Modulärt eller inte Modulärt?

Permalänk
Medlem

Modulärt eller inte Modulärt?

Hej sitter och planerar ett litet inköp av nätdel

Läste i "Köparens guide till nätaggregat" att vissa påstår att strömkvalitén negativt av avtagbara kablar hit och dit. Låter ju rimligt att man förlorar styrka och kvalité som med många andra skarvar osv.

Någon som vet något/kan något??? helst inga "jag tror" det gör vi i kyrkan/moskén what ever.....

Och ni som har modulära nätdelar har ni upplevt glapp i kontakterna??? Vill främst höra från er som har Corsair, eftersom det lutar mot ett sådan:)

Tackar för bra svar på förhand

Visa signatur

det man inte ser det lider man inte av , för det mesta :P

Permalänk
Hedersmedlem

Finns modeller där det är modulärt till skitsakerna så att säga (molex, sata osv eller extra komponenter typ 2:a, 3:e grafikkort osv) medan fasta kablar till viktigare komponenter.

Permalänk
Medlem

Har aldig uppleft något glapp på mitt HX620W och tror knappast att det är något man behöver oroa sig över heller, kablarna snäpper fast men en plasthake precis som kablarna som man sätter till moderkortet viket gör att de sitter fast bra.

Skulle det mot all förmodan krånglar så är det 5 års garanti.

Permalänk
Medlem

Jag har haft en Antec Neopower innan och kör nu på en Hiper Type R.

Den förstnämnda dog i ett oväder och den andra låter för mycket... men inga problem man kan skylla på att de är modulära.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga att skillnaderna i spänningar etc med modulär inkoppling är försumbara.

Enda som kan vara problem är att de modulära aggen är någon centimeter längre än vanliga, vilket kan bli problem i vissa mindre lådor.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Samsung 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB