Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagert
Lycka till att försöka köpa spelet.
Det är en drös med folk som försöker och dom har limited amount of accounts available to buy varje kväll vid ett visst klockslag för att inte helt sabba stormningen till spelserver :P.
Men det blir ändå rätt stora köer till servern vid prime time.
Men jag tror dom kommer att fixa det senare.

Jo har läst att det kan vara ganska svårt att köpa just nu... blir väl att vänta 1 månad innan man försöker

Förhoppningsvis har dom väl slängt upp åtminstonde 1 till server iallafall.

Permalänk
Medlem

Mjo.
Fast deras prioritet vad det gäller servers är väl att sätta upp en NA server.

Fast förvänta dig inga nya servers de närmaste veckorna iaf
Dom har nog inte så värst mycket pengar kvar. Dom gör nog allt dom kan för att maxa in på deras löfte av 10k concurrent users på deras nuvarande server.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Dom har sagt att dom ska fixa så fler kan spela samtidigt i början av den kommande veckan. Uppgradera hårdvaran på servrarna? Dom ska allefall börja släppa in mer folk när dom har fixat det här.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Haha, visst har skills en påverkan, men nu överdriver du rejält. Personlig skicklighet är viktigare.

Är det så? Jag hoppas verkligen det.

Berätta gärna mer om du har lite mer insikt i det hela

Permalänk
Medlem

Grejen är att om du fixar t ex 1+ kompisar så kan ni lätt ta en full equippad person med 100 i allt. Jag har spelat i drygt två veckor och slår nu runt 16-20 med polearm(Man börjar med ungefär 200 hp). I början har jag för mig att skadan låg runt 13 eller något. Kanske lite mindre, så spelet handlar verkligen till stor del om fps skills.
I närkamp är det mer som knife duell i cs, även om man har många fler faktorer att tänka på. Ranged o andra sidan är precis som Pirates, Vikings and Knights II, eller Age of chivalry om du har lirat nån av de spelen.
Visst spelet är till en viss del opolerat, men det finns verkligen potential för framtida utveckling, det kan jag lova.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swiifty
Grejen är att om du fixar t ex 1+ kompisar så kan ni lätt ta en full equippad person med 100 i allt. Jag har spelat i drygt två veckor och slår nu runt 16-20 med polearm(Man börjar med ungefär 200 hp). I början har jag för mig att skadan låg runt 13 eller något. Kanske lite mindre, så spelet handlar verkligen till stor del om fps skills.
I närkamp är det mer som knife duell i cs, även om man har många fler faktorer att tänka på. Ranged o andra sidan är precis som Pirates, Vikings and Knights II, eller Age of chivalry om du har lirat nån av de spelen.
Visst spelet är till en viss del opolerat, men det finns verkligen potential för framtida utveckling, det kan jag lova.

Då är jag lite lättad tror jag... jag är ju dödssugen

Permalänk
Medlem

Age of chivalry är utmärkt att träna på medans du väntar
Det gjorde jag

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagert
Age of chivalry är utmärkt att träna på medans du väntar
Det gjorde jag

Får väl prova det då

Permalänk
Medlem

Jag kör på Dark Messiah så länge.

Permalänk
Medlem

Är rätt glad att jag helt random-klickade på denna tråd, finns så mycket skit mmo's nu med alla möjliga namn så anade att detta var av samma dåliga kaliber. Men efter att nu ha läst hela tråden så är den lite som en önskan slagit in. Är själv en gammal swg:are (på chimaera) lirade tills cu släpptes, jäkla SOE

Men detta spelet verkar ju riktigt lovande! gillar att det är skill system snarare än levels, och möjlighet till egen byggnad. hur funkar ekonomin i spelet? och resurser/crafting etc? tyckte det var ett av SWGs största styrkor med alla spelar-butiker och egen craftad armor. Bofors Weapons tex om någon kommer ihåg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
Är rätt glad att jag helt random-klickade på denna tråd, finns så mycket skit mmo's nu med alla möjliga namn så anade att detta var av samma dåliga kaliber. Men efter att nu ha läst hela tråden så är den lite som en önskan slagit in. Är själv en gammal swg:are (på chimaera) lirade tills cu släpptes, jäkla SOE

Men detta spelet verkar ju riktigt lovande! gillar att det är skill system snarare än levels, och möjlighet till egen byggnad. hur funkar ekonomin i spelet? och resurser/crafting etc? tyckte det var ett av SWGs största styrkor med alla spelar-butiker och egen craftad armor. Bofors Weapons tex om någon kommer ihåg

Om du menar egen byggnad som i SWG så går det inte, det går just nu bara att bygga cities och hamlets. Inte egna byggnader ute i vildmarken. Men det går att crafta saker.

Det låg i deras lista att kunna ha hus men det går inte nu, får se om det läggs till i framtiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matenrou
Om du menar egen byggnad som i SWG så går det inte, det går just nu bara att bygga cities och hamlets. Inte egna byggnader ute i vildmarken. Men det går att crafta saker.

Det låg i deras lista att kunna ha hus men det går inte nu, får se om det läggs till i framtiden.

Då får man hoppas får nog vänta med detta spelet tills det är mer "färdigt" och köpvänligt. Men ser mycket lovande ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Är det så? Jag hoppas verkligen det.

Berätta gärna mer om du har lite mer insikt i det hela

Skillsen gör skillnad ja, men du måste ju fortfarande vara duktig själv helt enkelt.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Avstängd

Är det helt omöjligt att få tag på en subscription i dagsläget eller?

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk

Just nu så kommer dom ej releasa några fler kopior förrän serverns login köer har fixats.

Spelet är helt underbart, och utvecklas varje dag. Grafiken lämnar ganska mycket att saknas, men det gör mig inget. Jag spelar med en av de mest framgångsrika guilderna just nu, och vi är med i en allians som äger hela Rubaiyat:

http://raov.org/wp-content/uploads/2009/01/dfmap.jpg

Just nu så är det många skills som inte har unlockats i spelet, men det kommer. Man börjar inte med alla skills från början, utan man börjar med en mängd skills och sedan får man köpa skills av NPCs. Inga svårigheter. I teori så kan man ha max i alla skills, men det finns en 'softcap'. Dvs ju mer skills man har desto svårare ska det vara att öka.

Men men, om ni har frågor är det bara att ställa.

Visa signatur

Överklocknings processen har börjat.

Permalänk
Sötast

Trevlig karta, vad är det stora bruna i mitten? Ser nästan ut som ett hål

Jag trodde det fanns skilldecay i spelet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Trevlig karta, vad är det stora bruna i mitten? Ser nästan ut som ett hål

Jag trodde det fanns skilldecay i spelet?

Om det finns skill decay så har jag inte hört talas om det, och jag har varit med länge.

Det stora bruna i mitten är lite av "No man's land". Svåra monster och farliga trakter

Visa signatur

Överklocknings processen har börjat.

Permalänk
Medlem

;D spelet är skoj ,, men har fan inte tid just nu ;/ så om nån annan vill få chansen på spelet så
http://www.tradera.com/Darkfall-online--auktion_87681383

just söder öst av mittens bruna ställe patrulerar en flygande drake ;D som totalt äter alla som den flyger över .. riktigt skoj att gömma sig under ett träd och se på när den slaktar andra spelare ;D sen är det bara att gå och ta deras saker när draken flyger vidare ^^

Visa signatur

//Mohahaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siz00r
;D spelet är skoj ,, men har fan inte tid just nu ;/ så om nån annan vill få chansen på spelet så
http://www.tradera.com/Darkfall-online--auktion_87681383

just söder öst av mittens bruna ställe patrulerar en flygande drake ;D som totalt äter alla som den flyger över .. riktigt skoj att gömma sig under ett träd och se på när den slaktar andra spelare ;D sen är det bara att gå och ta deras saker när draken flyger vidare ^^

Får man enligt skaparna, sälja sitt konto av spelet.
Inte varit med om ett enda MMO där de är lagligt.

Bara en fundering jag hade

Förövrigt så väntar jag nu att de ska öppnas upp för köpande igen så jag kan köpa min kopia.
Nu när man är arbetslös så kan man ju dyka ner i träsket med ett leende på läpparna, haha.

Lite request till er som spelar, lite screens. Kolla på filmerna som tidigare postats.

Spelar man kontinuerligt i first-person, eller går de att zooma in och ut fritt?

Och, en annan fundering.

För att bli "ultimat" måste man både träna melee och range, eller kan man hårdsatsa på att vara en ultimat axe-wielding killing machine?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Ja, du måste träna både melee och range för att stå nån chans i pvp. Man spelar first-person när man inte har något vapen uppe, när man har bow eller staff(magic) equippad och man spelar 3rd person när man har melee vapen. Du kan zooma ut och in i tredje person en aning.

Permalänk
Medlem

ja du dom har inte skrivit att man inte får sälja konton

snabba er om ni vill ha det iaf .. 2 timmar kvar på actionen

Visa signatur

//Mohahaha

Permalänk
Sötast

Fick tag på ett konto igår, finns det några sweclockare som spelar då? Tråden är hyffsat seg.

några swecklaner eller liknande?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Fick tag på ett konto igår, finns det några sweclockare som spelar då? Tråden är hyffsat seg.

några swecklaner eller liknande?

Jag väntar på två saker:
1. Att det ska släppas i butik
2. Att det ska komma några oberoende recensioner av spelet - vill se så att jag inte slänger mina pengar rakt i sjön...

Att denna tråd är död beror nog mestadels på att så få fått tag på det ännu, men jag antar att det är liv i de officiella forumen?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Livet på officiella forumet består mest av gnäll från folk som vill ha dittan och dattan.

Tror det är dåligt med Swec-klaner i Darkfall. Är knappt att man sett någon svensk klan överhuvudtaget göra reklam för sig i chatten. Tror jag sett max 1. Jag är med i någon halvdöd klan som man fick invite från nästan direkt när jag loggade in, tänkte att det spelar ingen roll såhär i början så vill någon dra ihop något helsvenskt så är jag med.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Har lirat sen launch och jag måste verkligen säga att spelet är som en gott & blandat påse, en del saker är klockrent, annat finns som lämnar en hel del att önska. Grafiskt sett är det underbart vackert, spelmässigt är det generellt bra. Interface:t är inte direkt finputsat, att göra saker kräver att man gör dem manuellt en och en, vilket suger hårt. Skills systemet är generellt bra, men en del "grenar" är lite oövertänkta - magery rent generellt verkar ju vara ett bottennapp jämfört med bow-skill t.ex.

Mitt första MMORPG var gamla Ultima Online och Darkfall har lånat mycket koncept från detta spel vilket gör att jag iallafall känner mig som hemma. Vet att många kanske drar sig lite för player killers osv, full loot (ja du riskerar allt du har på dig). Kanske bör PK-biten fixas med en timer så man får lite hårdare penalty om man slaktar sina egna (som i gamla uo) - nu är det ju lite fånigt då man kan döda egna guild members (genom att tillf. lämna guild) från andra raser och få upp rep så att man kan döda mer från sin egen ras igen (man blir blå).

Tror inte du kommer se spelet i butik. Personligen köper jag hellre spelet så här, mycket smidigare och snabbare.

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Avstängd

Hur många swecare speler Darkfall egentligen?

Ultima Online var även mitt första MMORPG och jag gillar friheten i Darkfall när det gäller pvp. Om man letar efter pve är man väldigt fel ute. Skills/crafting är mer grind än UO och vissa saker är sjukt obalanserade, men det kommer förhoppningsvis bättras framöver.

jobbigt att servern går ner rätt ofta, nästan dagligen av alla möjliga anledningar... och ibland utan förvarning :\

Spelet kommer nog aldrig säljas i butik.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Jag hade 4000+ posts på forumet, var med i betan och blev permabannad för att jag inte gillade spelet. Det är grindtastic, fult, det är lika djupt som en vattenpöl, utvecklarna är inkompetenta och communityn är den värsta någonsin

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Vart och hur köper man spelet, Darkfallonline.com hittar jag ingeting på.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Vart och hur köper man spelet, Darkfallonline.com hittar jag ingeting på.

Det är därför att Aventurine är ett sådant oseriöst företag att dom inte ens uppdaterar deras hemsida. Det finns info där som har varit outdated i över två år.

Och detta är företagets hemsida: http://www.aventurine.gr/ , det är inte ett skämt, det är for real

Men om du nu vill spela det (jag har spelat det, det suger rejält och communityn suger ännu mer) så finns det att köpa vid speciella luckor där dom öppnar upp shoppen (som ofta buggar)

Här reggar du ett konto iaf https://www.darkfallonline.com/accounts/f/default.php?pname=R...

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Det är därför att Aventurine är ett sådant oseriöst företag att dom inte ens uppdaterar deras hemsida. Det finns info där som har varit outdated i över två år.

Och detta är företagets hemsida: http://www.aventurine.gr/ , det är inte ett skämt, det är for real

Men om du nu vill spela det (jag har spelat det, det suger rejält och communityn suger ännu mer) så finns det att köpa vid speciella luckor där dom öppnar upp shoppen (som ofta buggar)

Här reggar du ett konto iaf https://www.darkfallonline.com/accounts/f/default.php?pname=R...

Suget efter ett spel som Darkfall fick mig inte avskräckas av den taskiga hemsidan. Dock när jag reggade konto så skulle jag lägga in mitt kontonummer och diverse personuppgifter samtidigt som dom sa att spelet kommer att gå att ladda ner någon gång i framtiden men inte nu...

Ja, nej... Jag vart inte kund.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7