60fps minde än vanligt i allt efter nya drivisar (win7)

Permalänk
Medlem

60fps minde än vanligt i allt efter nya drivisar (win7)

Först så tänkte jag posta denna tråd i Grafikkorts forumet men då jag fruktar att problemet ligger i mina drivrutiner och Win7 så postar jag den här istället.

Som dom flesta nog vet så släppte Nvidia (182.06 WHQL) för någon dag sedan, det är ju alltid kul med optimeringar tänkte jag men det finns troligen ingen win7 version ute än. Men till min stora förvåning så hoppade det upp en liten ruta i notification area som sade att det fanns en valfri uppdatering att hämta hem, nämligen nya Nvidia drivisar. Så jag drar hem dom, installerar, rebootar och sedan var det inte så mycket mer med det. Spelade inte så många krävande spel den kvällen (förutom WiC som flöt på som vanligt).
Idag startar jag datorn som vanligt och allt funkar som det brukar, bestämmer mig för att spela lite CoD4 och märker till min stora förvåning att det går i 30 fps lägre än vanligt. Oj tänker jag och kollar alla temps, nej dom är bra. Aja, men en reboot brukar ju fixa allt i windows. Nej nej, fortfarande bara 60fps. Startar Unreal Tournament 3, här har det gått ifrån att ligga i runt 90fps till vad som verkar som under 30! I Far Cry 2 har jag samma problem. Left 4 Dead med. WiC verkar dock vara oskatt...

Någon som har någon idé om varför detta händer? Jag har installerat om drivrutinerna och eftersom att man inte kan ladda ner gamla win7 drivisar manuellt (?) så kan jag ju inte prova att installera gamla. Mycket konstigt enligt mig.

Specs är ju i siggen.

Permalänk

Antagligen VSync aktiverat i inställningarna för grafikkortet.

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Antagligen VSync aktiverat i inställningarna för grafikkortet.

Jag vill inte låta otrevlig men det är ju rätt självklart att man inte har på VSync, jag har häller aldrig på shadows då det stör och gör lägre FPS.

Permalänk
Medlem

Nu är jag rätt säker på att det är GPUn. Jag provade att köra Quake 3 baserade Celestial Impact idag (ett utmärkt spel dessutom) och som vanligt med Q3 så hade jag ju superhög fps. Så länge jag inte satte på Glow Detail vilket enligt setting kräver en del av GPUn... Någon som vet hur man restorar gamla drivers i win7?