Permalänk
Medlem

nvidias kontrollpanel startar inte

Tjena, jo jag har just tankat hem nyaste beta drivisarna för mitt 295 gtx
kort (185.66). Men varken innan dessa drivisar installerats eller nu efter kan jag starta upp nvidias kontrollpanel. jag kör på vista 64
jag följde nån sån här optimize guide för vista för en par veckor sedan och har kanske stängt av nån funktion som måste vara igång, men kommer idag inte ihåg vad jag stängt av isåfall som ska vara igång. Är det nån som vet vad jag har ställt till med vore jag glad för ett tips jag kan testa

Visa signatur

MB: Asus prime z790-p CPU: intel 13900k ddr5 corsair 5600ghz HDD: 2gb nvme sysdisk

Permalänk
Hedersmedlem

Fungerade de som du hade innan?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

nae det var just det att det gjorde ju inte det...innan jag installerade denna nya drivis så hadde jag en av de nyare drivisarna och jag vet att det inte funkade då heller...det jag vill komma åt e mest bara att ta bort vsync ...men det irriterar oxo när saker inte fungerar som man inte riktigt vet varför...har ju alltid funkat förut men som jag skrev i förra posten så har jag förmodligen tweakat bort nåt som gör att denna panel inte startar

Visa signatur

MB: Asus prime z790-p CPU: intel 13900k ddr5 corsair 5600ghz HDD: 2gb nvme sysdisk

Permalänk
Hedersmedlem

Har du systemåterställningen igång, så kanske du kan återställa till det datum innan du "tweakade" systemet

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

nae jag har inte systemåterställningen igång heller

Visa signatur

MB: Asus prime z790-p CPU: intel 13900k ddr5 corsair 5600ghz HDD: 2gb nvme sysdisk

Permalänk
Hedersmedlem

Då kan du ju försöka en reparationsinstallation?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

180xx-serien fungerar inte för mig heller just när det gäller kontrollpanelen.
Får ett felmeddelande.
Var tvungen att gå tillbaka till 178-serien så fungerade det korrekt igen.

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"