Permalänk
Medlem

Vad heter du in-game, Allexz?

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Heroux
Vad heter du in-game, Allexz?

Allexz Lamoe !

Permalänk
Sötast

Efter första dagen ingame:
Lootat totalt 1600g, 3 magiska *gröna* (ej gröna i DF ) och en massa stackables så kan jag inte säga något direkt negativt med Darkfall än.

Har inte haft någon PvP fight ännu, utan mest skaffat skills i PvE.

Ain är rolig, mer utmanande än det vanliga.

Men nu är jag lite nannig Natt.

Första dagen: 8/10

Permalänk
Medlem

Finns det inge mer att säga än sålänge? Har så gott som bestämt mig för att köpa det nu, men vill höra så mycket som möjligt om det först.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Köp skiten. På riktigt, köp det fan.

Permalänk
Medlem

Japp, lutar åt ett köp senare idag.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Den mest aktiva svensk/norska klanen i Darkfall är Aesir, söker ni en guild får ni gärna söka er till oss. Vi har tagit in en del som precis börjat med Darkfall senaste månaden, vi har runt 40 aktiva just nu. De flesta har lirat ett par månader. Medelåldern ligger runt ~25.

http://www.aoc-gaming.se/darkfall

Politisk karta: http://df.urme.com

Visa signatur

Play by the rules, die by the rules.

Permalänk
Sötast

Andra dagen:

Försöker lära mig så mycket som möjligt i chatten om spelet, communityt är vänligt, trevligt och roligt folk.

Gameplay var mest samma idag igen.
Grinda PvE, jag gör ju allt för att få upp skills så... vad gör man? hehe. Inte det roligaste jag någonsin gjort, men det går bra änsålänge.

Stötte på en snubbe som min klan var i krig med, det tog inte så förfärligt lång tid för mig att dö, eller vad trodde ni? haha Lite segt att förlora allt man hade på sig, men det får man ju vara beredd på.

Tur man sparat lite grejer från pve, så det var bara ut och fortsätta, även om man just förlorat sitt favoritvapen. Har dock en känsla av att favorititems är något man kommer att lägga av med senare på, då vapnen decayar hyffsat snabbt, och som jag förstår det så går de inte att reparera. Så det är ut å leta nytt.

Börjar nu bli mer och mer sugen på att sticka till min klans stad och se hur det fungerar där, förhoppningsvis lite mer livat, på samma gång som jag är livrädd för att bli totalägd om och om, men vi får se? Kanske imorrn.

Godernatt.

(Forumet gick sönder igårnatt, gick ej posta )

Andra dagen: 6/10

Permalänk
Medlem

Det låter som att det är en spännande värld allexz.
tror du en fd mmo-junkie (med ett dussin fantasy titlat bakom sig) kommer gilla spelet? pvp/pve

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Det låter som att det är en spännande värld allexz.
tror du en fd mmo-junkie (med ett dussin fantasy titlat bakom sig) kommer gilla spelet? pvp/pve

Är lite inne på ditt spår. och fd mmo-junkie/mmo-GM

Sugen på ett MMO där levlande i rena levels inte är allt, då jag inte vill sitta 6 timmar om dagen med spelet

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Sötast

en pveplayer bör absolut inte lira DF tror jag.

Monster finns det inte alldeles för mycket av, lite hela idén med att man står sida vid sida med som möjliga mördare medans man tränar.

Quests/pve i allmänhet är... inget man sett förut direkt.

Redflip, jag valde darkfall bl.a av just den anledningen att jag inte vill sitta timme efter timme dag efter dag, visst ÄR man svagare 1o1 om man spelar mindre, men om du har en erfaren klanmedlem vid din sida så är det helt andra bullar.

Faktumet att du inte kan se om personen bredvid dig är starkare än dig (förutom t.ex man ser spells man inte har själv och sådant) då de flesta ser liknande ut, så ofta är det att du är lika rädd för honom som han är för dig. Lite skoj

---

Ni får dock inte lita allt för mycket på mig, jag har ju bara spelat två dagar änsålänge

Permalänk
Sötast

Tredje dagen:
Med stor beslutsamhet hade jag bestämt mig för att ta mig till våran nordöstra stad.

Det tog mig c:a 1½ timme att springa dit, på vägen såg jag faktiskt inte mycket mer än 3-4 mobspawns, men sen å andra sidan så såg jag spår av många fler, som jag hade kunnat hitta om jag hade sprungit av från mitt mål.

På vägen dit så börjar en clanmedlem prata med mig, det var hans femte dag och han möter upp mig för assistans.

Med bara en liten bit kvar så ser han någon i en buske, vi kryper ner på marken och gömmer oss och smyger på för att döda honom när vi ser... det var ju en från våran egen klan haha

Aja, så är det att vara newb!

Kvällen spenderas med mycket snack, dueller till döden och allmänt *apande*

För att avsluta kvällen så minade jag 37st iron ore, vilket jag gjorde till 10 iron ingots, med vilka jag skapade mitt första craftade vapen "Wild hunt".

Sedan jag tog mig till staden så känns det redan mycket roligare, våran egen lilla stad som vi ska skydda och ta hand om med hjälp av våra vänner.

Tredje Dagen: 10/10

Permalänk
Medlem

Kan ju tillägga lite till det Allexz säger. Jag har nu lirat i 6 dagar och gjort lite allt möjligt skoj.

De två första dagarna var skoj, gjorde börjar questerna fick lite gear påbörjade att gathra herbs o sånt.
På tal om det, gathering e lite som EVE du kan mer eller mindre springa fram till det du ska gathera o sen alt tabba o göra nåt skoj man behöver tabba in för att vila och byta träd/sten/buske lite då o då men det får man leva med. Sen är det ju så att man kan bli attackerad också men personligen kör jag i window mode så jag hinner se det :P.

Det mesta jag gjort har varit just gathering o crafta (ja jag tycker crafting e skoj) och dödat massa goblins för en title quest(title quest är en quest där du får massa skit och en titel vilket om den e aktiv ger dig en stat bonus).

Men igår blev det helt awesome, Jag och 2 grymt mkt bättre klan medlemmar bestämde oss för att dra ner till Human området!

Det tog kanske 20-25 minuter att ta sig ner dit, men på vägen mötte vi på en Chaos chest samt 1 spelare som dock flydde.

Sen kom vi till Human stället, vi sprang runt ett tag och hittade till slut en Spelare som stod och mina lite material han dog rätt snabbt hade dock ingen kul loot.

Sen red vi vidare och kom efter ett tag fram till ett område och vi såg några goblin tomb stones, så vi dismounta och smög fram, mina 2 klan medlemmar hoppade direkt på ett bra gearad alfar som stod o döda goblins jag var lite efter för jag ville inte dö x) men jag hade "turen" att se varöfr alfarn döda goblins han hade nämnligen en kompis med sig som jag personligen satte massa pilar i. Hon sprang som tusan och zig zaga o skit.
Vilket återigen påminner mig om att spelet faktiskt har med skills att göra hon kom undan några pilar men dog till slut ändå, hon hade dock ingen kul loot.

Jag sprang sedan fram till mina kamrater som hade lyckats döda alfarn, alfarn hade riktigt fin loot, min klan medlem tog en sköld och svärd och jag fick bla. en båge, lite armor delar, pots och annat gött.

PvP är en riktig adrenalin kick och SJUKT skoj med tanke på att du kan tjäna så fint mycket på det.

Vi sprang sedan vidare och en av killarna hörde ett ljud av mana missles så vi dismounta och kröp sakta fram, där satte vi några pilar i en till kille som hade lite gear o skit som jag tog.

Efter det blev de andra tvungna att gå men jag bestämde mig för att springa runt lite mer själv i hopp om att hitta lite att döda. Jag visste inte var jag skulle gå dock så jag sprang bara runt o hittade inga spelare, men däremot hittade jag 2 chaos chest som jag fick totalt runt 300g på.

Det var en fin dag

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennne

Det var en fin dag

Härlig text, mycket mysigt
Är härligt att man är konstant helt uppvriden när man ser någon annan, vare sig det är sin egen ras eller annan, men vet ju aldrig om man är i fara, och hur pass stor fara man är i

Permalänk

får ta att prova detta spelet jag med nu, håller på att uppdatera nu, kanske möter nån av er ingame

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
jämföra ett spel (Mortal online) som är i alfa stadiet med ett spel som är släppt är inte coolt!:p

det har varit i betastadie länge nu...

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz

För att avsluta kvällen så minade jag 37st iron ore, vilket jag gjorde till 10 iron ingots

funkar ju inte ens, 37 iron ore == 7 ingots

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Jag ser faktiskt ingen större skillnad på DF och MO. Det känns som MO kommer att erbjuda betydligt mer när det är färdigt.

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt att MO kommer vara snyggare... thats it

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
funkar ju inte ens, 37 iron ore == 7 ingots

2ingots/5ore

Permalänk
Sötast

Fjärde dagen online:

Vilket var igår....

Jag loggade in, vi hade blivit attackerade och en av våra gates hade blivit förstörda.

Så jag erbjöd att hjälpa och satte min gubbe på att farma wood medans jag slösurfade, då och då som träden *tog slut* eller att staminan tog slut så bytte man/tog en paus.

Sedan på't igen.

På c:a 2-2½ timmar så fixade jag ihop 222 Wood och vi behövde totalt 1400

Femte dagen:

Jag och två andra klanmedlemmar var ute och grupp-pve:ade en timme eller två.

Mycket roligt att försöka ganga mycket svårare mobs, de vi skulle döda kunde slå ihjäl oss på 3-4 slag och vi var tvungna att skjuta den vad... 150 ggr? hehe

Galet och roligt.

Permalänk

hyffsat kul spel, men börjar kännas som om man borde skaffa sig nån klan att spela med, någon som har nåt tips om en bra nybörjarvänlig klan?

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Medlem

Hm, det verkar skoj detta. Jag sitter och väntar på MO. Kanske testar jag detta innan. Fortsätt komma med raporter. Det uppskattas!

Permalänk
Medlem

Har varit ingame sedan release. Detta spelet är helt underbart, och nordiska klanen Aesir gör det ännu bättre!

Gillar ni true pvp. Risk vs Reward och att skills väger högre än playtime, då är detta spelet.

Permalänk

Jag borjar spela igen i Januari, speciellt nu med nya expansion. Jag har flyttat till the US dock sa det blir NA-1 for mig.

Visa signatur

Överklocknings processen har börjat.

Permalänk
Avstängd

Idag är dagen för expansionen, servern kommer gå ner inom kort och vara nere i upp till 24 timmar. Största expansionen någonsin.

Om man gillar sandbox MMO's med mycket risk i världen och fri pvp bör man verkligen inte missa Darkfall!

Jag har hört att Aesir är en bra nordisk guild.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Avstängd

Vad innehåller expansionen då?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk

Spelade det här i BETAn, var sjukt kul xD Tycker det tappade lite när alla började få upp magic osv, det var roligare när man jagade efter varandra med melee vapen och inte hade en tanke på att man faktiskt kunde använda ranged vapen

Slutade att spela då jag tyckte det blev lite segt, men nu funderar man ju på att dra igång det igen efter att tentorna är avklarade, expansion patchen verkar inte helt fel alltså

Och se vilka fina mössor simlysen har fått också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Utbildadninja det var roligare när man jagade efter varandra med melee vapen[/B]

Det är så det kan vara nu, vissa specs blockar elemental magic

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight