call of duty 4 server(pc)

Permalänk
Medlem

call of duty 4 server(pc)

när jag väljar att lägga upp e server så stängs spelet av och det kommer upp en "consol" som det står massa i och den värkar uppdatera sig också,

(detta är en liten del av det som står i "consolen")
-----------------------------------
Hitch warning: 9661 msec frame time
Resolving cod4master.activision.com
cod4master.activision.com resolved to 63.146.124.21:20810
Sending heartbeat to cod4master.activision.com
PunkBuster Server: pb_sv_GuidRelax = 7 (0 to 7)
Hitch warning: 3996 msec frame time
Resolving cod4master.activision.com
cod4master.activision.com resolved to 63.146.124.21:20800
Sending heartbeat to cod4master.activision.com

någon osm kan förklara hur man gör för att få upp en server ?

Visa signatur

| Amd X2 6000+ | Gigabyte GA-MA770-DS3 | 512MB/GDDR3 3650 Ati | 2GB Corsair DDR2 | 500GB Seagate | 500W Ace | XP Prof. SP2 |

Permalänk
Medlem

Du har fått upp en server när consolen kommar. Om du ska köra cod sen måste du starta det igen.

Permalänk
Medlem

när konsolen kommer upp, ligger servern uppe då ? oc hse nabra starta cod igen lr ?

Visa signatur

| Amd X2 6000+ | Gigabyte GA-MA770-DS3 | 512MB/GDDR3 3650 Ati | 2GB Corsair DDR2 | 500GB Seagate | 500W Ace | XP Prof. SP2 |

Permalänk
Medlem

Det är för att du väljer Dedicated när du startar servern, tar du "no" under detta val så kommer du direkt in på servern, men om du stänger ner CoD så stängs också servern..

Dedicated är alltså till för ifall du har en server dator och vill köra servern medans du gör något annat, eller om du bara vill ha en server uppe dygnet runt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Hejsan...Kan ni hjälpa mig med cod 4 ?

När jag startar en server kommer consolen upp, och sen när jag joinar har jag endast en lokal ip. Jag vill köra servern på internet,så att andra kan joina. jag väljer dedicated:internet och så får jag bara lokal ip, jag har försökt att skiva set net_ip xxx.xxx.xxx.xxx allstå min internet ip. men endå har jag lokal ip.varför ?

Permalänk
Medlem

om du är bakom en router så skriv istället din interna ip till server datorn på set net ip.
Så borde det fungera.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Var hittar jag mitt interna ip nummer jag har prövat skiva set net_ip 94.22.xxx.xxx

Permalänk
Medlem

det är lan ip'et till din server.
hittar du om du skriver antingen i 'kör' om du har windows på den,
cmd
ipconfig /showall

eller i linux:
ifconfig eth0

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04

Permalänk
Medlem

Var hittar jag mitt interna ip nummer jag har prövat skiva set net_ip 94.22.xxx.xxx

Permalänk
Medlem

jag får det inte att funka. Måste man inte konfigurera routern eller nåt. Jag har dynamisk ip, måste det vara statisk ? När jag startar server får jag ip 10.0.0.4:28960 . hur vet jag vad mitt DNS är ?

Permalänk
Medlem

när jag skriver set net_ip xx.xx.xxx.xxx kommer det net ip will be changed upon restaring. vad är det jag måste starta om ? spelet? cosolen ?

Permalänk
Medlem

har du öppnat portarna för COD4 servern i routern?
Om du gjort det så är det bara att följa instruktionerna ovan för att leta upp det interna ip'et.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej. Jag har inte öppnat portarna . Hur gör jag det? Min router är en A-link RR84AP

Permalänk
Medlem

Vilka portar måste jag öppna ?

Permalänk
Medlem

var exakt hittar jag min interna ip. Jag har skrivit ipconfig/ så kommer det

Anslutningsspecifika DNS-suffix:

ipv4-adress:10.0.0.4

Nätmask 255.255.255.xxx.x

Standard gateway: 10.0.x.x

Vilket är mitt interna IP ?

Permalänk
Medlem

http://www.whatismyip.com/ ditt externa ip

ditt interna ip är ipv4-adressen som ipconfig säger.

portarna för cod 4 är :
UDP 20800
UDP 20810
UDP 28960

tog inte lång tid att googla fram port informationen. försök hitta lite, och kolla bara inte på första sidan

hoppas det hjälpte iaf

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Hej. jag försökte öppna en port. så här ser min router ut. Ni kanske kan hjälpa mig vad jag ska skriva in. Här är en bild om hur det ser ut:

http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://portforward.com/...

Vad ska jag skriva ?

Permalänk
Medlem

Kan försöka hjälpa dig få upp en COD4 server när jag kommer hem (omkring 17:30 tror jag).

Vad jag förstått så vill du ha en dedikerad server som fungerar över internet. Kan skicka en config-fil där i princip allt är förberett så du bara behöver klicka på en genväg så allt startar.

Allt du behöver göra innan dess är att ta reda på ditt IP (inte LAn IPt) samt öppna den prot du vill använda (oftast 28960 men du kan ta en annan om du vill).

Har själv 2 egna COD servrar som är väldigt aktiva, snart 4st.

Permalänk
Medlem

min e-mail är jontenyq@hotmail.com. hur öppnar jag en port ?

Permalänk
Medlem

Hur öppnar jag en port. Jag har en a-link RR24AP.

Permalänk
Medlem

Här har du en guide som förklarar precis hur du ska göra. Kom ihåg att det ska vara port 28960

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/A-...

Permalänk
Medlem

jag har öppnat porten, har servern på Dedicated internet men den finns inte på internet där man hittar serverar utan bara lokalt:P hur gör jag nu då?