CryEngine 3 på konsol :)

Permalänk
Medlem

CryEngine 3 på konsol :)

Surfade lite och upptäckte senaste nyheten på GamerSyde: CryEngine 3 även för konsoler

http://www.gamersyde.com/stream_10376_en.html

GamerSyde:

Citat:

Crytek released a bunch of new assets from their new engine, CryEngine 3, built to work with Xbox 360, Playstation 3, MMO's, DX9 and DX10...

Permalänk

Verkar lovande tycker dock inte att det är så stor skillnad mellan denna och CryEngine 2 men det kanske är för tidigt att säga. Kan ju oxå vara att konsolerna har en viss begränsning.

Permalänk
Medlem

Kolla in denna post: http://www.incrysis.com/index.php?option=com_content&task=vie...

video och pdf fil med info.

/Northrider,

Permalänk
Medlem

Ser ju riktigt bra ut, gillar tyvärr inte FPS spel på konsoll men...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SheepPowa
Verkar lovande tycker dock inte att det är så stor skillnad mellan denna och CryEngine 2 men det kanske är för tidigt att säga. Kan ju oxå vara att konsolerna har en viss begränsning.

Minst sagt.

Bara att nu har de fokuserat hårt på att göra det så bra som möjligt på 360/PS3. Högupplösta texturer och sånt är ju en omöjlighet när man ha så begränsat minne att jobba med.

Visa signatur

Om någon hittar mitt gamla användarkonto skicka det med postpaket, tack!

Permalänk
Medlem

Ser betydligt sämre ut än high cryengine 2 på consoler vi behöver en ny generation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
vi behöver en ny generation...

Även fast CryEngine 3 ser riktigt bra ut för de nurvarande konsolerna så håller jag med dig gällande generationen och jag hade inte sagt nej till ett releasedatum för kodnamn ''Xbox 720''

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut

Nej, inte en ny generation. Orkar inte köpa nytt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Ser snyggt ut

Nej, inte en ny generation. Orkar inte köpa nytt

Okej då... Men en slim ps3 hade varit nice

Comparison: Cryengine 3 console vs Cryengine 2 PC [HD]
HD http://www.youtube.com/watch?v=WMZEO3z4maE&fmt=22

Permalänk

Crysis finns väl inte till konsol?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

Fattar inte varför de inte har mer minne i konsolerna, vad tjänar de på att inte ha det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Fattar inte varför de inte har mer minne i konsolerna, vad tjänar de på att inte ha det?

Billigare.
PS3 kom ut 2006 och 360 tidigare (2005?) specsen bestämdes ju också innan de började massproducera konsolerna och då var det inte så vanligt med mycket minne.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk

Har för mig att jag läste att Cryengine 3 skulle försöka släppas ungefär samtidigt som den "nya" konsol generationen, Så det är väl nåt år kvar innan den kommer ut

Visa signatur

Intel Core 2 duo E6850 3.8Ghz 24/7|Noctua NH-U9B SE2|Msi P7N SLI Platinum|EVGA Nvidia Gerforce Gtx 260|Corsair Hx650w|2x Western Digital 1Tb+ 1x 500Gb Green Power + Samsung 830 256GB SSD OS disk|Corsair Carbide 500R Vit

Permalänk
Medlem

alltså utan operativ system och massa onödiga processer tar väl crysis upp typ 1gb ?