Sociala saker att göra i Linköping?

Permalänk
Medlem

Sociala saker att göra i Linköping?

Är arbetslös å sitter bara hemma vid PCn så behöver komma ut mer men vet inte vad jag ska göra. Ge förslag på sociala saker som finns att göra i Linköping, enda kravet är att det måste vara gratis eller extremt billigt för har knappt nå pengar. Kan vara allt ifrån forum-medlemmar som träffas å lirar lite spel tillsammans till konstgrupper där folk målar tavlor. Har verkligen noll koll på vad som finns för dels har jag inte bott länge i Linköping och dels så har jag mest suttit hemma vid datorn.

Så om ni har några erfarenheter ifrån IRL så dela gärna med er borde väl finnas nått liknande internetforum fast IRL tycker man, var väl så folk gjorde innan internet fanns

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid utöva den speciella konsten "Social terrorism" ...
det kan exempelvis vara att sätta sig bredvid någon på bussen när det finns en massa lediga säten... Eller att prata med folk när man åker hiss är ett annat exempel.

Endast fantasin sätter begräsningar. Lycka till!

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Eller att prata med folk när man åker hiss är ett annat exempel.

Är det verkligen lagligt i sverige?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jckssn
Är det verkligen lagligt i sverige?

Är det lagligt är det ju inte spännande nog.

Mitt förslag är att klunla, det är både billigt, gratis, socialt och gott.
Chans till jobb kan det ge också.
Jobba kan vara socialt, men ibland t.o.m. jobbigare än att klluna.
Har du sökt jobb som socialtant, socialpedal eller socialt massantafsad?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Alakai, menar du kunlal?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Ett hett tips är att söka jobb. På jobbet kan man ofta träffa folk som är roliga att vara med. Och inte nog med att det är gratis, du tjänar faktiskt pengar.

Annars rekommenderar jag en löprunda i Vidingsjö, eller åka ut till Bergs slussar.

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem

Sökt massor med jobb men inte fått något. Springa är inte speciellt socialt heller.

klluna, kunlal? Om ni menar vad jag tror ni menar så är det inte precis något som man får göra bara sådär, brukar krävas lite socialt umgänge först. Men borde väl finnas några klubbar där man kan träffa folk eller är alla online nu för tiden? Å med klubbar menar jag inte diskoklubar å sånt utan vanliga gammeldagsklubbar som drama-klubb, chack-klubb, bok-klubb m.m. Behöver träffa folk å utöka mitt kontaktnät om jag ska ha chans å få jobb men framför allt behöver jag mer anledning å komma utanför lägenheten hehe.

Eller är ni lika mycket datornörd-stereotyper ni?

sätta sig bredvid nån på bussen om det inte är minst 110 % nödvändigt trodde jag var belagt med dödsstraff minst.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Ska jag komma med något vettigt tips är det att gå med i en förening eller börja med en sport.
Har du någon hobby? Kolla om det finns någon förening som pysslar med samma sak. Finns kanske en foto-klubb eller en Bridge-klubb.
What ever floats your boat så att säga.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Hedersmedlem

Givetvis finns det en bridgeklubb: Filbyter bridge

Permalänk
Medlem

Gå på hockey, där kan du ju träffa några tusen andra människor!

Permalänk
Hedersmedlem

Fallskärmsfolk är extremt trevliga.. leta dig till linköpins fallskärmsklubb och säg att du är intresserad att börja och ville titta lite. Du får säkerligen hänga där och ha trevligt.

Är du äventyrlig varnar jag dock för att fastna för fallskärmshoppning. Det är väldigt dyrt och svårt att ta sig ur.

Nee, nån klubb är alltid bra att gå med i.

Permalänk
Medlem

Problemet är just att jag inte har pengar så hockey och sånt är out of the question. Har ingen hobby förutom möjligen mecka med datorer. SPelade Magic: The Gathering för några år sen dock å sporter har jag testat många men aldrig fastnat för nån...

Vet inte vad det finns för föreingar, försökt googla runt lite men bara hittat sporter. Kan lista mina intressen så kanske ni kan ge förslag.

Historia
Sci-Fi
Datorer
TV-spel
Anime
Musik (kan dock inte spela själv)

Vad jag kommer på just nu.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Börja träna ju-jutsu i Ryd, då lär du få kompisar!

Visa signatur

Losers always whining about doing there best, winners go home and fuck the promqueen

Permalänk
Medlem

Lär dig skjuta, träffa kompisar sa någon smart kille.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Lär dig skjuta, träffa kompisar sa någon smart kille.

Kretschmer?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Börja plugga ?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Gå ut och ställ dig naken på stan. Någon intressant människa borde du ju stöta på.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90