längre fram så ser jag allt tydligt, men där jag står är det kolsvart. Börjar jag gå så hänger skuggorna med.

Kör spelet på 600/800 och sätter datorn på samma upplösning innan uppstart.

Såhär ser det ut, hoppas jag får hjälp.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-GTAIV.JPG

Visa signatur

Kristerz ris

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av szander
Jag har GForce 8800 GTS, 3 gig ram osv.
Det har funkat utmärkt ända tills i förrgår. Jag gjorde ett uppdrag som slutade med en film. Nu har jag fått massor av svarta block/pluppar/rutor över hela spelet. Tittar jag en bit längre fram så ser jag allt tydligt, men där jag står är det kolsvart. Börjar jag gå så hänger skuggorna med.

Kör spelet på 600/800 och sätter datorn på samma upplösning innan uppstart.

Såhär ser det ut, hoppas jag får hjälp.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-GTAIV.JPG

GTAIV världens sämsta spel igenom alla tider,vad mer vill du veta?
På alla plattformar kan erkännas,PS3,XBOX360,PC osvidare är det nåt mer du vill veta som du inte kunde fått en träff på i google med minst 1 miljon träffar:))
för det är det sämst optimerade/kodade spelet i världen=rockstar ville bara spotta ut ett spel och leva på namnet,dom ville inte att nån skulle kunna spela det verkar det som:(
tyvärr,MvH albanen:))
Det känns nästan som att rockstar games har gått om EA i att förstöra spel och det är verkligen inget gott betyg,då kan rockstar lika gärna kursa direkt:((

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhakkaWhack
Jag har ingen lösning på problemet, men att försöka spela GTA IV på PC är bara slöseri med tid. Det är verkligen tidernas sämst optimerade spel.

Min dator, som jag skulle säga är helt ok (e6600 @ 3,3 / 6gb ram / 4870X2) klarar inte av att köra spelet på absolut lägsta i allt. Avarage FPS kanske är typ 10, blåskärmar, låsning av datorn, kraschar till skrivbordet etc.

Supporten kommer be dig att installera ungefär halva internet, men helt ärligt, det kommer inte hjälpa dig, eller rättare sagt din vän.

Sad but true.

Sidnot: Det kan vara att dom släppt någon patch, har inte testat spelet på ett bra tag, isf ignorera mitt cyniska svar.

ehh jag har en e8400, hd4850 1 gb. 4 gb ram. och jag kan spela allt på högsta förutom view distance som ligger på cirka 48