Windows update fungerar inte.

Permalänk
Medlem

Har för mig att det finns virus som angriper routrar, så det är inte omöjligt att den är problemet. Du kan logga in på din router och kontrollera inställningarna/uppdatera den. Men det snabbaste är givetvis att testa utan den.

Permalänk

Har du ens testat att byta DNS servrar?
För enligt min erfarenhet så är det oftast de som är problemet eftersom att alla datorer på ditt nätverk inte kan ansluta till Windows Update. Testa att byt DNS server till OpenDNS och se om det fungerar då.

DNS 1: 208.67.222.222
DNS 2: 208.67.220.220

Vill du ha hjälp med att byta DNS server så skicka ett PM!
Jag är till 99% säker på att problemet är din DNS server...

Visa signatur

BenQ XL2420G G-Sync | Asus Z170 Pro Gaming | I7 6700K@4500000000Hz | Dominator DDR4 4x4gb@2850mhz | Asus GTX 970 Strix | Intel 520 2x180GB SSD, WD 4TiB RED and NAS 3x4TiB i RAID-Z1 | 1TB VM Drive | 180GB SSD | XigmaNAS Xeon E3-1225 v3 | 20GB ECC DDR3 | (Dell T20 based) |
Jag bad min vän skicka en tarball så jag kunde kompilera en app till min Android-testlur, det var visst inte Linux i alla fall...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chevrolet_malibu
Har du ens testat att byta DNS servrar?
För enligt min erfarenhet så är det oftast de som är problemet eftersom att alla datorer på ditt nätverk inte kan ansluta till Windows Update. Testa att byt DNS server till OpenDNS och se om det fungerar då.

DNS 1: 208.67.222.222
DNS 2: 208.67.220.220

Vill du ha hjälp med att byta DNS server så skicka ett PM!
Jag är till 99% säker på att problemet är din DNS server...

Hej!
Jag vill gärna ha hjälp med det, men lite frågor bara.
När jag gick och titta på märket osv såg jag ju att det var från väggen kopplat till en switch (D-Link DE3-1005D) > Router (ZHONE, modellnr stod inte) > till alla datorer och en IP-TV box.
Om jag skulle ändra DNS server, skulle det påverka någon av dom andra datorerna eller IP-TVn som är kopplat i routern?
Eftersom det bor flera här är det nog inte så uppskattat om dom inte kan surfa eller se på TV mera efter att jag hållt på laborerat.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Hej!
Jag vill gärna ha hjälp med det, men lite frågor bara.
När jag gick och titta på märket osv såg jag ju att det var från väggen kopplat till en switch (D-Link DE3-1005D) > Router (ZHONE, modellnr stod inte) > till alla datorer och en IP-TV box.
Om jag skulle ändra DNS server, skulle det påverka någon av dom andra datorerna eller IP-TVn som är kopplat i routern?
Eftersom det bor flera här är det nog inte så uppskattat om dom inte kan surfa eller se på TV mera efter att jag hållt på laborerat.

Det kommer inte att påverka dig/någon annan alls mer än att du sätter en annan DNS än den som din internetlevrantör har satt dig på som standard.
Detta ska inte påverka något annat alls. Bara att du får en annan server som resolvar webadresserna och vidarebefodrar dem till ip-adresserna...
Bara att skicka ett PM/adda msn så ska jag försöka hjälpa dig så gott jag kan;)
Msn: tuxswe@hotmail.com

Visa signatur

BenQ XL2420G G-Sync | Asus Z170 Pro Gaming | I7 6700K@4500000000Hz | Dominator DDR4 4x4gb@2850mhz | Asus GTX 970 Strix | Intel 520 2x180GB SSD, WD 4TiB RED and NAS 3x4TiB i RAID-Z1 | 1TB VM Drive | 180GB SSD | XigmaNAS Xeon E3-1225 v3 | 20GB ECC DDR3 | (Dell T20 based) |
Jag bad min vän skicka en tarball så jag kunde kompilera en app till min Android-testlur, det var visst inte Linux i alla fall...

Permalänk
Medlem
Citat:

Det kommer inte att påverka dig/någon annan alls mer än att du sätter en annan DNS än den som din internetlevrantör har satt dig på som standard.
Detta ska inte påverka något annat alls. Bara att du får en annan server som resolvar webadresserna och vidarebefodrar dem till ip-adresserna...
Bara att skicka ett PM/adda msn så ska jag försöka hjälpa dig så gott jag kan;)
Msn: chevrolet_malibu_92@hotmail.com

Du har PM.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
mattes - I länken du posta, var är det man laddar ner det riktigt? Var ska man klicka?
http://pici.se/383356/?size=fullsize

http://www.gt500.org/malwarebytes/mbam-rules.exe

Permalänk
Medlem

Om det nu inte är virus kolla så datum och tid på datorn är inställt rätt. funkade inte för mig när datorn balade ut (2050 dec)

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Nu är problemet löst!

Jag ändrade DNS server till följande:
Primary: 208.67.222.222
Secundary: 208.67.222.222

Windows update fungerar felfritt.
Samma med malwarebytes, spybot, ad-aware, microsoft download m.m!

Stort tack till chevrolet_malibu för lösningen!

Edit: Tack till alla andra också som tagit sig tid att komma med förslag om lösningar!

Visa signatur

Permalänk

Jag skickar en faktura;)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag skickar en faktura;)

Haha

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inte för att vara tråkig men det måste ju vara något som fortfarande ligger kvar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattes
Inte för att vara tråkig men det måste ju vara något som fortfarande ligger kvar?

Ska testa köra malwarebytes nu när det är uppdaterat för att se om det hittar något då.
Eller har du andra förslag?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem som dig på min bärbara och stationära. De är inte ikopplade via router. Den bärbara har jag trådlös internet via telia. Kommer inte in i update, trendmicro eller något annat program där man kan göra virussök eller liknande. Grymt frustrerande.

Visa signatur

i7-2600k/ ASUS P8P67 LE/ Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB/ 2xASUS Radeon HD 6850/ Silver Power SP-SS750M 750W PSU

Permalänk
Medlem

En reset på routern? Kan vara upnp som är aktivt på routern som tillåter program att konfa routern efter behag. så det kan ju skett något där. Om du gjorde ominstallationen och formaterat datorn så är ju inte felet där, och eftersom du har original så har du antagligen originalskiva också? Annars kanske något skumt med den? Ni använder IE? Prova ladda hem FF och se om ni kommer nånstans. Prova reseta allt i webläsaren till default. Prova också att köra ccleaner för att rensa bort skräp på datorn och i registret. Innan ni kör antispyware/antivirusprogram. Spar mycket tid i skanningen.

EDIT: Eftersom du/ni inte kommer in på MS/antispyware sidor så plugga ur disken å koppla in den i en annan dator och installera programmen där å kör skanningen.

Visa signatur

.