Permalänk
Medlem

Hitta low profile-minnen

Tänkte börja med ett nytt supertajt bygge, men minnena måste vara low profile för att det ska funka.

Det ska vara 2st 2GB-stickor. Har hittills använt 800MHz (vanlig storlek), men med en systembuss på 1067 så kanske det inte spelar så stor roll. Minnet används dock även av den inbyggda grafiken (GF 9300) så snabbare -> bättre.

De enda stickor jag hittat av den storleken är sjukt dyra (~500kr/GB). Såg en på Ebay för 10$ plus frakt, men det var bara en sticka.

Finns det jag söker där ute?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Tänkte börja med ett nytt supertajt bygge, men minnena måste vara low profile för att det ska funka.

Det ska vara 2st 2GB-stickor. Har hittills använt 800MHz (vanlig storlek), men med en systembuss på 1067 så kanske det inte spelar så stor roll. Minnet används dock även av den inbyggda grafiken (GF 9300) så snabbare -> bättre.

De enda stickor jag hittat av den storleken är sjukt dyra (~500kr/GB). Såg en på Ebay för 10$ plus frakt, men det var bara en sticka.

Finns det jag söker där ute?

-------------
Sök på KVR800D2N5/2G

Det är kingstons minnen, var dock noga med att kolla med butiken innan du beställer minnen att det är rätt pcb för det finns säkerligen kvar de äldre modellerna därute, säljer dessa varje dag där jag jobbar så därav har jag koll på det

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Kolla med netonnet, vet att dom hade Kingstone DDR2 800MHz 2GB low profile för ett tag sedan... inte enligt hemsidan (bilden visade fullstorlek) men i butiken var dom low profile!

Visa signatur

Q9300 @ 3,0 GHz | Scythe Ninja | MSI p35 neo2-fir | Crucial Ballistix 2x2GB PC6400 | EVGA GTX260 SC | Corsair VX550W | 1,1 TB lagring

Permalänk
Medlem

Varit bortrest men gick in på Netonnet idag. Och visst, alla Kingstons budget-minnen var low-profile. Tackar

PS: Helt sjukt vad billigt DDR2 är!

Permalänk
Medlem

Uppgraderar nu det supertajta bygget och behöver DDR3. Finns det billiga sådana i low profile? Det är 2GB-stickor som gäller.