Elkontaktdator drar endast fem watt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av explosiv
Ja ett alternativ är ju att lägga in xserver och då fjärrstyra den via en annan dator. Fast det tar massa dyrbara procent av minne och processor. Så det mest logiska är att man kommer att styra den via någon sorts telnet eller SSH (Tänk msdos)

msdos <3

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

fitPC är mycket grymmare men dock dyrare.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Den här vill jag ha!

Perfekt som NAS med extern 2.5" disk till FLAC'sen.

Pallar den med att driva en 2.5" extern tro, kanske inte är så fett nätagg i den där..hehe.

Permalänk
Medlem

Riktigt cool. Blev väldigt överraskad av prestandan.

Permalänk
Medlem

Skärmen lär ju dra minst 10x mer ström än datorn ändå fast ja som server går det väl men då måste man köra med externa hårddiskar som behöver strömkontakt de också.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

2 st nätverksuttag och jag hade övervägt ett köp... men nu hade den bara ett så, tyvärr.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Har själv en NSLU2 i lägenheten som arbetar som NAS och musikspelare(repeater av ljudet som jag kör i tvrummet, behändligt vid tex fester;D). Det enda problemet med den är att den är lite svag i processor och i ramminne. Längtar tills denna dator släpps med kontakter för 240 volt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
2 st nätverksuttag och jag hade övervägt ett köp... men nu hade den bara ett så, tyvärr.

Usbdongle för nätverk kanske?

Permalänk

Är det 5 watt i när datorn är igång, eller 5watt i full load ?

Permalänk

Troligtvis i Idle.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

Nu blir iaf alla miljövänner här på SweC väldigt nöjda! Tyvärr kan man ju dock inte spela nått mer än typ tetris på den där, men vem behöver moderna spel när man har en dator som bara drar 5 Watt!?

Fin burk iaf :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Nja. känns rätt meningslös dator. kommer inte så så stort. plus att de kommer ju bli snodda med dirext dessutom ner i fickan och gå sin väg

Har du husvisning på daglig basis, eller umgås du med mycket löst folk? Tror inte det är ett problem för de flesta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Nu blir iaf alla miljövänner här på SweC väldigt nöjda! Tyvärr kan man ju dock inte spela nått mer än typ tetris på den där, men vem behöver moderna spel när man har en dator som bara drar 5 Watt!?

Fin burk iaf :]

Den är dock inte till för att spela. Ditt resonemang är ju riktigt uselt måste jag säga. Eller kör du samma trista på bilar/räserbilar osv också?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenta777
Den är dock inte till för att spela. Ditt resonemang är ju riktigt uselt måste jag säga. Eller kör du samma trista på bilar/räserbilar osv också?

tetris och pong klarar den nog

Permalänk
Medlem

Liten och nätt

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Bara jag som tänker väldigt många datorer i ett stort kluster?

Undra Vilken beräkningskapacitet man har med 50st sådana?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RasmusB
Bara jag som tänker väldigt många datorer i ett stort kluster?

Köp ett grafikkort istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Köp ett grafikkort istället

Nu ska vi inte vara sådana. Visst är det bra med grafikkort men tanken på ett större antal utav dessa i ett kluster är trevlig :P...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RasmusB
Nu ska vi inte vara sådana. Visst är det bra med grafikkort men tanken på ett större antal utav dessa i ett kluster är trevlig :P...

Visst kan prylar av den här typen ha användningsområden, men jag tvivlar på att man skulle vilja bygga kluster av dem. Att de inte drar så mycket ström beror förmodligen mer på att de är dåliga än att de är mer avancerade än andra, så om man vill uppnå det man är ute efter när man bygger kluster (ren beräkningskapacitet) är det förmodligen lämpligare att köpa ett par normala maskiner eller, om det är möjligt, ett grafikkort.

Permalänk
Medlem

Skulle vara helt underbart att ha något liknande som till exempel brandvägg/router.

Visa signatur

[Antec p182] - [Corsair 2x2GB pc8500] - [Intel E8400 @ 4ghz] - [GA-p35-DS3 rev 2.1] - [GeForce 8800gts 512mb] - [Samsung spinpoint F1 750GB] - [Corsair HX520W] - [+ random stuffs]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Den har ju ett USB uttag, så går att koppla en usb hårddisk dit.

Så sant, tänkte inte på det - mitt fel!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Klarar lätt att köra 10 fönster med Crysis samtidigt.
Crysis 2D - text baserat.

Permalänk

tis is teh future says Fluffmajster
eller:
The future is now-SNK

alla kan nog hålla med mig om att miniaturisering(gud vet hur det stavas men inte jag) är framtiden.

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RasmusB
Bara jag som tänker väldigt många datorer i ett stort kluster?

Undra Vilken beräkningskapacitet man har med 50st sådana?

Det lönar sig nog mer med en standard 1U rackserver då... den behöver dessutom bara 1 strömuttag.

Om man ska kommentera uformningen lite så vorde det bra om det satt en bit sladd och kontakt på den, istället för att man pluggar hela lådan rätt över ett vägguttag.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

usb-hubb och ett gäng externa diskar och man har en galen filserver. fett

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

Är det verkligen en vanlig debianinstallation då?
Hade varit kul att ha som webbserver. Synd bara att det känns som att sådana här datorer aldrig kommer ut i Sverige, och om den här skulle göra det så lär den kosta 2000:- och vara full med buggar.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Cool, bra pris

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Är det verkligen en vanlig debianinstallation då?
Hade varit kul att ha som webbserver. Synd bara att det känns som att sådana här datorer aldrig kommer ut i Sverige, och om den här skulle göra det så lär den kosta 2000:- och vara full med buggar.

Så bara för att den lanseras i Sverige så blir den buggig? Det kommer per automatik då eller

Jag tycker den verkar grym. En sån ska jag ha!

Permalänk
Medlem

Perfekt som web- och filserver! Kommer inhandlas så fort den kommer till våra breddgrader.

Permalänk
Avstängd

Väldigt intressant.
De planerar att göra en billigare variant också för $50 vilket är mycket bra.
Jag hoppas att de gör den mindre också.

Skulle var hur grymt som helst om de gjorde den mindre, billigare och med fler nätverks och USB portar.