Permalänk
Medlem

Phenom II-system - Missat något?

Har efter lite justeringar kommit fram till följande paket

Detta system kommer också att kompletteras med en OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 30GB när den kommit ut, men inet verkar inte saluföra några diskar från OCZ...

Något mer man behöver tänka på när man köper SSD, behövs någon 3,5" -> 2,5" adapter eller liknande?

De tre fläktarna är tänkta att ersätta de tre fläktar som medföljer P182. Vet att det finns plats för två till, men är det nödvändigt med fem 120mm om man inte ska "extremklocka"?

Finns det något bättre gamingheadset?

Visa signatur

Gigabyte MA790X-UD4 | AMD Phenom II 940 3,0 GHZ | 4*2048 MB Corsair XMS2 6400| ATI Radeon 4870 1 GB | Systemdisk: 60GB SSD OCZ Vertex 2 | Lagring: 640GB WD Green

Permalänk
Medlem

om du vill sälja dom 3 original fläktarna så hör av dig till mig !!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maqan
om du vill sälja dom 3 original fläktarna så hör av dig till mig !!!

Ska nog använda dem i min gamla burk

Fler synpunkter?

Visa signatur

Gigabyte MA790X-UD4 | AMD Phenom II 940 3,0 GHZ | 4*2048 MB Corsair XMS2 6400| ATI Radeon 4870 1 GB | Systemdisk: 60GB SSD OCZ Vertex 2 | Lagring: 640GB WD Green

Permalänk

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=83885...

Kolla detta innan du köper en WD GP. Om det stämmer vet man inte med nya diskar men läs på lite ändå.

Sen om det är INET du handlar från (kan inte se det härifrån) så glöm inte att välja "fri frakt sweclockers".

Annars ser det bra ut (bra val att byta ut fläktarna) men om du ska ha en 940 BE så kan du kosta på dig ett bättre grafikkort, är inte riktigt "jämvikt" emellan dem. Phenom II 920 och 4850x2/4870 1gb? Eller Phenom II 940BE och 4870x2 eller 4870CF?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=83885...

Kolla detta innan du köper en WD GP. Om det stämmer vet man inte med nya diskar men läs på lite ändå.

Sen om det är INET du handlar från (kan inte se det härifrån) så glöm inte att välja "fri frakt sweclockers".

Annars ser det bra ut (bra val att byta ut fläktarna) men om du ska ha en 940 BE så kan du kosta på dig ett bättre grafikkort, är inte riktigt "jämvikt" emellan dem. Phenom II 920 och 4850x2/4870 1gb? Eller Phenom II 940BE och 4870x2 eller 4870CF?

Tack, ska läsa igenom tråden. Kan ju alltid kika på andra diskar om det verkar vara problem, vill bara ha en tyst disk för lagring.

Just det, fraktfritt får jag inte glömma

Jag glömde skriva att jag kommer att köra detta på en 17" skärm, så grafikkortet borde väl duga tills jag byter skärm?

Visa signatur

Gigabyte MA790X-UD4 | AMD Phenom II 940 3,0 GHZ | 4*2048 MB Corsair XMS2 6400| ATI Radeon 4870 1 GB | Systemdisk: 60GB SSD OCZ Vertex 2 | Lagring: 640GB WD Green

Permalänk

Det kommer det att göra, lätt till ett kort sedan för att kunna köra på högre upplösningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andrew_Swe
Det kommer det att göra, lätt till ett kort sedan för att kunna köra på högre upplösningar

Justfan, har inte ens tänkt på att man kan köra crossfire sedan också

Känns som det är dags att dra iväg en beställning då

Visa signatur

Gigabyte MA790X-UD4 | AMD Phenom II 940 3,0 GHZ | 4*2048 MB Corsair XMS2 6400| ATI Radeon 4870 1 GB | Systemdisk: 60GB SSD OCZ Vertex 2 | Lagring: 640GB WD Green

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tower
Justfan, har inte ens tänkt på att man kan köra crossfire sedan också

Känns som det är dags att dra iväg en beställning då

Hade tänkt att beställa ett väldigt likt paket som du, men har en liten fråga som jag hoppas någon kan svara på. Det står under beskrivningen att moderkortet att den har en x16 och en x8 PCI Express-plats. Hur fungerar det? Kommer det ena kortet att gå segare än det andra om man kör CF, kommer båda korten att gå lite segare än sin maximala hastighet eller är det bara så Crossfire fungerar?

Tack på förhand!

Visa signatur

Jag skyller mitt namn på Sweclockers gamla tvång där man behövde vara medlem för att söka :(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Addilito
Hade tänkt att beställa ett väldigt likt paket som du, men har en liten fråga som jag hoppas någon kan svara på. Det står under beskrivningen att moderkortet att den har en x16 och en x8 PCI Express-plats. Hur fungerar det? Kommer det ena kortet att gå segare än det andra om man kör CF, kommer båda korten att gå lite segare än sin maximala hastighet eller är det bara så Crossfire fungerar?

Tack på förhand!

Skulle tippa på att det blir 8x för båda korten, varvid man tyvärr kommer att tappa en del prestanda.
Nu räcker ju faktiskt ändå ett HD4870 1gb / GTX 260 rätt långt, tror man kan spela de flesta spel med höga inställningar på en "24 skärm utan problem.........

Permalänk
Medlem

Det hade jag inte tänkt på alls faktiskt. Verkar dock inte finnas så många alternativ på inet, XFX MD-A72P-7509 ATX sAM2+ har 2 st PCIe 16x, men jag har ingen aning om ifall det är något att ha i övrigt. Fanns något ASUS också med 4 st 16x, men det låg prismässigt på drygt 2000 kr.

Tror nog har nöjer mig med det kort jag blivit rekommenderad

Visa signatur

Gigabyte MA790X-UD4 | AMD Phenom II 940 3,0 GHZ | 4*2048 MB Corsair XMS2 6400| ATI Radeon 4870 1 GB | Systemdisk: 60GB SSD OCZ Vertex 2 | Lagring: 640GB WD Green

Permalänk
Medlem

Nu har jag beställt
Så gött det ska bli att kunna öppna utforskaren utan att det tar 10 sekunder innan man ser alla diskar

Visa signatur

Gigabyte MA790X-UD4 | AMD Phenom II 940 3,0 GHZ | 4*2048 MB Corsair XMS2 6400| ATI Radeon 4870 1 GB | Systemdisk: 60GB SSD OCZ Vertex 2 | Lagring: 640GB WD Green