[WoW-film]Equus - A tribute to whom?

Permalänk
Medlem

[WoW-film]Equus - A tribute to whom?

Efter mycket funderande har jag skapat en film, filmen heter Equus - Tribute to whom? och länk hittas i bilden nedan.

Det är en blandning av Rogue och Warlock-pvp där jag absolut inte försöker visa mig som varken bäst eller sämst.
Hoppas ni gillar den!

Skapandet utav denna film skulle aldrig ha ägt rum om inte min ådra inspirerats av Hector/Eulogie (Chrono @ swec].

Hans historiska verk hittas Här

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

Förlåt, men jag måste bara flika in det uppenbara svaret :

Att rogues är dryga avskum som aldrig borde få sätta sin fot i PvP?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Förlåt, men jag måste bara flika in det uppenbara svaret :

Att rogues är dryga avskum som aldrig borde få sätta sin fot i PvP?

Nån måste vara ett drygt avskum, annars skulle ju inte dom snälla se snälla ut?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

13minuter gick väldigt fort, härligt editerad och sköna effekter. Sen orkade jag inte sätta mig in i något djupt dolt budskap 01.00 på natten, men hoppas du förlåter mig för det ^^

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Påminner om Hector: Eulogy.
För mycket =/ Såg ordet flimra förbi vid ett tillfälle när jag spolat så du kanske känner till rippen alternativt så är du hector i comeback?

Är ingen WoW-spelare ändå så.

Permalänk
Medlem

Drar ner filmen nu, kollade bara in låt listan och det luktar väldigt mycket Hector redan över den som Mr.Schnucky sa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Påminner om Hector: Eulogy.
För mycket =/ Såg ordet flimra förbi vid ett tillfälle när jag spolat så du kanske känner till rippen alternativt så är du hector i comeback?

Är ingen WoW-spelare ändå så.

Chrono var ju riktiga Hector, och tror knappast han skriver från ett annat konto, dessutom spelade han ju Warlock innan han slutade spela helt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

woho Tankar. Commenter senare

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Nej, jag är inte Hector. Jag skulle aldrig jämföra mig med Hector/Chrono. Men jag tror nog det dröjer innan vi ser verk från han igen.

Kul att se att många gillar den. Kan gå igenom lite vad jag tänkte med filmen osv senare när lite fler spekulerat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snygga effekter i all ära, men det blev nästan lite för mycket. Jobbiga kontrast osv. Bra redigerat annars, men det var inget nytt under solen. Något eventuellt budskap ser jag inte, och har tyvärr heller ingen lust att finna.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Nej, jag är inte Hector. Jag skulle aldrig jämföra mig med Hector/Chrono. Men jag tror nog det dröjer innan vi ser verk från han igen.

Kul att se att många gillar den. Kan gå igenom lite vad jag tänkte med filmen osv senare när lite fler spekulerat.

Filmen var bra gjord osv som många sagt.
Du hade kunnat göra mera eget istället för att ta såpass mycket från Chronos verk dock tycker jag.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Filmen var bra gjord osv som många sagt.
Du hade kunnat göra mera eget istället för att ta såpass mycket från Chronos verk dock tycker jag.

Kan inte det vara meningen då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såg den nyss . bra var den. schysst editing : O

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk

Påminner starkt om Hectors filmer om jag minns rätt.

Kändes dock som att du tryckte på för mycket med "mörker". Det ska snarare vara något som man själv uppfattar filmen som när man ser den. Men här finns det inte mycket rum för egen tolkning.

Sen att SKRIVA att det är ett dolt budskap är ju bara fail. Igen, det är något som man ska hitta/upptäcka själv utan att bli tillsagd.

Att göra en dyster/mystisk/"dolt budskap" film för att sen forcera och överexploatera det hela förstör filmen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Kan inte det vara meningen då?

Att göra en kopia... för att?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Påminner starkt om Hectors filmer om jag minns rätt.

Kändes dock som att du tryckte på för mycket med "mörker". Det ska snarare vara något som man själv uppfattar filmen som när man ser den. Men här finns det inte mycket rum för egen tolkning.

Sen att SKRIVA att det är ett dolt budskap är ju bara fail. Igen, det är något som man ska hitta/upptäcka själv utan att bli tillsagd.

Att göra en dyster/mystisk/"dolt budskap" film för att sen forcera och överexploatera det hela förstör filmen.

Ingen skulle leta om jag inte sa något, jag vill att man ska leta. Filmen är inte till för att man ska leva sig in i filmen, det ska inte vara normalt. Jag ville få den mörka känslan för budskapet är bland annat mörkt. Jag har heller inte planerat att alla ska gilla den.

Mr.Schnucky: Det är ingen kopia, det är en "Tribute", grejen med att härma Hector har en stor betydelse då det gäller budskapet. Det är ett långsökt budskap utspritt över hela filmen och det kan ta 10 jävla år att lista ut det om man nu vill.

Uppföljaren kommer antagligen förklara (om folk förstår mina "gåtor") varför den första är som den är och härmar Hector.

Hector's filmer är oerhört, fruktansvärt, (vill ha mer adjektiv) riktigt jävla bra och jag ser mig själv som en maskros i vind jämfört med Hector. Han lyckades först, kan man lyckas efter?

Visa signatur

Permalänk

Tycker det låter förjävla drygt med ett dolt budskap som kan kräva tio år att lista ut. Inte så att man inte sett det förr heller...

Nåja, jag skippar tråden helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Håller med Mr.Schnucky återigen.
Detta med dolda budskap var också Chronos sak när han gjorde filmer.
Jag kan inte se något i filmen som inte påminner något om honom.

Klasserna du spelar är till och med detsamma, han körde ju med sin warlock till slut.
Och sen att säga "tribute" osv osv, visst visst.
Men att försöka vara en ny Hector lyckas aldrig.

Bra film i övrigt som sagt.
Men, det _ska_ vara eget.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Håller med Mr.Schnucky återigen.
Detta med dolda budskap var också Chronos sak när han gjorde filmer.
Jag kan inte se något i filmen som inte påminner något om honom.

Klasserna du spelar är till och med detsamma, han körde ju med sin warlock till slut.
Och sen att säga "tribute" osv osv, visst visst.
Men att försöka vara en ny Hector lyckas aldrig.

Bra film i övrigt som sagt.
Men, det _ska_ vara eget.

Du har absolut inte förstått poängen med hela filmen. Jag nämnde att jag inte på något sätt ser mig som en ny Chrono, inte alls.

Filmen är till för att "hedra" Chrono och hans arbete på mitt eget sätt, faktum är att jag känner mig själv i det Chrono har gjort. Hans musikstil, allt passar in på mig, det psykodeliska temat. Ska jag då ändra hur jag vill ha det för att någon annan är lik? Det kallas genre, och med denna genre hedrar jag Chrono genom att bla. "härma" ifrån Hector och Eulogy-filmerna på vissa ställen, uppföljaren kommer att förklara varför det är och blivit så.

Det tar heller inte 10 år, det var en överdrift. Det yttersta budskapet är ganska uppenbart, vilket jag nu nämnt. Men allt jag gjort i filmen betyder någonting för åtminstone mig själv, och för att andra ska komma på vissa av sakerna kan jag anta att det kommer ta 10 år.

Men förstår ni inte mitt budskap eller gillar filmen, strunta i kommentarerna och gör det som glädjer er i stället. Eller kom med vilken sorts kritik ni nu önskar.

Jag kanske verkar lite dubbelmoralisk, men jag vet inte hur jag ska uttrycka mig på annat sätt just nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu vill jag inte låta för hård men... det här dolda budskapet som du bokstavligt talat forcerar på en, det funkar inte. Att du har inspirerats av Hector och försöker göra en "tribute" är ju glasklart. Nu hävdar du att det finns en djupare mening bakom allt, som du senare ska förklara. Fine.

Det du missar i det hela är att folk inte gillar det, så det spelar ingen roll vad din uppföljare egentligen förtäljer. Du kan ha något väldigt finurligt att komma med senare, men för att du ska dra med dig publiken dit så.. du sabbar det. Det ÄR tråkigt, eftersom du verkar ha potential att göra något mycket mer vackert och eget. Eller så fortsätter du i samma spår. Men då får du även fortsätta tampas med att förklara på ett taffligt vis, vilket också det förstör lite.

Jag tror de flesta uppskattar din film mest för redigeringens skull. Med andra ord bör det vara ett ganska starkt betyg, när det väger upp resten.

*EDIT* Som Eptk sa; Ta åt dig av det istället.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Oavsett om du vill hedra Chrono eller inte, så kommer folk se dig som en person som härmar honom, det är ju ganska självklart, eller hur?
Om du gjort de medvetet eller inte är ju skit samma.
Det är fortfarande något man reagerar på.

Jag har redan sagt att jag gillar din film, så ta åt dig av det istället?
Verkar som om du bara hugger på mig för att jag säger att du bör satsa mera på "eget" material.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Nu vill jag inte låta för hård men... det här dolda budskapet som du bokstavligt talat forcerar på en, det funkar inte. Att du har inspirerats av Hector och försöker göra en "tribute" är ju glasklart. Nu hävdar du att det finns en djupare mening bakom allt, som du senare ska förklara. Fine.

Det du missar i det hela är att folk inte gillar det, så det spelar ingen roll vad din uppföljare egentligen förtäljer. Du kan ha något väldigt finurligt att komma med senare, men för att du ska dra med dig publiken dit så.. du sabbar det. Det ÄR tråkigt, eftersom du verkar ha potential att göra något mycket mer vackert och eget. Eller så fortsätter du i samma spår. Men då får du även fortsätta tampas med att förklara på ett taffligt vis, vilket också det förstör lite.

Jag tror de flesta uppskattar din film mest för redigeringens skull. Med andra ord bör det vara ett ganska starkt betyg, när det väger upp resten.

*EDIT* Som Eptk sa; Ta åt dig av det istället.

Jag förstår precis. jag antar att det blev en mix-up på något sätt, då jag verkligen ville berätta att jag inte har härmat utan att jag gör det för att "hedra" som vi så lustigt kallade det.

På så sätt blir det ju som du säger; forcerat att verkligen leta upp det. Det är något jag ska hålla under armarna tills nästa gång. Eftersom jag gillar den mörka psykodeliska stilen Hector använder, och också musiken - kan jag försöka hitta en egen stil i samma genre och fortfarande kunna använda musik jag tycker om.

Det är ju bättre med:
-Nämen, det har var ju asballt, påminner nästan lite om Hector's filmer.

Än om:
-Det visste jag inte, att Hector vaknat till liv igen - slutade inte han med wow?

Det blev på något sätt överstyr nu i efterhand, men jag gillar fortfarande slutprodukten. Om jag dämpar det en aning, och sänker mig till min nivå ska det nog bli bra.

Det jag gillade med filmen var att min budskap var långt bortom horisonten, det medför att jag själv måste berätta vad jag tyckt och tänkt med filmen - på så sätt skapas en bild av en nykter konstnär, om ni förstår vad jag menar? Och det finns inga nyktra konstnärer!

Tack för all kritik och alla plus!

PS. Uppföljaren kommer antagligen heta något med en benämning på Me, Mig, det är jag nu - mitt egna. Vilket jag funderade på från första början. Men vi får se vad som komma skall.

EDIT: Eptik, nae då - jag högg nog mest för att jag var smått arg på mig själv.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Jag är ganska intresserad av att veta vad det är för addon som används när det poppar upp stora ikoner mitt i striden. ^^

PM'a mig gärna!

Permalänk
Medlem

Tyckte det var lite jobbigt när allt typ blir svart hela tiden, annars var den bra.

EDIT: Vem är snubben föresten? Nån bra spelare eller bara duktig på att göra filmer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
Tyckte det var lite jobbigt när allt typ blir svart hela tiden, annars var den bra.

EDIT: Vem är snubben föresten? Nån bra spelare eller bara duktig på att göra filmer?

Menar du Hector? I så fall har du missat något, du hittar länkar till hans filmer i första inlägget.

Visa signatur