Vilket antivirus är bäst?

Permalänk
Medlem

Vilket antivirus är bäst?

Vill veta vilket antivirus som är bäst, med bäst menar jag:
-skyddar bra
-skannar bra
-bra brandvägg
-segar INTE ner datorn

Behöver inte vara gratis, men det är bara bra om det är det :)!

Permalänk
Medlem

Jag gillar AVG free. Det segar inte ner datorn (iaf inte min) och är gratis. Har inte märkt av något virus eller annat hot. AVG har inte Iheller meddelat.

Annars är det väl självklart att det man betalar för borde vara bättre.

Finns inget antivirus som skyddar mot allt. Finns de som skyddar mer och mindre.

(Bästa skyddet är att hålla sig borta från internet så mycket man kan och skumma sidor för att minska risken)

Permalänk
Medlem

Men AVG free kommer inte med en brandvägg, vad gör man åt det?

Permalänk
Medlem

ja har kört med Norton förut och de segade ner datorn rejält, har kompisar som kör med avast och panda och f-secure, men ja tycker själv bäst om Eset Nod32, scannar fort och tar lite resurser av datorn, deäldre va man tvungen att ta bort en del virus manuellt, men de nyaste ordnar sånt själv..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.3
ja har kört med Norton förut och de segade ner datorn rejält, har kompisar som kör med avast och panda och f-secure, men ja tycker själv bäst om Eset Nod32, scannar fort och tar lite resurser av datorn, deäldre va man tvungen att ta bort en del virus manuellt, men de nyaste ordnar sånt själv..

förut ja, vilken version?, version du testat "idag" ??

Undrar hur många trådar det finns om detta..

Permalänk
Medlem

Nod32, helt klart bäst särskilt om man spelar/gamar

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Ok, tack !

Permalänk
Medlem

Går nog inte en vecka utan en ny antivirustråd
Jag kör Avast!-antivirus på Vista 64-bitars. Funkar utan problem.

Permalänk
Avstängd

BitDefender och har hållit platsen sedan 2007

http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

§ 2.2 - Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad. Till reglerna >>