Memleak audiodg.exe + ventrilo

Permalänk
Medlem

Memleak audiodg.exe + ventrilo

Efter senaste winupdate så har audiodg.exe börjat läcka massa minne.
Varje gång du trycker push to talk i ventrilo så tar audiodg.exe 15 mb minne, samt att den ökar jämnt när nån pratar. När jag upptäckte det första gången så tog servicen upp 2.8 GB minne. Har inte hittat nån lösning på detta, det ända du kan göra är att starta om Windows Audio servicen med jämna mellanrum.
Nån som har hittat en lösning på detta problem?

MVH
Simonsky

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem

Tjena jag har samma problem!
Jag kör vista ultimate x64 och har en process som heter audiodg.exe som tar tonvis med minne. 1 400 000K i minne har ja sett att den varit uppe och ja har 4 gb ram. Helt sjukt vad den processen äter minne.
Det är som du säger, när någon pratar på ventrilo så ökar den i minne hela tiden som att den sparar allt ljud den fångar in med ventrilo i ramminnet och inte släpper ut det sen.

Har testat att stänga av den där inställningen Start>Kontroll panelen> Ljud> Högtalare> Finns en flik >soundblaster< och där kan man stänga av Soundblaster enhancements. Gör jag det funkar det bra då blir inte Audiodg.exe så förbaskat stor men då stänger den av X-Fi CMSS-3D med surround och hela det skiten och det suger! Jag vill ju ha det najsa ljudet från surroundet.

Ljudkort: Soundblaster X-Fi Extreme Music
Driver version: 6.0.1.1368
(om detta är till nån nytta)

hoppas nån vet hur man fixar detta
MVH Alexander

Permalänk
Medlem

Jag lyckades klura ut med att Audiodg.exe inte blir så stor alls!
Jag har kopplat in mina hörlurar till datorns inbyggda ljudkort och ställt in ventrilo så ljudet kommer till hörlurarna, och mina 5.1 högtalare har jag kopplat in i mitt soundblaster ljudkort och allt annat ljud förutom ventrilo kommer ut ur högtalarna.
Audiodg.exe filen tar bara 38 mb nu! Istället för 1,4 gb.
Det värkar som att mitt riktiga ljudkort inte tål ventrilo med vista

Prova detta ni också ifall ni kan göra som jag.

MVH Alexander

Permalänk
Medlem

att dissable hw acceleration löser också problemet tills vidare....

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem

Någon lösning på detta ännu?