Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Silent hill

Hej

Vart sugen på att spela Silent Hill (PC) , undrar kan man börja på silent hill 4 eller måste man köra från ettan för att inte tappa storyn ?

Läste att åtminstone 3:an var anpassad för gamepad och inte mus ?
Hur är det med ettan och tvåan ?

/natal

Visa signatur

ASUS ROG Z270H | i7-6700K | 16GB Corsair LPX RED 3200MHZ| Samsung 960 EVO 250GB M2, Crucial MX300 525GB, WD XL 2TB | EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Hybrid Cooling | Fractal Design C | Corsair HX 520W | Cooler Master Evo 212 | Asus Xonar DX | Audioengine A5 | Kingston HyperX Cloud | HUAWEI MateView GT 34

Permalänk
Medlem

jag har inte spelat 4:an (mer än ett demo) men jag är ganska säker på att handlingen är självstående så nog kan du början med 4:an.

Men SH4 har inte precis fått bra kritik så vill du verkligen uppleva SH är det del 1-3 som gäller.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Jag har spelat igenom SH 2,3,4 och har precis börjat med 5:an, storyn i de olika spelen hänger inte ihop på något sätt utan det är olika huvudpersoner och olika "världar" i alla spelen.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Avstängd

Börja med ettan om du ska spela alla spelen, t ex om du börjar med tvåan så är inte ettan bättre på något sätt.

Sen är väl alla Silent hill anpassade för spelande med gamepad, jag skulle inte tänka mig spela dom spelen med mus och tangentbord, samma med Resident Evil, Dino Crisis

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Spelen hänger inte ihop vad jag har märkt iaf.
Senaste spelet som jag spelade var Silent Hill 3, och själv tyckte jag att det funkade riktigt bra med mus och tangentbord. Men det är ju jag det

Permalänk
Medlem

Jag hade inte haft nånting emot att spela med mus i femman (har det till PS3), åtminstone inte när man skjuter med pistolen. Där blir det first person shooter, inte autotarget som i de andra spelen.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Jag har spelat igenom SH 2,3,4 och har precis börjat med 5:an, storyn i de olika spelen hänger inte ihop på något sätt utan det är olika huvudpersoner och olika "världar" i alla spelen.

Silent hill 1 och 3 så hänger storyn ihop. 2, 4 och origins är mer fristående. Har inte provat 5an än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Silent hill 1 och 3 så hänger storyn ihop. 2, 4 och origins är mer fristående. Har inte provat 5an än.

Ok, ettan har jag som sagt inte spelat, det är väl till gamla Playstation och har riktigt kass grafik.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte man ska undvika sh1 för att det är till ps1, jag tycker faktiskt mest om 1 & 2, lite 3 kanske men sedan börjar det tappa stilen, 5 har jag inte testat än. Sen tycker jag att alla sh bör köras med handkontroll, dock har dom gjort om lite i 4 då man kan ha 1st person view på vissa ställen men man klarar sig nog med handkontroll ändå...

Ni som vart med från början, tycker ni sh5 är något att ha? eller kanske bryter det själva silent hill serien?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Jag tycker inte man ska undvika sh1 för att det är till ps1, jag tycker faktiskt mest om 1 & 2, lite 3 kanske men sedan börjar det tappa stilen, 5 har jag inte testat än. Sen tycker jag att alla sh bör köras med handkontroll, dock har dom gjort om lite i 4 då man kan ha 1st person view på vissa ställen men man klarar sig nog med handkontroll ändå...

Ni som vart med från början, tycker ni sh5 är något att ha? eller kanske bryter det själva silent hill serien?

5:an är mer silent hill än vad 4:an var... dock så spelade jag inte 4:an mer än ett par minuter innan spelet flög ner i källaren.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Inaktiv

Jag spela bara 2,3,4an och tyckte alla dom var bra.. 2:an tycker jag särskilt mycket om.. Nu är man inne på 5:an men har inte riktigt kommit in i det än.. Jag gilla pusslen och den mystiska storyn, men hitills har det varit kasst med det..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Netjamo
Jag spela bara 2,3,4an och tyckte alla dom var bra.. 2:an tycker jag särskilt mycket om.. Nu är man inne på 5:an men har inte riktigt kommit in i det än.. Jag gilla pusslen och den mystiska storyn, men hitills har det varit kasst med det..

Skaffa ps1 & sh1 också då :), emulatorer sabbar grafiken ännu mer, iaf de jag testat...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Börja med ettan om du ska spela alla spelen, t ex om du börjar med tvåan så är inte ettan bättre på något sätt.

Sen är väl alla Silent hill anpassade för spelande med gamepad, jag skulle inte tänka mig spela dom spelen med mus och tangentbord, samma med Resident Evil, Dino Crisis

Precis.
Spel som Resident Evil, Metal Gear, Silent Hill skall spelas på konsoll men spel som Cod och BF skall spelas på dator!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510