Permalänk
Medlem

12600 3dMark06

Blir galen på dessa poäng på 3Dmark, jag ligger på så lågt som 12600 med min dator har sätt fler som är upp i över 14000 med samma setup , Vad kan det bero på?

Sen förstår jag mig inte på hur en Dualcore kan få mer poäng än en Quad?

Självklart är allt uppdaterat.

CPU : Q8200 @ 2,3 Ghz
Moderkort : MSI P7N SLI-FI nForce-750i
Grafikkort : XFX 9800GTX+
Minne: 4 gig Kingston ValueR. DDR2 PC6400
PSU : Corsair 650W

Permalänk
Medlem

Sluta jaga poäng, det blir en sjukdom.

Och nej, du kan inte jämföra Ditt system oavsett om folk har samma. Det skiljer till så lite som en lödning på moderkortet i prestanda.

Alla system presterar olika, spelar ingen roll om det är exakt samma tillverkare & produkter, det finns alltid skillnader.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Speeds_: Det är nog din processor som flaskhalsar. Testa höja klockhastigheten till 2.8 ghz så lär du hamna runt 14k.
Överklockning är din vän

Amstaff: Sjukdom eller inte men jävligt skoj är det att jaga poäng i bechmarks och "beefa" med andra system.

Visa signatur

//ATI Radeon Powercolor Hd4870 1Gb /
Intel C2D e8500 @ 4167 Mhz / Lappad TRUE+Noctua / Crucial pc-8500 2x2Gb /
Asus P5Q / Corsair 650W // 3dMark06: 16111 Poäng

Permalänk
Avstängd

See signatur.
Min E44@3ghz och båda korten stock-klock ger 12.5k

Visa signatur

Orkar inte med folk som inte kan hålla en konversation på vuxennivå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigSyke
Speeds_: Det är nog din processor som flaskhalsar. Testa höja klockhastigheten till 2.8 ghz så lär du hamna runt 14k.
Överklockning är din vän

Amstaff: Sjukdom eller inte men jävligt skoj är det att jaga poäng i bechmarks och "beefa" med andra system.

Okej, forstod att det var där det satt, problemet är att mitt moderkort vill inte hjälpa mig med det, har inte fått det att funka på något vis än , hur jag än gör blir det samma fel. Jag ställer inte allt i Bios, den startar bra och jag ser i början vid startup vad frekvensen ligger på, sen när windows laddat klart finns det inget där, allt är som från början.. :/