Permalänk
Medlem

20-25-tusen-kronors-dator...

Hej

har kollat upp efter en ny dator. kan säga vad jag vill ha så får ni ge mig förslag. För att jag är för lat och det finns så många människor som kan det här bättre än mig...

Bara lådan(utan tangentbord/mus, skärm o dvs tillbehör...)
Vill ha det bästa för spel.
iCore processor.
Vill ha en SSD disk i.
Vattenkylning Zalman(CPU, GPU)
ATI grafikkort(helst dubbla GPU's).
Datorn ska vara så tyst som möjligt! inget väsen av sig.

vad jag har som ni kanske kan lägga till i paketet.
Nätaggregat Corsair 650W. tror den ska klara att driva systemet, inte att jag ska överklocka direkt i af...

BUDGETEN är mellan 20-25Kkr. Ska kosta där emellan men inte över 25!

LYCKA TILL

mvh

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk

Det finns nog inget som heter iCore (apple?), men däremot Core i7. Förmodar att det är det du menar?

Permalänk

Johan: Klart han menar. Eller, det är inte så klart, men jag gissar på det.

Permalänk
Inaktiv

Vattenkyla både CPU & GPU och sedan inte överklocka?

Permalänk

920, P6T, 6GB RAM, 4870X2, X-25, allt försvårt kan det inte vara iallafall.

Permalänk
Medlem

tack pontus. Vissa kan ju tydligen inte svara.

core i7 menar jag såklart...

SSD disken med bästa prestanda men behöver inte vara så stor. Något förslag?

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
tack pontus. Vissa kan ju tydligen inte svara.

core i7 menar jag såklart...

SSD disken med bästa prestanda men behöver inte vara så stor. Något förslag?

som pontus sa, intel x-25 är de bästa ssd-diskarna, dyra dock.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

ska man köra mlc eller slc?...slc är ju snabbare, men otroligt mkt dyrare...någon skillnad på dom i prestanda?

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Inaktiv

Jag hade väntat med SSD.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Jag hade väntat med SSD.

Jag också, hade jag haft lika mycket pengar som du skulle jag köpt en velociraptor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Jag hade väntat med SSD.

Varför vänta? Är de inge bra nu eller? (Ska snart köpa ny dator så funderar på ssd)

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C^W
Varför vänta? Är de inge bra nu eller? (Ska snart köpa ny dator så funderar på ssd)

EDIT: FÖ så finns de en tråd om liknande som skapades för nån dag sen bara, http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=83721...

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

Trådskaparen, skulle definitivt inte köpa SSD. Tekniken är underutvecklad och att det är överpris som satan på ssd diskar. Dessutom finns det något test på sweclockers någonstans, där det står att SSD inte lämpar sig som systemdiskar som dom är nu.

Samma test visade att om man vill ha snabbare start/avstängning, kommer inte ihåg hur det var i övrigt, så krävdes det att alla diskar i datorn var snabba, även fast systemet låg på V-raptorn.
Vilken upplösning har din skärm?

Groggan

Permalänk
Medlem

Hittade testet, väldig intressant läsning. Tack för tipset!
http://sweclockers.com/artikel/6082-ocz_ssd_ii_mot_wd_velocir...

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

Som puntus sade. Behöver du chassi och sånt med? isf kan jag rekomedera antec twelwe hundred sen vattenkylning om du inte ska klocka är väll lite öndödigt

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

tackar för alla inlägg blev datorn i sign:en!

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler