Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Resident evil 4 Hjälp

Permalänk
Medlem

Resident evil 4 Hjälp

Har då fastnat i spelet resident evil 4. Jag kom till garderoben precis i slutet på första kapitlet där man hjälper denna snubben att komma loss.

Efter det så blir man tillfånga tagen och efter en ganska lång filmsnutt så kommer en kille med en yxa å ska döda en. då ska man "dodga" hans attack genom att trycka tex T,Z eller T+ space. har gjort exakt som dom visar men ingenting funkar han slaktar en direkt
. Och då undrar jag om de finns nån här på swec som har kommit förbi detta och kan hjälpa mig.

Pc versionen.

Tack för all hjälp på förhand!

Visa signatur

|i5 750@4,0 ghz water cooled| |4 gig xms3 1600 mhz| |3x asus 280 gtx 700/1400/1275< vattenkylda| |8800 gt g92 "physx" vattenkylt| |ASUS P7P55WS SuperComputer| |34797 vantage score|
|Ljud>| |°4x cerwin vega XLS-215°| |2x Samson PG3800 |Zachry XPS-600 för biamp.|
|Alto x23 delningsfilter| | 4x RCF LF18G400 18"| | Peavey pvi 3000|

Permalänk
Medlem

har du standardknappar? kolla upp vilka knappar som gör att man dodgar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
har du standardknappar? kolla upp vilka knappar som gör att man dodgar.

finns inga speciella knappar för att dodga vad jag vet.

Står bara tex T + space men trycker man dom så händer inge :S jätte konstigt.

Btw haru spelat detta sj på pc lr?

Visa signatur

|i5 750@4,0 ghz water cooled| |4 gig xms3 1600 mhz| |3x asus 280 gtx 700/1400/1275< vattenkylda| |8800 gt g92 "physx" vattenkylt| |ASUS P7P55WS SuperComputer| |34797 vantage score|
|Ljud>| |°4x cerwin vega XLS-215°| |2x Samson PG3800 |Zachry XPS-600 för biamp.|
|Alto x23 delningsfilter| | 4x RCF LF18G400 18"| | Peavey pvi 3000|

Permalänk
Avstängd

Standardknappar = standard inställning.

Tyckte RE4 sög skit på grund av alla "dodge" händelser, tyvärr om man ändrar inställning så hamnar "Dodge" knapparna helt fel, trycker man fel så dör man.

Lycka till.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Lirade igen om det här på pc först men har senare lirat det ett par varv på ps2 och kan lugnt säga att ifall man verkligen gillar just det här spelet så är konsoll det enda rätta

Ang. problemet med knapparna. Minns också det där men har för mig att jag löste det genom att gå in i configen som ligger i katalogen. Där kan du se vilka knappar som är vilka på tangentbordet! Hoppas jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mofflan
finns inga speciella knappar för att dodga vad jag vet.

Står bara tex T + space men trycker man dom så händer inge :S jätte konstigt.

Btw haru spelat detta sj på pc lr?

Har spelet ja, har kört med handkontroll utan problem

Permalänk
Medlem

vänster shift- höger shift är det standard tror jag. Själv kör jag med mouseaim och kan säga att det väger upp dessa störande dodges :D.
däremot var det lite roligare med RE5 på Xbox med polarn

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F