Scythe ultra kaze fan 120mm 3000rpm ljudnivå?

Permalänk
Medlem

Scythe ultra kaze fan 120mm 3000rpm ljudnivå?

Att en sån här fläkt flyttar mkt luft och kyler bra ahr jag förstått, men blir man galen av ljudnivån? tänkte investera i en sån fast vill inte riktigt ha en helikopter. Om ni har några andra tips på bra fläktar som inte låter lika mkt så tar jag gärna emot det också.

Scythe kaze:

https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/scyth...

Permalänk
Avstängd

Du kommer nog ångra dig rätt snabbt om du inte har en fläktkontroll. Själv tycker jag att en 120mm fläkt vid 1600rpm låter som en dammsugare.
Skall du ha fläktar till chassie eller till en kylare?

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Jag ska ha en 120mm fläkt till sidan på min antec 300. Själva chassit är ju ganska dåligt med tanke på ljudnivåerna, mkt vibrationer och originalfläktarna låter en hel del.

Jag har ati radeon 4870 x2 grafikkort precis vid fläktgallret på sidan, å det där grafikkortet blir bra varmt så jag tänkte kötta på med nånting på sidan för att kyla nån grad.

När jag ändå är i farten, finns det nån typ av passiv kylare som passar till mitt grafikkort?

Permalänk

Du kommer garanterat att bli galen av att ha en sådan i ett chassi. Jag har två som evakuerar luft från förrådsutrymmet där datorerna står (de har ett högt statiskt tryck och är i alla fall tystare en badrumsfläktar med samma flöde), men ingenting i hela världen skulle få mig att vara i samma rum som datorn om den har en sådan i ett chassi.

Den är tjockare än en vanlig också (vilket ger det höga statiska trycket), så den är ofta trasslig att montera.

Permalänk
Medlem

har 3st sånna i min speldator, på fullt varvtal låter dom ganska brutalt 46db styck. På lägre varvtal har jag märkt att dom tickar rätt högljutt vilket är ganska irriterande. Men vill du ha fläktar som flyttar riktigt mycket luft rekomenderar jag dom starkt!

Permalänk

Själv har jag bara Fractal Design fläktar. Flyttar mycket luft i förhållande till ljudnivån tycker jag. Dom är iaf tysta.