GTA V Steam laddar inte ner spelet!

Permalänk
Medlem

GTA V Steam laddar inte ner spelet!

Hallå alla!

Jag har ett jätte problem som många andra i världen har verkar det som och det är att steam av nån anledning inte laddar ner spelet från deras server eller om man faktiskt lyckas med ner laddningen så håller den sig om ynka 10Kbits :/ men dit har man inte kommit än.

Steam kraschade av nån konstig anledning för igår och då var man tvungen att
installera om vissa spel som man fortfarande spelar och så ville man ju installera
GTA V men det gick inte. Står ju hela tiden på "Download starting eller så står
det på "Downloading 0%".

Har försökt att starta om Steam flera gånger och tagit bort alla filer och mappar
som har med spelet att göra som enligt nedan länk borde fixa problemet men
inget fixar det dock!

http://www.overclock.net/pc-games/434825-gta-iv-wont-install-...

Bara vill se till att ni ser att det handlar om ett köpt spel.

Har ni haft det problemet eller vet hur man fixar det? För jag vill verkligen spela men kan inte göra nåt åt det verkar det som :(.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

kan bero på att servern ligger nere eller överbelastad...prova igen om ett par timmar

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Tackar för svaret!

Efter många omstarter verkade det inte på nåt sätt eller vänta om tills deras server är lite mindre belastad:/. Så jag bärjade med att avinstallera steam och reinstallera igen och det an nån konstig anledning hjälpte:).

Det verkar som att det har löst sig om det inte får lust för sig att det händer igen när steam ballar ur än en gång till:D.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

En sak som jag lagt märke till är att ibland(?) verkar det göra skillnad att bara lämna Steam sådär som på ditt screenshot och att dessutom dubbelklicka på spelet som ännu inte är nedladdat (som för att starta det).
Då kommer det upp ett fönster med progressbar osv, och jag har en känsla av att nedladdningen på något vis prioriteras högre då.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Steam kraschade av nån konstig anledning för igår och då var man tvungen att
installera om vissa spel som man fortfarande spelar och så ville man ju installera
GTA V men det gick inte. Står ju hela tiden på "Download starting eller så står
det på "Downloading 0%".

oj oj oj, gta V(5) ? jävlar va haxar steam du verkar ha.

(ja jag fattar också att du skrev fel, men lite lustigt blev det)

Permalänk
Medlem

Hehe, steam är lite fucked up ibland, ibland vägrar den starta nedladdningar och andra gånger krockar dem, som om man installerar HL2 och CSS samtidigt går det rakt åt helvete varannan gång =/. Krånglar det så är det bara att spara hela steammappen ngnstans och installera om Steam. Så man slipper ladda ner alla spel på nytt.

steam <3

Och ja dubbelklickar man på spelet prioeiteras det först av allt och nedladdningen ska tvingas starta. Som om man spelar något prioriteras spelet man spelar.

Dem enda gångerna Steam har krånglat för mig är när jag har glömt att ta bort skitväggen (brandväggen).

Permalänk
Medlem

Bojkotta steam och deras jävla 1 euro = 1 dollar policy.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Re: GTA V Steam laddar inte ner spelet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Hallå alla!

Jag har ett jätte problem som många andra i världen har verkar det som och det är att steam av nån anledning inte laddar ner spelet från deras server eller om man faktiskt lyckas med ner laddningen så håller den sig om ynka 10Kbits :/ men dit har man inte kommit än.

Bara vill se till att ni ser att det handlar om ett köpt spel.
http://e.imagehost.org/0395/steam.jpg

Har ni haft det problemet eller vet hur man fixar det? För jag vill verkligen spela men kan inte göra nåt åt det verkar det som :(.

Trevligt litet skin du har..

var återfinns det och vad heter det ?

Permalänk
Medlem

Re: Re: GTA V Steam laddar inte ner spelet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Trevligt litet skin du har..

var återfinns det och vad heter det ?

Här har du theman Steam Vista

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Bojkotta steam och deras jävla 1 euro = 1 dollar policy.

+SEGT program, + krånglande servrar