Bästa hörlurarna för 500 - 600: -

Permalänk

Ingen säger nåtd om akg k512 eller k514? Eller är de helt enkeflt sämre alternativ i den prisklassen?
Dom har jag i alla fall kolllat mest på, men hur är andra märken i den prisklassen? Sett att vissa klagar på akgs lowend lurar?

Permalänk
Avstängd

Vad du än gör, Köp ingen ifrån Koss, dom e skit tappade ett par hörlurar för 400 typ 60cm å dom gick i sönder helt å hållet

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Sennheiser hd-25, då slipper du köpa några andra lurar någonsin. Jag skulle aldrig nöja mig med något annat till bärbart ljud.

Jag har provat AKG lurarna som folk pratar om de sitter riktigt hårt över öronen är således väldigt obekväma.

Permalänk
Avstängd

AKG 518 DJ
http://www.webhallen.com/prod.php?id=79422&traff=1

Riktigt bra ljud för att inte ens tala om vilken ljudtryck dom har.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikaelkrantz
Jag har provat AKG lurarna som folk pratar om de sitter riktigt hårt över öronen är således väldigt obekväma.

Jo jag köpte ett par AKG lurar utifrån rekommendationer från bland annat den här tråden och jag måste säga att jag är grymt nöjd med dem. Fast första gången jag provade dem (efter jag köpt dem) så blev jag väldigt tveksam då jag precis som du märkte att de satt åt hårt och att jag hade rejält ont i öronen efter att de klämt dem. Den första spontana känslan var att lämna tillbaka dem även om de lät ruskigt bra. Det går ju inte att ha lurar som man inte kan ha på sig mer än en halvtimme.

Fast lite surfande resulterade i flera som dels genom mer eller mindre kreativa sätt lyckats bända ut dem lite, bland annat genom att ha en kudde imellan och låta de ligga så en dag eller två. Själv så gjorde jag ingenting utan tvingade mig ha lurarna i ett par dagar ändå även om det kändes obehaglig. Resultatet efteråt var att jag känner inget hårt tryck längre. Om det är så att själva ramen har blivit uttänjd eller om det är öronen som blivit mer vana att kunna tåla ett högre tryck vet jag inte, fast i slutändan så blev det toppen. Mina AKG-lurar är nu ett par lurar som låter jättebra och som sitter jättebra.

//C

Permalänk

Köpte AKG K518 DJ idag.

Jag hade förut Koss 4AA Titanium - Stora, Klumpiga och obekväma. Ljudet var ingenting att hänga i granen heller. Kanske behövs kraftigare ljudkälla än en dator till dem, vad vet jag, lät inte helt bra trots fipplande med ljudinställningarna.

Älskar ljudet i Koss Porta Pro, så ville ha tag i något som var ungefär som Porta Pro men bättre. Gick på vad folk berättade här på Sweclockers och valde AKG K518 DJ med förhoppningar om bra bas och en ej distande ljudupplevelse. Jag är ganska bastokig och gillar verkligen "explosionskänslan" som finns i exempelvis Spark Plug (dock en helt frånvarande diskant), K518 gör mig inte besviken på den fronten.
Även om basen kanske inte är explosionsartad så är den väldigt trevlig och mjuk, det skorrar inget alls trots att basen är kraftig uppdragen i inställningarna på datorn.

Behöver inte berätta mer om lurarna än att dem är väldigt smidiga och lätta, sitter skönt och stänger ljud ute och inne på ett helt okej sätt för att inte vara heltäckande. Ljudet finns det ingenting att klaga på, efter tre timmars användning har jag bara positivt att säga om det. Till ett pris av 475 kronor är dessa lurar hur prisvärda som helst, vad mer skulle man vilja ha om man vet vad man vill ha? Bra ljud? -K518. Heltäckande? -någon annan lur.

+
Hanteringen av basen (Mycket bas)
Diskanten
Komforten
Priset
Små, lätta och smidiga.

-
Ej heltäckande för dem som önskar det
Trycket mot örat om du har glasögon, kan kännas lite spänt tills man har vant sig.

Mitt råd: KÖP.