Permalänk
Medlem

Oidentifierat nätverk - Vista

Håller på att bli fullkomligt tokig.. Har min mammas nya bärbara dator hemma, kopplade in nätverkskablen och tänkte fixa lite grejer åt henne men då fungerar det inte. Först försöker den identifiera nätverket och sen står det bara oidentifierat nätverk. Någon som haft liknande problem? Jag är sjukt dåligt på sånt här men hur svårt kan det vara på en skala? Det är lixom en sladd och så ska det vara klart. Kan ju tillägga att jag har samma IP inställningar som på min stationära dator.

Visa signatur

Patienten är en 65-årig kvinna som ramlade och föll omkull ute på gatan. Fallet komplicerades av att en lastbil därefter körde över henne.

Permalänk
Medlem

Två datorer kan inte dela på samma ip i ett nätverk. (Om man inte använder VLAN, vilket jag inte tror du använder)

Visa signatur

i7 940 @ 3,5Ghz | Asus Rampage II extreme | 3x2gb 1600Mhz DDR3 | Radeon HD 4870 1Gb | 2Tb HDD | Cosmos 1000 | Windows 7

Permalänk
Medlem

Tilldela ett annat ip till den andra burken. Tex om den första burken har ip 192.168.1.1 så ge den andra datorn 192.168.1.2 detta förutsett att du kör en router dvs.

/R

Permalänk
Medlem

Kanske borde nämnt att min stationära inte var ikopplad.

Visa signatur

Patienten är en 65-årig kvinna som ramlade och föll omkull ute på gatan. Fallet komplicerades av att en lastbil därefter körde över henne.

Permalänk
Medlem

Det kan vara så att din dhcp server vägrar ge ut samma ip till en annan mac adress. (tills lease tiden går ut). Testa att byta till 192.168.1.2

Antar att du har ställt nätverksinställningarna statiskt.......

Visa signatur

i7 940 @ 3,5Ghz | Asus Rampage II extreme | 3x2gb 1600Mhz DDR3 | Radeon HD 4870 1Gb | 2Tb HDD | Cosmos 1000 | Windows 7

Permalänk
Medlem

Router eller ingen Router? Internetleverantör?

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]